Avid: Pro Tools 9

De flexibiliteit van Protools 9. Kies je favoriete Avid audio interface, 3rd party Core Audio of ASIO-compatibel interface. Je kan Pro Tools 9 helemaal standalone gebruiken (met iLok) om met de laptop en een koptelefoon creatief bezig te zijn.


attachment.php


Meer info: Protools 9

Prijs voor PT 9 is $599,- en is verkrijgbaar vanaf 12 november.
 

Attachments

  • cw_700x700_biggerbettermixes.jpg
    cw_700x700_biggerbettermixes.jpg
    207,1 KB · Bekeken: 73
  • cw_700x700_boostyourcpt2.jpg
    cw_700x700_boostyourcpt2.jpg
    54,3 KB · Bekeken: 75
  • cw_700x700_collaborate.jpg
    cw_700x700_collaborate.jpg
    140,1 KB · Bekeken: 79
  • cw_700x700_morecreativeproftools.jpg
    cw_700x700_morecreativeproftools.jpg
    55,4 KB · Bekeken: 77
  • cw_700x700_workyouwant.jpg
    cw_700x700_workyouwant.jpg
    140 KB · Bekeken: 79
Last edited by a moderator:
Ben er ook erg blij mee. Dat ik nog geen jaar geleden een HD systeem heb aangeschaft vind ik niet eens zo erg. Dat systeem blijft gewoon erg goed werken (over 5 jaar ook nog, zonder dat er hardware moet worden upgegrade), en voor nasynchronisatie en overdub dingen nog steeds onovertroffen ivm. de zero latency.
Zoals fjoesz al aangeeft is het gewoon prettig dat je thuis nu dezelfde dingen kunt als in de studio.
 
ik heb net protools laten upgraden door versie 8. maar desalniettemin ben ik heel erg blij! persoonlijk ben ik niet echt fan van de digidesign hardware. dus als ik nu alles op mijn favo hardware kan draaien dan ben ik de blijste van allemaal! woot
 
excusez mijn onwetendheid, maar wat is track freeze? een track disablen om cpu vrij te maken? of een track met alle inhoud locken? zal wel niet want dat kan allebei gemakkelijk.
 
ik bedoel om een track in audio te renderen zodat je weer cpu kan vrijmaken. kan dat i pro tools 9 ?
 
tijdelijke render onder de oppervlakte.. om plugin cpu verbruik uit te schakelen
dus geen stugge audio, maar wat je daarna nog weer in de bron kan veranderen
nee, dat kan protools niet
 
Volgens mij kun je freeze wel vergeten voor PT. Audio routing is wel super in PT, dus plugin naar audio is echt een eitje.
 
alles in PT is realtime, dus dat lijkt me niet. daarbij is PT erg gericht op post production, en daarin is de workflow altijd al om naar nieuwe sporen (destructief) op te nemen en dan te consolideren. dus ik denk niet dat dat ooit gaat komen. je moet gewoon een snellere computer kopen ;)
 
99 euro voor de update. netjes.
Werkt vooralsnog lekker. Geen problemen tot nu toe.
Zowel op digi hardware als op mijn motu.
 
Ow dan zal je n andere versie hebben en de crossgrade goedkoper zijn. Ik kom van LE en moet dus 250 euri neertikken.
 
De LE kostte geen drol (120 euro of zo toch?) en nu moet je 600 ballen gaan betalen. Vooruitgang?

Het moet niet ! je kan nog altijd voor iets anders gaan bvb fruityloops :)
 
Back
Top