[Een tweetal trance tracks] Need feedback :)

[WouterW]

Stamgast
Lid sinds
13 februari 2002
Berichten
135
Locatie
Amsterdam
Hoi,

aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik me eerst ff voorstellen.

Ik ben dus Wouter, 18 jaar en ben sinds m'n 14e bezig met muziek maken :)

Dit forum leek me wel een geschikte plaats om wat goede feedback op m'n laatste 2 tracks te krijgen.

Deze zijn te downloaden op http://www.xs4all.nl/~wognum/mymusic/


De tracks zijn gemaakt met Reason.


Have fun listening en laat even weten wat jullie ervan vinden :)


::UPDATE::

Ik heb vandaag een remix gemaakt van de track Fading Away en deze in die directory geplaats.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb net Silent Motion - Fading Away zitten luisteren, en het klinkt op zich wel netjes allemaal, maar ik heb niet echt het idee dat er echt vernieuwende dingen in zitten. Nou ben ik ook niet zo'n tranceman maar ik heb wel eens leukere trance gehoord.

Kijk Reason klinkt echt heel goed, dus op zich klinkt dit ook wel lekker, maar ik mis gewoon iets in dit nummer. Het klinkt ook een beetje steriel vind ik.

-----

Idd te weinig lekker laag er in.
 
Laatst gewijzigd:
Ey wouter,

Trance is ook niet mijn stijl maar je krijgt mijn complimenten voor jouw reasonkundigheid. Voor commerciele trance is dit geen slecht werk. ik denk dat je er niet verkeerd om dit eens naar een commercieel labeltje op te sturen (stop het cd'tje in een gebruikt condoom of een appeltaart ofzo dan valt hij meer op en kom je niet meteen onder op de stapel) Orgineel is het zeker niet maar ik denk dat hier best markt voor is.(bardancings zat in europa) Oh ja ik vond dat je hem vrij netjes hebt afgemixd alleen mag je van mij iets meer nadruk op de bas leggen om de energie er wat meer in te krijgen
Ik heb overigens alleen geluisterd naar die radio edit die op je pagina stond

suc6!
 
Ha,

Dit is goed, lekkere groove, strakke mix en wel smerig commercieel . Je hoort gewoon dat iemand dit met plezier heeft gemaakt.

Dit is zelf niet m'n stijl van muziek maar het valt me wel op dat je in de mix je best doet om het interessant te houden. En volgens mij als je wat meer dingen panned of zelfs even met het handje links en rechts heen en weer swingt dat opneemt en zo je mix net ietsje meer gaat leven (wattie nu ook al doet).

En nog even over de nummers in het algemeen, misschien is een langere break ook wel eens lache. Kun je een dramatische opbouw fabrieken met een orgastische climax en dan metteen weer doorgaan.
En de ouwenoude truc om ergens in het nummer ook te gaan transponeren kan wellicht ook werken. Dus alle noten +2 zodat het lijkt of je de melodie veranderd hebt.

Nu nog een zangkip vinden en voila! ;)

Trouwens heeft niets te maken dat je een naamgenoot bent maar eh die nummers zijn wel vet OK hoor. 8D
 
Silent Motion - Fading Away: een heel lekker stukje trance! Ik was blij verrast en ik hoor dat jij al heel behendig bent met Reason. Die trance synths zijn echt geweldig en zitten echt heel goed in elkaar! Ik vind het alleen jammer dat je pas in een laat stadium van het nummer de synths opzij zit. Bij 6.20 minuten laat je ze wegfaden... Buiten dat, kan ik eigenlijk niets verkeerd zeggen over dit nummer. Ik wou dat ik zoiets als dit kon maken, maar ik hoor al wel weer dat ik nog een lange weg te gaan heb... Als ik 'm mag becijferen, krijg je een 9 van mij.

Silent Motion - The Dual (Radio Edit): ja, dit moet je gewoon eens even opsturen, want dit klinkt echt heel commercieel! Zeker niet origineel, maar wel heel catchy en vol. Ach, Boost303 heeft het allemaal al gezegd... Een topnummer, Wouter! Enne, qua cijfer zeg ik: 9,5.

Klasse, Wouter! Dit behoort tot het beste wat ik hier gehoord heb. Tja, die software van tegenwoordig :)
 
Pretty good!

Pretty good!

Ik ga niet al te diep op je nummer is in want de voorgaande reacties spreken allemaal vanuit een kern van waarheid.

1. Fade away : prachtige geluiden. Mooie synths maar ondanks mijn medium ervaring in muziek produktie (ben zelf ook maar enkele jaartjes bezig) hoorde ik toch duidelijk Reason geluiden. Maar goed op zich is dat dus niet erg!!! De basis die je hier hebt is gewoon om jaloers op te worden!

2. The Duel : eerst hoor je een geluid dat niet schokkend is, maar wat betekent dat het in ieder geval erg herkenbaar is (hit potentie). Die piano vond ik overigens errug mooi en zuiver klnken voor een Reason geluid dan! Goed geproduceerd. Goede structuur. Nogmaals die piano geeft het nummer een lekkere touch! Dit is dus mijn favoriet.

