[Een tweetal trance tracks] Need feedback :)

SUper strakke tracks hoor... Ik had ze al eens eerder gehoord via Mastermind en kon haast niet geloven hoe een ventje van 18 zoiets kon maken (ben zelf ook zo'n ouwe *** van 22;) ). Stik jaloers dus!!

Toen 'IK' 18 was moest ik nog verplicht prutsen met fasttracker....WHAHAHAABOEHOEHOEEE =(

Ik heb wel ff een vraagje... waarmee heb jij de boel eigenlijk gemastered? Ik pruts zelf genoeg aan met allerlei plugins (misschien wel juist teveel hoor) en krijg er nooit helemaal het gewenste resultaat uit dat ik zoek en bij jou klinkt het gewoon perfect helder, fris, pumpy etc. etc.

Of heb je er nog een finalizer bij in de buurt staan ofzo??

Silent Motion...klinkt mij zo bekend BtheW? Had je al eens eerder nummers uitgebracht?

KAn wel zeggen dat je vooral zo door moet gaan, maar dat was je toch wel al van plan!!
 
Orgineel geplaatst door Almeros
SUper strakke tracks hoor... Ik had ze al eens eerder gehoord via Mastermind en kon haast niet geloven hoe een ventje van 18 zoiets kon maken (ben zelf ook zo'n ouwe *** van 22;) ). Stik jaloers dus!!

Toen 'IK' 18 was moest ik nog verplicht prutsen met fasttracker....WHAHAHAABOEHOEHOEEE =(

Ik heb wel ff een vraagje... waarmee heb jij de boel eigenlijk gemastered? Ik pruts zelf genoeg aan met allerlei plugins (misschien wel juist teveel hoor) en krijg er nooit helemaal het gewenste resultaat uit dat ik zoek en bij jou klinkt het gewoon perfect helder, fris, pumpy etc. etc.

Of heb je er nog een finalizer bij in de buurt staan ofzo??

Silent Motion...klinkt mij zo bekend BtheW? Had je al eens eerder nummers uitgebracht?

KAn wel zeggen dat je vooral zo door moet gaan, maar dat was je toch wel al van plan!!

hehe, thnx :)

Ik heb ook zovaak als ik een track van iemand anders hoor dat ik denk van 'kon ik dat maar!'... gewoon doorgaan... en op een gegeven moment kan je het nog ook ;)

Anyway.. ik gebruik geen aparte software voor het masteren ofzo, alles gebeurt met reason.

Nooit nummers uitgebracht, was het maar zo ;{ ... ;)
 
Orgineel geplaatst door Almeros
heb wel ff een vraagje... waarmee heb jij de boel eigenlijk gemastered? Ik pruts zelf genoeg aan met allerlei plugins (misschien wel juist teveel hoor) en krijg er nooit helemaal het gewenste resultaat uit dat ik zoek en bij jou klinkt het gewoon perfect helder, fris, pumpy etc. etc.

Of heb je er nog een finalizer bij in de buurt staan ofzo??

mijn mening is dat je ook zonder masteringtools op een goeie mix moet kunnen uitkomen.....een kwestie van de goede basisgeluiden inzetten en evt. je EQ en filters goed gebruiken...als je mixen sompig gaan klinken en geluiden tegen elkaar wegvallen is de oorzaak vaak dat ze in elkaars frequentiegebied zitten...dan kan wat EQ of filtering op de geluiden zelf veel schelen om ervoor te zorgen dat elk geluid weer netjes in zn eigen gebiedje zit en de ander niet in de weg loopt..

Olaf
 
Ik hoorde laatst echt een verschrikkelijke mix van iemand (met een platencontract zelfs.....) en hij zei tegen mij "ja het moet nog gemasterd worden".

Tsja masteren is geen tovenarij. Eerst moet je mix gewoon goed klinken, en dan kun je nog eens kijken of je het met masteren nog eens kunt perfectioneren.
 
helemaal met je eens bikkel..als je mix brak klinkt kan geen mastering-engineer daar nog wat aan helpen aangezien ie niet met de individuele geluiden kan werken maar met je eindmix...

wat een mastering-engineer doet is proberen om je nummer(s) zo goed/hard/dynamisch mogelijk in vinyl of op CD te krijgen....tegenwoordig is dat meestal zo hard mogelijk....en dat heeft weer met compressen/limiten te maken...en evt een klein beetje EQ erover om iets meer "air" of lowcut/highcut te geven als de masteringengineer denkt dat het het geluid kan verbeteren..

Olaf
 
Nog maar een paar dagen op dit forum en ik leer meteen alweer wat nieuwe dingen. Ik ga het eens op jullie manier proberen... vooral dat wegfilteren van overlappende frequentiegebieden klinkt goed!!! 8)
 
Back
Top