Hele zooi analoog

Misschien toch nep???

Ik weet het niet. Je hebt ook wel eens van die types die hun spullen te koop zetten om te kijken wat ze er nu precies voor kunnen krijgen....

Ben je eerst een tijd aan het onderhandelen en dan op het laatste moment verkopen ze het toch maar niet :(
 
ik heb toch maar naar die 2 houten synths gevraagd. nog niks gehoord, maar kan nog komen. wat denken jullie, zou die een bass station willen inruilen?
 
Mastulijstje

Mastulijstje

Het is nat-tuurlijk helemaal geweldig zo'n lijst...Zeker voor een niet handelaar diedan ook wel music-house in utrecht niet zal kennen

Ik heb op die prophet een track gemaakt en die wil ik wel hebben...Ik heb nog wel wat air miles als iemand anders wat koffiepunten bijlapt is die 10500 er zo...
 
Laatst gewijzigd:
die Boemtsjak weet het mooi te vertellen. wacht maar tot-ie de heleboel in een keer voor 1000 euro kan kopen.

maar goed, als het goed is hebben jullie ook bericht gehad (de geïnteresseerden). wat doen we? slaan we de handen ineen en wagen we het erop met die hele partij, of moet ik het weer alleen doen?
 
Tot op heden nog steeds niks gehoord van hem. Misschien dat ik hem een bod had moeten doen, ik weet het niet.

Ik ga iig nog steeds voor de Pro-One en de Matrix 6
 
Ik weet niet wat je in gedachten had voor de matrix6, maar er staat er nu 1 in de veiling op keyboards.de voor een 'sofortpreis' van 400 euro, in aken, dus daar ben je zo. Ik heb 'm wel eens goedkoper gezien (vorig jaar voor 650 dm gekocht), maar de prijzen stijgen nog steeds.
Maar waarom een 6 en niet een 1000? De voice chips zijn de zwakke plek van de matrixen (heb ik persoonlijk ervaren tenminste) en die zijn voor de 1000 nog veel makkelijker en goedkoper te krijgen (usd 10-15) dan voor de 6 (usd 55-75).
Verschil in klank is niet waar te nemen, misschien onder bepaalde idela omstandigheden een beetje, maar....
Editten met de 6 is ook niet zeer uitgebreid (heb nog een prima pc editor voor je, met licentie en al). Ik heb van de week zelf een 1000 gekocht. Die kan je voor tussen de 250 en 300 euro makkelijk op de kop tikken.
 
In principe heb ik het liefst een 6r, omdat ik geen keyboard er bij nodig heb. Maar de 6 is bitimbraal en stereo en de 1000 is mono en monotimbraal. Dus ik kan meer met de de 6r dan met de 1000 terwijl het verschil niet zo groot is.

Ik wist niet eens dat er een verschil in geluid was.
 
Ik ga iig nog steeds voor de Pro-One en de Matrix 6

Let er bij de Pro-One op, dat als je het keyboard vaak gaat gebruiken, het eentje is met een j-wire keyboard en niet met een membraan keyboard. Die membraan keyboards houden er na een bepaalde tijd spontaan mee op en zijn erg lastig om weer aan de praat te krijgen. De j-wire keyboards kun je met een beetje schoonmaakwerk zo weer werkend krijgen, als ze er al mee ophouden. Er zijn zo'n 10.000 Pro-One's gemaakt en de eerste 8500 hebben het betere j-wire keyboard. Pro-One's met een serienummer hoger dan 8500 hebben het slechtere membraan keyboard.

Verder hebben de eerste 2000 Pro One's een 'voedingsprobleem'. De vrij zware voedingstrafo is in deze synths op z'n kop hangend op de hoofdprintplaat gemonteerd en kan door schokken tijdens het verplaatsen van de synth op den duur ervoor zorgen dat de printplaat op dat punt stuk gaat met alle gevolgen van dien. Bij Pro-One's met een serienummer hoger dan 2000 is de voedingstrafo stevig aan de bodemplaat bevestigd en kan zo verder voor geen problemen zorgen.

De beste Pro-One's zijn dus die met een serienummer tussen ongeveer 2000 en 8500. :)
 
Orgineel geplaatst door Boemtsjak
[/i]

Let er bij de Pro-One op, dat als je het keyboard vaak gaat gebruiken, het eentje is met een j-wire keyboard en niet met een membraan keyboard. Die membraan keyboards houden er na een bepaalde tijd spontaan mee op en zijn erg lastig om weer aan de praat te krijgen. De j-wire keyboards kun je met een beetje schoonmaakwerk zo weer werkend krijgen, als ze er al mee ophouden. Er zijn zo'n 10.000 Pro-One's gemaakt en de eerste 8500 hebben het betere j-wire keyboard. Pro-One's met een serienummer hoger dan 8500 hebben het slechtere membraan keyboard.

Verder hebben de eerste 2000 Pro One's een 'voedingsprobleem'. De vrij zware voedingstrafo is in deze synths op z'n kop hangend op de hoofdprintplaat gemonteerd en kan door schokken tijdens het verplaatsen van de synth op den duur ervoor zorgen dat de printplaat op dat punt stuk gaat met alle gevolgen van dien. Bij Pro-One's met een serienummer hoger dan 2000 is de voedingstrafo stevig aan de bodemplaat bevestigd en kan zo verder voor geen problemen zorgen.

De beste Pro-One's zijn dus die met een serienummer tussen ongeveer 2000 en 8500. :)

Thnx voor de info, ik ga hem alleen voor de sounds gebruiken aangezien ik hier al 2 synths met keys heb, maar ik kan dit altijd gebruiken om af te dingen. Maar ja tot nu toe geen reactie dus.......
 
De voice chips zijn de zwakke plek van de matrixen (heb ik persoonlijk ervaren tenminste) en die zijn voor de 1000 nog veel makkelijker en goedkoper te krijgen (usd 10-15) dan voor de 6 (usd 55-75).

De voice chips zijn inderdaad een zwakke plek van deze Matrixen.
De Matrix 6, 6R en de 1000 gebruiken allemaal de CEM 3396 voice chips. De Matrix 6R gebruikt hier een 'speciale' versie van, namelijk de wide body chip, welke een bredere behuizing heeft dan de standaard 3396 chips. De speciale wide body versie is inderdaad ook een stuk duurder dan de normale versie, terwijl het verschil tussen beide chips volgens mij alleen maar bestaat in de afmetingen van de behuizing. Een handige knutselaar zou voor weinig geld een adapterchipvoetje kunnen maken, zodat ook normale 3396 chips in de Matrix 6R passen.
 
matrix1000

matrix1000

ik heb iets anders ontdekt (??) over die matrix. ik had er weer 1 gekocht die dezelfde kuren vertoonde als een vorige: een waveform of zo die niet meedeed, waardoor op een aantal patches 1 van de 6 stemmen (elke zesde toetsaanslag bv) wegviel of veel dunner was dan de andere. wel erg toevallig, dus toch geen voice-chip-probleem. ik heb de matrix ge-initialiseerd en het was weer ok! (aanzetten met ENTER ingedrukt.)
het blijft een prachtige synth voor weinig. er is nu ook weer een nieuwe pc-editor, maar de ob6000 bevalt me nog prima.
 
Back
Top