O1V bulk error

Boost303

Mono-Amine
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.944
Locatie
DenHaag
Wanneer ik een scene memory heb gedumpt in mijn sequenser en ik probeer dit stukje sysex weer terug naar mijn O1V te pompen krijg ik op mijn O1V de error: BULK:Byte count mismatch
De handleiding heeft alleen maar te melden bij deze error dat de byte count of the received bulk dump data niet correct is.
Ik heb al gekeken of het aan de instellingen van de O1V lag en ik heb al geprobeerd om de data langzaam op te nemen en langzamer uit te sturen. Hier blijkt het probleem niet te liggen

Wie kan mij helpen?
 
Maar eh mij is ff niet duidelijk of je dat elke keer hebt als je dat probeert en/of het niet uitmaakt welke scene je pakt.
Zijn het alleen de scenes of ook andere bulk dumpen die niet lukken.
Heb zelf backups gemaakt van m'n 01v met Sounddiver, heb daar nooit problemen mee gehad voor zover ik weet.

En misschien dat je last hebt van midi-thru dingen zodat als je sysex naar de 01v stuurt deze het weer terug spuugd naar je sequencer en die weer via de midi-thru terug keilt?

Welk OS heb je in die 01v van je zitten?
1.05 is het laatste wat ik gezien had.
Die moet je overigens ook via de midi laden.
 
Ik gebruik Sounddiver voor het opslaan van scenes, werkt probleemloos. Staan in je setup alle midi instellingen o.k?

groeten
midisys
 
In mijn setup staan alles ok, vreemd is wel dat wanneer ik een ALL dump maak, hij niet dezelfde error maakt van die bulk type mismatch maar ik merk niet dat de O1V hem weer ontvangt, vreemd ook is dat wanneer mijn mijn sequenser een stukje O1V syx passeerd hij hakkeld, ik heb niet echt het idee dat hij het goed uitleest

Ik snap er echt geen kont van, vooral omdat de syxdumps bij de rest van mijn apparatuur wel goed werkt dus aan mijn sequenser ligt het ook niet

oh ja, ik heb os 1.01, maar ik durf pas een nieuw os erin te laden wanneer ik alles gebackupt heb, dus dit een typisch geval van de kip en het ei probleem

Alle tips, suggesties etc. zijn nog steeds erg welkom!
 
Heb je in je sequenser sysex enabled? In Cubase heb je bijv. een
optie om midi/sysex te filteren, daar aan gedacht?. Doe je een
request vanuit je programma of doe je een bulk dump vanuit
de O1v? Heb je het send en recieve kanaal goed staan, ook evt. in je midi patchbay? Gebruik je een midi optie van een geluids-kaart die geen bulkdump aan kan? Staat op page 1 van de O1v midi optie bulkdump op on? set eens alle opties op on en selecteer op page 4 de optie all en geef transmit. Staat interval op 0ms? Staat page 5 local control op on?

groeten
midisys
 
Orgineel geplaatst door midisys
Heb je in je sequenser sysex enabled? In Cubase heb je bijv. een
optie om midi/sysex te filteren, daar aan gedacht?.
Jazeker, bij al mijn andere apparatuur werkt het gewoon goed

Doe je een
request vanuit je programma of doe je een bulk dump vanuit
de O1v?
Een bulk dump vanuit de O1V

Heb je het send en recieve kanaal goed staan, ook evt. in je midi patchbay?
Zeker weten

Gebruik je een midi optie van een geluids-kaart die geen bulkdump aan kan?
Ik dump tussen Logic en mijn O1V met een emagic MT4 ertussen

Staat op page 1 van de O1v midi optie bulkdump op on?
Jip

set eens alle opties op on en selecteer op page 4 de optie all en geef transmit.
Heb ik al gedaan

Staat interval op 0ms?
nope die heb ik op 300 ms gezet (dat is toch beter?)

Staat page 5 local control op on?
Jip


Ik vind t echt maf dat hij het niet doet
 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik een Unitor8, daarbij heb ik een programma gekregen (uitgeklede sounddiver) om de unitor te programmeren.
Als optie kun je met de software binnen de Unitor een sysex filter activeren, ik weet niet of de MT4 dit ook heeft?

Probeer ook eens om 0ms midi vertraging te geven.
Anders zou ik even contact opnemen met Mopro of op de Emagic
site kijken of er problemen (sysex) met de MT4 bekend zijn.

groeten
midisys
 
De mt4 heeft zeker geen problemen met sysex want al mijn andere synths en randapparatuur werken en wel goed mee

Ik heb het ook nog even getest op 0 msec maar dit schijnt ook niet te helpen


Ik snap het niet meer, het zal misschien toch aan de os van de O1V liggen denk ik, weten jullie nog een andere manier om de inhoud te backuppen (een manier waarmee ik ook kan checken of dit gelukt is omdat ik 85% van de scenes echt niet kan missen!)
 
Heb je geen hardware apparaat zoals een synth met sequencer of zo die sysex kan opnemen. En wellicht op een medium kan zetten.

Tis maar een idtje
 
Back
Top