Avid: Pro Tools 9

De flexibiliteit van Protools 9. Kies je favoriete Avid audio interface, 3rd party Core Audio of ASIO-compatibel interface. Je kan Pro Tools 9 helemaal standalone gebruiken (met iLok) om met de laptop en een koptelefoon creatief bezig te zijn.


attachment.php


Meer info: Protools 9

Prijs voor PT 9 is $599,- en is verkrijgbaar vanaf 12 november.
 

Attachments

  • cw_700x700_biggerbettermixes.jpg
    cw_700x700_biggerbettermixes.jpg
    207,1 KB · Bekeken: 73
  • cw_700x700_boostyourcpt2.jpg
    cw_700x700_boostyourcpt2.jpg
    54,3 KB · Bekeken: 75
  • cw_700x700_collaborate.jpg
    cw_700x700_collaborate.jpg
    140,1 KB · Bekeken: 79
  • cw_700x700_morecreativeproftools.jpg
    cw_700x700_morecreativeproftools.jpg
    55,4 KB · Bekeken: 77
  • cw_700x700_workyouwant.jpg
    cw_700x700_workyouwant.jpg
    140 KB · Bekeken: 79
Last edited by a moderator:
Ik vraag me af of deze stap niet een enorme stop geeft op alle digidesign hardware. Ik vermoed dat de verkopen sowieso erg slecht gingen. Daarom was er al de M-Audio deal.. en nu dan Pro Tools Unleashed. Hopelijk kunnen ze weer wat PT zieltjes winnen. En hopelijk is PT9 beter dan 8, want ik vond het belachelijk zwaar en lomp in vergelijking met Cubase 5. (en ja.. ik heb een snel systeem , een I7).

En het is dus einde Pro Tools LE en M-powered.... wat ook wel weer een gek verhaal is. Want bijv. een Mbox kon je gebruiken tot aan PT 8.01 , de versies tot 8.04 kon je niet meer gebruiken. En nu kan je met die zelfde Mbox wel weer versie 9 gaan draaien! En zo wordt alle oude hardware weer support!
 
mooi zon laptop op de de voorpagina, doet het forum weer eer aan :okdan:

Ik had ook enkel de zwart paarse doos kunnen doen.
Heb gekozen voor de laptop omdat het voorheen nooit zo makkelijk gemaakt is voor Pro Tools gebruiken.

Een enorme plus dat men nu zelf een eigen interface kunt kiezen en dat ze die LE en M Powered gestopt zijn.
Nu is het tenminste overzichtelijk en duidelijk met meer flexibiliteit dan ooit.
Ik ben iig om en zal naast Logic Studio nu ook zeker met Pro Tools spelen.

Is die hele omschakeling van Digidesign naar Avid toch heel mooi uitgepakt.
 
Laatst gewijzigd:
mooi zon laptop op de de voorpagina, doet het forum weer eer aan :okdan:

"Bah, synthesizers! Druk op 1 knopje en dat ding maakt muziek voor je, en het klinkt allemaal nep! Jongen, waarom heb je niet een fatsoenlijk, ECHT instrument gekozen zoals de gitaar!"

(proficiat, je begint oud te worden)
 
"Bah, synthesizers! Druk op 1 knopje en dat ding maakt muziek voor je, en het klinkt allemaal nep! Jongen, waarom heb je niet een fatsoenlijk, ECHT instrument gekozen zoals de gitaar!"

(proficiat, je begint oud te worden)

Niet iedereen kan zomaar op een knop drukken daar heb je jaren en jaren ervaring voor nodig.
 
Hebben ze toch nog de ADC voor elkaar voor het 2011 is! :z

Slimme move dit, zou wel eens een heel groot succes kunnen worden in home/project studio land. Pro tools is een NAAM die verkoopt!

+10 voor het loslaten van de hardware restrictie
-3 voor het ontbreken van track freeze
-2 voor het ontbreken van VST support

...
 
alleen zwarte en witte toesten is zo 2009....... Z > A is what you want to play!.
 
Zeg gasten. Dit topic gaat over ProTools 9 en niet over synthesizer versus een plank met snaren!:smeris:

Ik denk dat Avid er eigenlijk niet meer onderuit kwam om geen andere hardware toe te laten en ADC te implenteren.
Wel sneu als je net een HD rig hebt aangeschaft.:stupid
 
Zo, hebben ze eindelijk het uiterlijk een beetje aangepakt (of hadden ze dat in 8 al gedaan?)
 
Vind dit wel een slimme keuze van Avid overigens. Op deze manier geef je je gebruiker zelf de mogelijkheid een audio interface te kiezen of zelfs met de audio interface die je al bezit te werken.

Werkt erg drempel verlagend denk ik.
 
De LE kostte geen drol (120 euro of zo toch?) en nu moet je 600 ballen gaan betalen. Vooruitgang?

Heb je toevallig naast het prijsverschil ook gekeken wat het verschil is tussen LE, M powered en PT9? :okdan:
 
ik ben benieuwd wat een zaak als thomann voor de upgrade van LE8 naar 9 gaat vragen. ADC is me wel wat waard, maar 250 dollar vind ik voorlopig nog te veel van het goede...
 
Heb je toevallig naast het prijsverschil ook gekeken wat het verschil is tussen LE, M powered en PT9? :okdan:

Nee, boeit me ook niet, ik heb aan LE genoeg. Als er geen light versie meer komt dan is het wat mij betreft afgelopen.
 
Back
Top