Yamaha nieuws

geen echt nieuws over gear maar wel handig om te weten:

Met ingang van 1 januari 2002 zijn garantiebepalingen, voorheen bepaald door een commisie van de Europese Unie, een onderdeel geworden van onze nationale wetgeving.

Reeds vanaf 1 november 2001 verstrekt Yamaha op alle haar nieuwe in originele verpakking aan eindgebruikers verkochte produkten een garantietermijn van 24 maanden.

Als garantiebewijs dient de aankoopbon en, indien van toepassing, het serienummer.
 
[stapt op z'n zeepkistje]

Mag ik hier dan even laten weten dat ik de garantie van Yamaha NL en Yamaha in het algemeen niet zo bijster goed vind?
Nee? Mooi!
Op een aantal individuen na dan, want die doen wel moeite voor je. Maar de burocratie en manier van oplossen van Yamaha werkt in de praktijk niet zo als een klant dat graag zou willen.
En als je niet je smoel open doet moet je zelf nog betalen voor de fouten die zij maken. En voor degenen die vragen waar heeft die gozer het over moeten zij maar even zoeken op het forum, daar staat het vast nog wel.
Trouwens ze weten het wel hoe ik over de service van Yamaha denk want heb zelfs persoonlijk gesproken met een vertegenwoordiger, maar uiteindelijk zijn ze wat mij betreft toch tegen de lamp gelopen en zal het nog wel even duren voordat ik uberhaupt weer enig vertrouwen in ze zal krijgen.

[stapt van z'n zeepkistje af]
 
Sinds deze nieuwe wetgeving, heeft de consument het recht op sowieso 2 jaar fabrieksgarantie.
Dat is dus niet alleen bij Yamaha, maar dat geld voor alle merken!
 
Wach ff hoor, om het helemaal zeker te weten: Op ALLE electronische aparaten die ik na 01-01-02 in Nederland koop heb ik WETTELIJK recht op TWEE jaar garantie, zonder dat ik daar verder nog om hoef te vragen of watdanook, gewoon aankoopbon en geen gezeik?

Mooi om te weten.
 
ja dus neg een keer ( en dan houden we er over op)

alle apparaten.

is een Europese wetgeving, dus iedereen moet zich er aan houden.

dat ze het niet officeel bekend maken is een tweede....

nog een voorbeeld: je ziet overal NU 30 dagen nietgoed geld trug garantie!!!!!!!!!.

DAT IS OOK EEN WET!

iedere winkel ed. is dat verplicht om te doen!
 
Back
Top