Ikzelf ben op dit moment ook bezig om ´into´ Reason te geraken maar echter alleen omdat ik het zie als een hulpmiddel om ervaring in..... nou ja, muziek en muziek producktie te krijgen. Een volgende stap is toch echt ´hardware´. Je vaardigheden met Reason zijn echter fantastisch! Deze twee nummers laten ook horen dat je een heel goed gevoel voor dance hebt. Je weet precies waar je mee bezig bent. In de wandelgangen noemen ze dit TALENT. En het zal me niet verbazen als je verder gaat met muziek en je blijft verbeteren, wij je naam wel eens ergens anders tegenkomen dan dit forum. Ergens op een hitlijstje misschien?

Ga door en laat zoveel mogelijk horen. Je kunt mij altijd vragen, hehehe.

Eric T.
 
Ik zeg het vaak en zeg het weer:

de nummers zijn okee, maar week een stuk of tig in een dozijn.

Iemand die dit soort muziek uit een stukkie software haalt hoeft toch niet andere te immiteren?

ga eens aan een eigen stijl knutselen.

Want qua opbouw, arrangement ed ligt het niet.Ik hoor graag nog meer in de toekomst.

marc van den hurk, A&R mamager soul4music.
 
Orgineel geplaatst door bambamstudio
Ik zeg het vaak en zeg het weer:

de nummers zijn okee, maar week een stuk of tig in een dozijn.

Iemand die dit soort muziek uit een stukkie software haalt hoeft toch niet andere te immiteren?

ga eens aan een eigen stijl knutselen.

Zit een kern van waarheid in maar tegelijkertijd is dat juist waar sommige labels naar op zoek zijn. Snel succes en hitpotentie! Toch?
Ik kan me ook voorstellen dat sommige labels zouden zeggen als het te origineel is, ´maak het wat commerciëler´!? Dan verkoopt het wat sneller misschien.

Maar goed ik sta soms verbaasd over nummers die dus wel hits worden. Kijk naar Dj Oozywoozyboozy (of hoe hij mag heten) en DJ Melvin (L.O.I.S.). Onbegrijpelijk dat dat hitpotentie heeft. Maar goed: WIE BEN IK om daar commentaar op te geven!!

Eric
 
ik heb nog niet geluisterd dus nog geen commentaar, maar ff een andere algemene opmerking:

ik denk dat opmerkingen als "klinkt erg goed voor een reason track" niet zo heel nuttig zijn.....is het een goede track of niet? klaar...je gaat ook niet zeggen: "klinkt heel goed voor een track die met een VA en een 909 sampleset is gemaakt ipv een echte analoge bak en een TR909"...snappu?

nou snap ik wel dat iemand wel vraagt om zulke reacties als je er expliciet bij vermeld dat een track in reason is gemaakt, maar uiteindelijk gaat het er niet om waarmee een track is gemaakt maar of ie goed of slecht klinkt...

zo! ;)

Olaf
 
Laatst gewijzigd:
klopt helemaal, ... maar toch!

klopt helemaal, ... maar toch!

Orgineel geplaatst door olafmol
ik heb nog niet geluisterd dus nog geen commentaar, maar ff een andere algemene opmerking:

ik denk dat opmerkingen als "klinkt erg goed voor een reason track" niet zo heel nuttig zijn.....is het een goede track of niet? klaar...je gaat ook niet zeggen: "klinkt heel goed voor een track die met een VA en een 909 sampleset is gemaakt ipv een echte analoge bak en een TR909"...snappu?

nou snap ik wel dat iemand wel vraagt om zulke reacties als je er expliciet bij vermeld dat een track in reason is gemaakt, maar uiteindelijk gaat het er niet om waarmee een track is gemaakt maar of ie goed of slecht klinkt...

Is natuurlijk ook weer een waarheid als een koe. Klopt helemaal. Maar niet iedereen hier is al klaar voor een eigen sound. Dat moet je ook niet vergeten. Een eigen sound is wel iets waar iedereen op den duur naar zou moeten streven. Dat doe ik dus ook. Ik maak dingen die IK lekker vind. Maar soms is een ´sound´ recreeëren al een hele prestatie. En ik moet wel zeggen als je dat kan? Dan is het tijd dat je doorgaat met vernieuwen en werken en die eigen sound creëren!

Ik lees hier ook andere discussies en velen hier hebben soms moeite om de geluiden uit hun hardware te krijgen die ze willen. Hoe krijg je die geluiden er uit? Nou ervaring. Dus daar moet je aan werken. En dan vind ik goede ´standaard´ geluiden eruit krijgen een vorm van ervaring verkrijgen. Training. Als je eenmaal de ´standaard´geluiden hebt, nou dan ga je door. Proberen, experimenteren, veranderen, etc.

