beste software romplers?

Ik vind Omnisphere niet een hele goede suggestie, want het mist veel van de bread & butter sounds die je zou verwachten in de Integra's / JV's / Motifs of M#'s van deze wereld. Er zit bijvoorbeeld niet eens een knappe piano of trompet in.

Dan heb je inderdaad meer aan Kontakt of een emulatie van een ouwetje als de M1 uit de Korg Legacy serie.

Ben daar akkoord in.Met Kontakt of kontaktplayer is een standard sample player,heb je een arsenaal van honderd duizenden klankenbanken van verschillende compagnies zoals native zelf,samplelogic,projectsam,heavyocity,en velen anderen die native kontakt ondersteunen,sommigen zijn kostelijk anderen weer niet,en sommigen voor free.
 
die dokter lansberg toch:)

klopt, bv in de kurzweil series kan je samples inladen, maar eigenlijk zijn dat dan geen romplers in strikte zin meer..

soit dit is gewoon semantiek en maakt verder niets uit.. :)
 
7four.
Mocht je nog steeds zoeken naar een vst rompler.
Check dan ook even UVI Falcon.
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een goede vst rompler ook Kontakt heb ik overwogen,maar ik ben niet zo'n fan van Native instruments.
UVI heeft natuurlijk hun eigen gratis sample player,maar deze was mischien iets te beperkt.
Falcon gaat namelijk veel en veeeeeeeeel verder en kun je namelijk ook UVI en 3rth party sample pakketten laden en tot op het bot editen,en hij is multitimbral dus.. layeren maar.
Het is echt te veel om op te noemen wat je er mee kan,en toch is hij goed overzichtelijk.
Het meegeleverde soundpakket deed me een beetje qua geluid denken aan Tone 2 Gladiator.(niks mis mee).
Maar ik denk als je hier wat expansions in gooit zoals UVI orchestra,Mark 2,Darklight,the beast etc etc etc ,dan wordt het echt een feest.
Het aanbod Expansions is mischien niet zo groot als bij Kontakt,maar 80% van wat ik in expansions zoek is verkrijgbaar voor Falcon,en voor de overige 20% stop ik er wel zelf samples in.
Bij mij staat hij in ieder geval boven aan de lijst voor de december maanden(hopenlijk met feest korting).
Nu kost hij 350 euro incl een waardebon van 100 euro voor een ander UVI pakket.
Hopenlijk heb je er iets aan.
 
7four.
Mocht je nog steeds zoeken naar een vst rompler.
Check dan ook even UVI Falcon.
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een goede vst rompler ook Kontakt heb ik overwogen,maar ik ben niet zo'n fan van Native instruments.
UVI heeft natuurlijk hun eigen gratis sample player,maar deze was mischien iets te beperkt.
Falcon gaat namelijk veel en veeeeeeeeel verder en kun je namelijk ook UVI en 3rth party sample pakketten laden en tot op het bot editen,en hij is multitimbral dus.. layeren maar.
Het is echt te veel om op te noemen wat je er mee kan,en toch is hij goed overzichtelijk.
Het meegeleverde soundpakket deed me een beetje qua geluid denken aan Tone 2 Gladiator.(niks mis mee).
Maar ik denk als je hier wat expansions in gooit zoals UVI orchestra,Mark 2,Darklight,the beast etc etc etc ,dan wordt het echt een feest.
Het aanbod Expansions is mischien niet zo groot als bij Kontakt,maar 80% van wat ik in expansions zoek is verkrijgbaar voor Falcon,en voor de overige 20% stop ik er wel zelf samples in.
Bij mij staat hij in ieder geval boven aan de lijst voor de december maanden(hopenlijk met feest korting).
Nu kost hij 350 euro incl een waardebon van 100 euro voor een ander UVI pakket.
Hopenlijk heb je er iets aan.


hij vroeg het eind 2010 he :)

maar goed advies..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Korg m1 vst prima vind klinken, en die was laatst 25,- . Qua grootte van data erg compact.
Ik vind hem beter klinken dan de factory library van Kontakt. Daar was ik niet van onder de indruk ondanks de grootte van iets van over de 20 gb...
 
Wie weet zoekt hij al 6 jaar:okdan:
De M1 is idd een no-brainer voor 25 euro.
Echt chiq dat ze alle kaartjes er ook bij doen.
De Kontakt library heb ik nooit gehoord alleen wat pakketten.
Ik was het meest onder de indruk van pakketten van Chris hein ,man man wat een details,maar helaas peperduur.
Nou zijn de akoestische uvi en 3rth pakketten ook niet de goedkoopste,maar ook zeker niet de duurste,meer een middenklasser ook qua geluid.
Ik heb alle demo's nu onderhand wel geluisterd,en het is geen east west kwaliteit maar ook geen yamaha psr kwaliteit,het zit meer in de richting van Roland jv2080.
En een expansion van Roland was toendertijd ook niet echt goedkoop.(maar dan had je wel hardware).
 
Zojuist ook de korg m1 gekocht op korg user net, de 50 % korting werkt nog steeds ondanks dat ie tot 24 aug zou zijn.

Edit, korting is verlengt tot 31 aug.
 
Laatst gewijzigd:
Met 50% korting? Dan krijg je er bijna geld bij.
Ik vind het ook nog steeds een hele fijne rompler die vaak gebruikt wordt.
Ik heb het hele pakket van Korg en hoe oud het ook is,ik haal er regelmatig geluiden uit die ik goed kan gebruiken.
De Monopoly is ook echt een aanrader,deze is overzichtelijk,goedkoop en heeft ook een hele goede sound.

Ben je er nou uitgekomen hoe het zit met de activatie?
Mocht je voor weinig geld de wat betere akoestische instrumenten zelf willen samenstellen in een rompler check dan ook https://www.acousticsamples.net/bass/bassysm-s
Deze kun je afspelen met de gratis UVI player.
Je kunt er zelfs de Yamaha EX5 Blue Beast of de Yamaha SY-99/SY-77 en nog meer van Gospel Musicians laden kost iets meer ,maar wel erg vet.
 
En uiteraard kun je later(als je wil) de pakketjes meenemen naar een wat dikkere sampler zoals Folcon of Motu Machfive 3(laad ook Kontakt librarys).
 
Uvi falcon kan je eigenlijk geen rompler meer noemen.
Het is een Monster van een synth
.modulation galore . H.q. Effects and algos (ircam ) etc....
Falcon en reaktor en je bent set for Life
 
Back
Top