Wat is er met "electro" gebeurd???



Deze moet ook even genoemd worden als ie er al niet stond.

Ja, er zijn inderdaad veel Drexciya kloons en dergelijke, ben het er wel mee eens. Maar goed het is ook super mooie muziek - ook een grote inspiratie voor mij. Het was gewoon zo'n stoere act, ik neem het mensen niet kwalijk als ze zeer hetzelfde klinken. Het is dan wel het mooist als er nog steeds soul doorheen zit.
 
Last edited by a moderator:
Electro is net als Jazz een verzamelnaam. Bij Jazz gaat het om in de oorsprong geimproviseerde muziek. Later vielen ook artiesten als Frank Sinatra hieronder of Caro Emerald. Electro ging er in eerste instantie om dat de muziek electronisch gemaakt was. In feite is de meeste house en techno die nu populair is daarom 'in a way' ook gewoon electro te noemen.
 
woorden veranderen altijd van betekenis door de jaren heen. genre-namen zijn ook gewoon woorden zonder intrinsieke betekenis. het lijkt mij nogal nutteloos om na te denken over waarom mensen een bepaald woord gebruiken om een bepaald iets te omschrijven, terwijl ze dat woord vroeger gebruikte om iets anders te beschrijven.

vroeger-was-alles-beter-retoriek en nostalgie is sowieso 9 vd tien keer nergens goed voor.

mijn mening dan iig.
 
Oldschool blijft het beste, deze was nog niet gepost geloof ik:

 
Last edited by a moderator:
Meen je dit ??

- boize noise = house
- justice = house/funk
- bloody beet roots = house

En het is alledrie ook extreem domme muziek, sterker nog, het is niet eens muziek. Het zijn drums + baslijn (of sample loops) + geschreeuw/slechte zang.

Maarja, je moet je natuurlijk wel aanpassen aan het gemiddelde niveau vd luisteraars, en aangezien de hele mensheid aan het degeneren is, is het ook niet zo gek dat die drempelloze muziek van zulke artiesten gewaardeerd wordt door een grote groep mensen.

als je niet hoort wat voor kwaliteit justice en boys noise heeft
dan hebbie kippeschijt in d'oren
je hebt nog geen 0,-1% van de funk van justice
ok het is een platte sound, lekker pompe en zuige
maar dat wordt wel op een muzikale manier gebruikt
er zijn hordes clones die die kwaliteit niet halen omdat ze de funk missen
de degeneratie van de mens zit m vooral in t zo overtuigd zijn van zichzelf dat ie zich afsluit van al t andere
gaan jullie hier maar allemaal zitten azijnpissen over hoe slecht jullie dr tegen kunnen dat de wereld verandert, dan ga ik bij die fletse nieuwe gassies s kijken wat er tussen zit wat de moeite waard is
 
Electro staat ook bij de techno hier in de kast.
 
Ben het wel eens dat genres gewoon een beetje een zinloos verschijnsel is, maar aan de andere kant het is soms wel makkelijk om aan te geven wat zo ongeveer je smaak is, alhoewel dat bij mij ook meestal gewoon neerkomt op "gewoon goede muziek".

Wat ik wel vindt is dat:
Drexciya/Dopplereffekt/Newcleus etc. = electro

Justice = totaal niet electro, totaal andere sound
 
als je niet hoort wat voor kwaliteit justice en boys noise heeft
dan hebbie kippeschijt in d'oren
je hebt nog geen 0,-1% van de funk van justice
ok het is een platte sound, lekker pompe en zuige
maar dat wordt wel op een muzikale manier gebruikt
is

hmm. smaak is 1 ding, maar spreek je jezelf hier niet wat tegen. Je hebt het over *funk* en *platte* sound. Dat zijn voor mij 2 totaal andere dingen.

Justice is een overgecompressde dichtgesmeerde mix zonder enige dynamiek. Zal het best goeddoen op de dansvloer maar dan hoeft het per definitie nog geen kwaliteit te zijn.

Maar dit is offtopic aangezien het geen electro is :duivels:
 
je kan toch niet ontkennen dat er veel funk in justice shizzl zit
dat ze dat met een platgecompreste sound doen is hun zaak dan verder
overgecomprest, dichtgesmeerd.. maar niet zomaar bij elkaar geflikkerd
het dient een muzikaal doel
en juist daarin zijn ze een stuk beter dan die hele reute schreeuwende wannabees die die antifunkende vierkante blotebillentjak maken
met antigroevende sidechainmissers en amp simulator bassen draken
nou kan het je smaak niet zijn, das prima verder
maar funken doet t wel en muzikaal is t zeker
 
Volbloed Electro-Funk Aanrader Met Hedendaagse Sound

Zit in de psychedelische, lo-fi, outsider hoek, daar moet je wel van houden.

Mystycdelic, Minroopro, Electric Booty, 7Mystic heel veel alliasen maar dezelfde gast.

FAKING THE FUNK by THE FUNKASAURUS & MYSTICDELIC.


MIND ZAPPER by 7MYSTIC
 
Last edited by a moderator:
Voor mij is electro dikke AUX88 shit enzo.. maar er is ergens iets mis gegaan in het genre.

Vroeger:

YouTube - AUX 88 - Electro Slaves

Nu:

YouTube - Outwork - electro

WTF?????

yooooow geezzzah tis maat net waarje naar luistert ..ben ook opgegroeid met de juiste , luistert dan ook naar de juiste
hoorje bass junkie nog vette treks maakuh;-[
of dynamix 2 ..was wakker geschud door jackel en hyde ?8jaartjes terug ..wist niet dat elektro focked was evolved ..
thats ...criss 214 = erg theses days

tsjek zn sound cloud

herferr lkkr trek egt elektro lijkt me sooow;http://soundcloud.com/herrf/sfeerik
 
als je niet hoort wat voor kwaliteit justice en boys noise heeft
dan hebbie kippeschijt in d'oren
je hebt nog geen 0,-1% van de funk van justice
ok het is een platte sound, lekker pompe en zuige
maar dat wordt wel op een muzikale manier gebruikt
er zijn hordes clones die die kwaliteit niet halen omdat ze de funk missen
de degeneratie van de mens zit m vooral in t zo overtuigd zijn van zichzelf dat ie zich afsluit van al t andere
gaan jullie hier maar allemaal zitten azijnpissen over hoe slecht jullie dr tegen kunnen dat de wereld verandert, dan ga ik bij die fletse nieuwe gassies s kijken wat er tussen zit wat de moeite waard is

Ach, haha, heb je je post(s) wel eens terug gelezen ? 8D
 
Deze week lag deze in de brievenbus:
IMG022.jpg


 
Last edited by a moderator:
Genres en stylen zijn altijd in ontwikkeling. Zou ook saai zijn als er niet mee word geƫxperimenteerd, kruisbestoven, weer de underground in en uit etc...

electro is nu over 30 jaar oud dus tijd voor een midlifecrisis

Op den duitse wiki maken ze het verschil tussen elektro als stijl en electro als genre. Waarbij elektro als stijl de kraftwerk-oorsprong heeft en elektro als genre het alomvattende begrip is van electro incluis electro pop, electro funk en electro house.

Ach ja rare jongens die duitsers :)

Als je bedenkt hoe breed begrip rock is geworden heeft electro nog veel ontwikkeling door te gaan.

Dus er is helemaal niks bizonders met electro gebeurt. :P
 
Back
Top