nog 1 x knallen!!

mcc

Ingeburgerd
Lid sinds
6 januari 2002
Berichten
37
Locatie
limburg
hoi,

mijn set up bestaat uit

a4000 sampler
wave xt
mQ
cs2x
en dr202

mijn 'mesiek'maak ik in cubasis en word opgenomen op minidisc
meestal neem ik op met de koptelefoon (buren, vrouw en hond)
klinkt goed maarals ik het ergens anders afdraai (stereotoren beneden of in auto) klinkt het nergens naar.geluidtechnisch dus...
gebruik geen effecten en of compressors e.d
moet ik deze wel aanschaffen ?? suggesties??

Heb ongeveer 1200 euro te besteden

wil over stappen naar cubase 5.1 daar zit toch ook al vanalles in ??



merci...Maurice
 
Goeie monitoren zijn altijd handig, maar je hoeft ook weer geen superdure genelect te hebben om een fatsoenlijke mix te kunnen maken. Een paar simpele zijn ook wel OK. Trouwens een paar van die PC boxjes zijn ook wel handig om te kijken hoe de mix op slechte speakers klinkt. Vooral als er pseudo surround op zit.

Cubase 5.1 is mij favoriet (ondanks mij haat/liefde verh. met het prog) en is de moeite waard IMHO. Het mooie van die versie is dat je er een zooi vette pluggo's bijkrijgt en nog een paar uitstekende VSTi's. En met wat freeware spul heb je al snel een uitgebreide set met tools.

En naast een goede fatsoenlijke geluidskaart is een goede mixer en compressor toch wel een must voor een basis setup. Effecten kun je wel in cubase gebruiken, zeker als je gaat multitracken. Maar compressie kun je op zoveel manieren gebruiken dat je als je er een losse hardware versie van hebt heel effectief kunt inzetten. Bijv bij het opnemen om tegen te gaan dat de boel gaat clippen of de drums wat meer punsj te geven. ;)
 
bedankt voor jullie tijd
zit zelf te denken aan compressor van behringer
maar heb ik hier de ballen verstand van, suggesties aub.
heb ook mengtafel van behringer bevalt me goed
tenminste voor de hobbyist zoals ik ben
ik kijk dan hoofdzakelijk ook naar het geld ( met 2 kinderen op komst)
heb om af te luisteren absolute zero's.
Nogmaals op de koptelefoon klinkt het prima het gaat pas mis als ik de ruimte in ga....hoofdzakelijk de drums verliezen dan de energie of de punch (beter gezegd)

gebruik cubasis vooral voor de midi
heb nog niet opgenomen op de computer, ben dat wel van plan heb als ik mijn computer afspeel op het mengpaneel ruis erbij (een soort ruis eigenlijk) het klinkt niet mooi, heb aan de gain gedraaid maar dat is het niet...
heb een standaard packard bell type iconnect
op het gebied van computers ben ik al helemaal een leek
Is er misschien iemand in de buurt van venray-venlo die eventueel een keertje op zaterdagmiddag tijd heeft?
 
Doen we een keer..

Doen we een keer..

Ik wil je met alle plezier een keer helpen (voor zover ik dat kan). Toevalligerwijs woon ik in Venlo, dus afstand is het probleem niet.

Hoewel ik echt geen expert ben, kan ik je wel het een en ander vertellen over Cubase en Logic Audio, Studio-setup en ja.. erm.. van alles eigenlijk.
 
Back
Top