[Track] Drumz - en mastering test

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Lekker vaag drum & bass nummertje gemaakt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Het masteren ging niet echt zoals ik normaal doe: normaal een multiband compressor er overheen en klaar (resultaat: een voller geluid, drums passen meestal beter in de mix, bij dance vooral), maar nu bij D&B merk ik dat de drums een veel grotere rol spelen en dan zie je dat de compressor de drums kapot maken: de dynamiek van vooral de snare is eruit. Eerste keer voor mij dat compressen het geheel juist niet beter maakt. Wat vinden jullie?

De kale, niets aan gedaan: http://www.multiscreen.net/TraiZor/TraiZor-drumzmasterdkaal.mp3
Bewerkt met multiband compresspr: http://www.multiscreen.net/TraiZor/TraiZor-drumzmasterdmultiband.mp3
 
Je gebruikt een multiband compressor als een normale compressor. Het unieke is dat je per frequentieband compressie in kan stellen. Dan moet je elke band zo instellen zodat het goed klinkt. Dwz als multiband frequentie uberhaupt nodig is want het is geen toverstafje of zo.
 
Geweldig nummer. Lekker dark. Hele lekkere "rubberen" bas. Snijdt lekker. TOP!!
 
Ik vind het nummer ook wel strak, niet m'n stijl maar wel goed in dat genre denk. Releaseplannen?
 
Track komt bij mij nu erg helder en krachtig over... maar uh... wat teveel (?) laag nu?

Dit is voor mij ook gelijk even een test met m'n nieuwe Sennheiser :D
 
Gewoon lekker veel laag om te laten zien dat het ook kan zonder dat het te koste van het hoog kan gaan. :)
 
Ik heb net de 3 versies geluisterd... die 2 van Traizor en dan die van Fuse. en er steekt echt eentje ver bovenuit.

en dat is die van Fuse!

bij die versie voel ik tenminste lekker veel laag op mijn monitoren en het klinkt gewoon nog even kraakhelder in de hoge gebieden van de mix.

klasse!

het nummer zelf vind ik trouwens ook erg lekkere duistere d&b

keep it up man! dit kan gelijk op vinyl!
 
Origineel geplaatst door fuse
Gewoon lekker veel laag om te laten zien dat het ook kan zonder dat het te koste van het hoog kan gaan. :)


En ik altijd maar denken dat "Prodigy - Smack my bitch up" stevig in zijn schoenen stond ;)
 
oeeeeh smack my bitch up... heerlijke bass heeft dat nummer. lekker veel laag, echt heerlijk als die beat erin komt!
 
Dat heb ik dus ook... vandaar dat ik dacht dat deze bass wat erg zwaar/bol was.
 
Origineel geplaatst door Fredd-E
Ik heb net de 3 versies geluisterd... die 2 van Traizor en dan die van Fuse. en er steekt echt eentje ver bovenuit.

en dat is die van Fuse!

bij die versie voel ik tenminste lekker veel laag op mijn monitoren en het klinkt gewoon nog even kraakhelder in de hoge gebieden van de mix.

ho ho ik heb niet gezegd dat dat mijn final master was. het was gewoon een test om te laten horen wat voor effect zo'n multiband compressor kan hebben op een D&B nummertje dus kan je die ook niet vergelijken.

Er zit inderdaad meer laag informatie in in die van fuse, dat is idd een goed idee voor D&B. me eigen final vond ik ook wel goed klinken:
http://www.multiscreen.net/TraiZor/TraiZor - Drumz.mp3

met een gewone compressor gemasterd.
 
Back
Top