D&B trekkie ik loop dr spaak op

code17

Ouwe rot
Lid sinds
27 mei 2010
Berichten
1.337
Locatie
Groningen
hierbij een D&B trekkie waar ik mee aan t klussen ben.. maar hoor t allemaal niet zo goed meer...te lang te kort meer breaks.? please kritiek! (256kb anders paste die niet) .. iig bedankt voor t luisteren! :D
 

Attachments

  • kleng beng .mp3
    7,9 MB · Bekeken: 57
ik was vroeger (heel kort0 gek op dnb....dus hierbij een poging tot kritiek....vrees dat het niet gaat lukken.

wat wil je? ik denk dat je in je hoofd hebt zitten dat er meer bij moet, of juist niet, zodat je de perfecte track hebt...
die heb je in mijn ogen al...kvinnum top!
Hij knalt wanneer ie knallen moet, en gaat in de rustige (maar nog steeds tering smerig (vanaf nu smering!) modus wanneer je het verwacht...


NIETS meer aan doen....behalve misschien een sinister string achtig geluidje? in elk geval iets atmosferisch....anders is het in mijn ogen echt overbodig!

VETTE JETSER MAN!
 
NIETS meer aan doen....behalve misschien een sinister string achtig geluidje? in elk geval iets atmosferisch....anders is het in mijn ogen echt overbodig!

VETTE JETSER MAN![/QUOTE]

thnx! is idd een goed idee! stringetje! kan ik m mischien nog wat oprekken in tijd!helemaal niet aan gedacht.. :okdan::okdan:
 
VET!! Strakke mix, gave breaks.

Er valt wel veel spanning weg bij 1:35. Kan niet precies zeggen waarom, maar de bass valt daar ineens weg en dan voelt het wat kaal aan. Misschien kun je iets in plaats van de bass laten komen.

Verder heel dikke vette track! Staat echt als een huis allemaal. Maar overall misschien net iets te netjes, van mij mag hij nog wel ietsjes rauwer.
 
Ja is idd wel lekker....ik mis toch nog wel punch in de snare....vooral in het rammende gedeelte vind ik dat ie iets meer aanwezig mag zijn...hij mag echt klappen...dus meer snappy...jwt.8)
 
Ja is idd wel lekker....ik mis toch nog wel punch in de snare....vooral in het rammende gedeelte vind ik dat ie iets meer aanwezig mag zijn...hij mag echt klappen...dus meer snappy...jwt.8)

aargh en dat zoek ik /.. die punch !!! in de snare... krijg t maar niet,, voor elkaar! daarintegen. dank voor t luisteren,! een snare met pitch env. gelayerd met... ???
 
Vette track, opbouw is goed. Sound is vet



- De snare kick is wat dun. meer layeren zal ik zeggen. zoek een snappy snare (bv 808) of clap die je er achter doet.

- alleen die half tempo aan het eind zal ik juist in het begin doen. Omdat dit een beetje vaag met mixen gaat (met een andere track)

- Zodra de drop komt evt een shaker of hihat erbij doen voor iets meer energy nog.


Verder dope dope dope:okdan::okdan::okdan: goede sound niet te hard met veel funk feel. i like!!!!!
 
Tot 2:00 vind ik hem ijzersterk, makkelijk beter dan het gros van de dnb die (nog) wordt gemaakt. Vanaf 2:00 verwacht ik (nog) meer edits, (of) meer bas of.. iets.

Vette filter effecten, welke soft-/hardware heb je gebruikt ?
 
- De snare kick is wat dun. meer layeren zal ik zeggen. zoek een snappy snare (bv 808) of clap die je er achter doet.

Precies...layeren die snare....ik gebruik er meestal een stuk of 3 in hun eigen frequentie domeintje gewoon goed afbakenen met een low pass en high pass filter.....zo kan je ook lekker afwisselen bij rustigere passages....een clap is idd een idee maar eigenlijk elk percussie instrument zou kunnen...gewoon een beetje experimenteren...sidechaining wil ook wel eens wat ruimte geven...en gooi er niet teveel reverb op dan verzand ie...maar aangezien je er bv 3 layerd kan je een voor de ruimte/reverb nemen en de andere snappy snare geen tot weinig reverb zodat die knalt.
 
Precies...layeren die snare....ik gebruik er meestal een stuk of 3 in hun eigen frequentie domeintje gewoon goed afbakenen met een low pass en high pass filter.....zo kan je ook lekker afwisselen bij rustigere passages....een clap is idd een idee maar eigenlijk elk percussie instrument zou kunnen...gewoon een beetje experimenteren...sidechaining wil ook wel eens wat ruimte geven...en gooi er niet teveel reverb op dan verzand ie...maar aangezien je er bv 3 layerd kan je een voor de ruimte/reverb nemen en de andere snappy snare geen tot weinig reverb zodat die knalt.

dank allen! Ga meteen aan de slag! goed idee dat layeren! hoor nu ook dat ie beetje van t zelfde is.. :okdan:8o)
 
het is i.i.g. wel goed gedubstepte D&B, vind alleen je samples en loops wel erg standaard. lijkt wel of iedereen in dubstep dezelfde sample CD gebruikt tegenwoordig.
 
het is i.i.g. wel goed gedubstepte D&B, vind alleen je samples en loops wel erg standaard. lijkt wel of iedereen in dubstep dezelfde sample CD gebruikt tegenwoordig.

hmmm vaag... ik gebruik geen sample cd ,s wel baslijntjes die ik maak met pluggs en resample en filter.. mischien dat t daar aan ligt? t,is idd natuuk wel een geintje dat je flikt met D&B das waar...
 
Raphie heef weer wat nieuw om te trollen. :P lekkere track code, maak eens ee. Youtube filmpje over die subs van je. ;)
 
Nee hoor is een prima track! Document1, heb ik slagroom op m'n reet? dat je zo achter me aan blijft lopen? snap echt niet waar je de energie vandaan haalt om op elke post van mij in te haken, ben ik nou echt het enige lichtpuntje in je leven? :D
 
Nee hoor is een prima track! Document1, heb ik slagroom op m'n reet? dat je zo achter me aan blijft lopen? snap echt niet waar je de energie vandaan haalt om op elke post van mij in te haken, ben ik nou echt het enige lichtpuntje in je leven? :D

Is nou niet te hopen voor je, die slagroom. Het valt me op dat je gewoon weg altijd wat te zeiken hebt als de muziek in een ander straatje is dan van jezelf. Wordt jij daar nou niet moe van? Ik wel.
 
Het klinkt lekker! Me likes it (hoewel ik niet zo veel van D'n'B een liefhebber ben), het begint vooral helemaal spannend. Ik ben benieuwd naar aanpassingen-eindresultaat (inderdaad een string zou goed kunnen passen)
 
Back
Top