Nieuwe RME UFX Geluidskaart

Op www.producernews.nl las ik dat er een nieuwe RME geluidskaart aan komt.

attachment.php


Er is nog zeer weinig over te vinden, maar blijkbaar hebben ze bij i4-muzique een goede neus voor primeurs. Kan me nog de UAD2 introductie herinneren!!

Hier de nu beschikbare specificaties, deze liegen er niet om!

  • Het zou een 60-kanaals audio interface zijn, aan te sluiten via USB èn Firewire
  • Hoge kwaliteits pre-amps met ondersteuning tot maximaal 192 kHz
  • Ultra lage latency, gecombineerd met de legendarische kwaliteit van de RME drivers
  • Nieuwe TotalMix FX professionele digitale mixer en router met onder andere geïntegreerde effecten sectie EQ, Dynamics en Reverb / Echo met maximaal 192 kHz.
  • Het hart van de audio-interface is het heldere multi-color display, voor de controle van alle belangrijke functies.
  • Er is ook de mogelijkheid om de interface te gebruiken in een onafhankelijke converter modus (stand-alone).
 

Attachments

  • firefaceUFX.jpg
    firefaceUFX.jpg
    142,5 KB · Bekeken: 79
  • fireface.jpg
    fireface.jpg
    18,2 KB · Bekeken: 74
Last edited by a moderator:
Allemaal mooie discussies over samplerate en zo...maar 1 ding is zeker : RME maakt supergoed spul dat altijd werkt (supergoede drivers en software)....

Heb al jaren een Fireface800 en die werkt altijd goed...en ja,ik heb er andere converters aan hangen via adat omdat de converter kwaliteit van RME niet de allerbeste is...maar het verschil met (vele malen) duurdere converters is echt minimaal...

Deze UFX lijkt mij heel interessant...alleen zie ik (los van de verbeterde Totalmix + 2 extra ins en outs) niet echt een verbetering tov Fireface die mij meteen naar de winkel doet rennen...
 
volgens mij is 2100 usd bevestigd, dus 1800 euro klinkt reeel.

ik denk dat het een vervanger is van de ff800, maar dat zullen we vanzelf wel zien...
 
Net ff bij ron in de winkel mee mogen spelen (zonder speakers) de importeur was daar.

de mixer is vet, net als het display op de units, Ik heb de eq comp en reverb niet kunnen horen, maar dat zal wel in orde zijn. De mic pre's en de adda zou volgende de importeur beter moeten zijn dan die van de ff800 , en dat mag ook wel, 1890,- voor een soundcard is toch echt stevig, of hij moet met prism kunnen matchen
 
Back
Top