Klinkt allemaal nogal betweterig! Maar ach het is maar een mening. Maar die is dan wel van MIJ!!!!

:-)

En de groeten ook nog eens, hehehehe!

Eric
 
Orgineel geplaatst door olafmol
nou snap ik wel dat iemand wel vraagt om zulke reacties als je er expliciet bij vermeld dat een track in reason is gemaakt, maar uiteindelijk gaat het er niet om waarmee een track is gemaakt maar of ie goed of slecht klinkt...

zo! ;)

Olaf [/B]

Ja dat heb ik er maar meteen bijgezet... op het vorige forum waar ik m'n tracks altijd poste vroegen ze altijd waar ik het mee gemaakt had :P


Ik wil iedereen die tot nu toe geantwoord heeft bedanken voor de feedback :)

Ik probeer niet echt iemand te imiteren ofzo... ik maak eigenlijk gewoon wat ik zelf mooi vind, maar je bent denk ik altijd wel beinvloed door andere muziek die je hoort... ik in ieder geval wel.


Ben op dit moment bezig met een remix van Fading Away, ben er inmiddels vrij ver mee, zal hem posten als ie klaar is :)
 
Ha,

Weer zo'n lekkere track. En ben weer eens aan het sleutelen geweest. Moet je voor de gein deze masters eens luisteren.
Het is niet bedoeld als vette kritiek hoor, gewoon een prettige afwijking van mij. ;)

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Silent_Motion_Fading_Away_Remix_mastered_by_fuse.mp3

Je hoort ook dat in het hoog en mid hoog nogal rommelt. Beetje mijn schuld dat wel, maar lekker snoei en snoei hard. Misschien toch iets meer hoog uit je mix weghalen omdat het toch wel voor doorkomt als je het gaat masteren.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Silent_Motion_The_Duel_mastered_by_fuse.mp3

Bij dit nummer hoor ik allemaal rebirth kits. Kan zeker wel kloppen? En is dit een bestaand nummer want op een of andere manier komt het me zo bekend voor. En tsja een ideaal experiment voor mij om het nog harder te bakken.

Maar zeg maar wat je ervan vind. :)
 
Ze klinken wel een stuk krachtiger nu ! cool :)


En is dit een bestaand nummer want op een of andere manier komt het me zo bekend voor.

Oh? Als dat zo is wil ik dat bestaande nummer wel eens horen. Ik weet van niks :confused:

Ik heb rebirth niet gebruikt, wel reason... maar ook geen drum kits die bij reason zaten ofzo
 
http://www.xs4all.nl/~wognum/ownprod

linkje is down :confused: ben nu wel de geremasterde tracks aan het downen ben benieuwd, zal mn boss leuk vinden *grin*

c-ya
 
Hee WouterW,

Jou nummertjes klinken helemaal niet slecht voor een Reasontrack...(geintje Olaf..)

Serieus: Alhoewel de originaliteit er niet vanaf springt zijn het zeker tracks met kwaliteit. Fading away heeft wel wat, maar mist tegelijkertijd ook wat....

De pianopartijen van "The Duel"(radio edit) vind ik wel goed, maar zijn naar mijn idee te ingewikkeld: Je moet de melodielijn gemakkelijk kunnen mee-neurieën vind ik, dat is nu niet het geval.
Bijvoorbeeld bij (ikzegmaarwat) Seven days en 1 week van BBE heb je de melodielijn zo te pakken, die bijft snel in je kop zitten. Bij jouw nummer merkte ik dat ik veel meer moeite moest doen om de melodie "te snappen"

Het klinkt vast weer als wat geneuzel, maar ik hoop dat je me wel begrijpt.
Nogmaals: Kwaliteit!
 
Orgineel geplaatst door fuse
Ha,

Weer zo'n lekkere track. En ben weer eens aan het sleutelen geweest. Moet je voor de gein deze masters eens luisteren.
Het is niet bedoeld als vette kritiek hoor, gewoon een prettige afwijking van mij. ;)

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Silent_Motion_Fading_Away_Remix_mastered_by_fuse.mp3

Je hoort ook dat in het hoog en mid hoog nogal rommelt. Beetje mijn schuld dat wel, maar lekker snoei en snoei hard. Misschien toch iets meer hoog uit je mix weghalen omdat het toch wel voor doorkomt als je het gaat masteren.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Silent_Motion_The_Duel_mastered_by_fuse.mp3

Bij dit nummer hoor ik allemaal rebirth kits. Kan zeker wel kloppen? En is dit een bestaand nummer want op een of andere manier komt het me zo bekend voor. En tsja een ideaal experiment voor mij om het nog harder te bakken.

Maar zeg maar wat je ervan vind. :)

Ook leuk om erbij te vermelden wat je nu precies gedaan hebt. ;)
 
Zoals het een Wouter wognum betaamt heeft hij wederom een kwalitatief hoogstaande productie weten te creeren.
Complimenten!
Cijfer: 9
 
Back
Top