software hoeveel % vergelijk met hardware rond 2010

software hoeveel % vergelijk met hardware rond 2010

  • 85 %

    Stemmen: 6 42,9%
  • 86 %

    Stemmen: 1 7,1%
  • 87 %

    Stemmen: 2 14,3%
  • 88 %

    Stemmen: 0 0,0%
  • 89 %

    Stemmen: 0 0,0%
  • 90 %

    Stemmen: 1 7,1%
  • 91 %

    Stemmen: 0 0,0%
  • 92 %

    Stemmen: 0 0,0%
  • 93 %

    Stemmen: 0 0,0%
  • 94 %

    Stemmen: 0 0,0%
  • 95 %

    Stemmen: 3 21,4%
  • 96 %

    Stemmen: 1 7,1%
  • 97 %

    Stemmen: 0 0,0%
  • 98 %

    Stemmen: 0 0,0%
  • 99 %

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Enquete gesloten .

r2o

0906 d's een lekker synth
Lid sinds
7 december 2005
Berichten
1.035
Locatie
-
Ik heb een rijtje hier boven gemaakt van procenten.

Het gaat dus hardware synthese die als soft zijn nagemaakt en hoeveel ze er op lijken zoals klank warmte gevoel enz enz. Het gaat om het eind resultaat niet om bediening en uiterlijk.

Hoeveel komen ze overeen? als we van de hardware versie uitgaan anders krijg ik daar weer vragen over.

aaaaah ik snap het :eureka:

hoeveel van de hardware synths/effecten zijn nagemaakt als softsynth/effect.

zoals de jupiter 8 die als sofsynth te krijgen is als de arturia jupiter 8v.
zo hebben we ook nog de 909(drumazon), 808(nepheton), 303(phosicyon), juno6(0), ...
en zo heb je van de RE201 een vst plug-in en blablabla.

zo zijn er wel heeeeeel veel virtuele clonen, maar een mc-303 clone?
ik denk dat 85% toch al hoog geschat is.

Bedankt voor de goede uitleg.
 
Laatst gewijzigd:
net als aphex twins : die is ook bijna helemaal gestopt met analoog en fysieke harware.....die doet vaak ook alles met de pc ( heb ik gelezen in een interview )

ik had een tijd terug ook een fysieke studio : maar door te tand des tijds allemaal kapot gegaan etc etc en kwijtgeraakt....met een rhodes erin en een juno en een analoge drumcomputer....

sindsdien ik zonder zit...... werk ik nog wel op de pc.... en vind dat vaak reuze leuk ook ( mijn stijl op de pc is wel heel anders dan mijn stijl in de studio .... op de pc is het allemaal wat netter en in de studio met analoog is het allemaal wat ( lekker ) rommeliger......wat vrijer ook allemaal ......

maar nu ik heel lang op de pc werk : heb ik wel een beetje antipatie ontwikkeld tegen fysieke synths..... het is allemaal veel meer werk om bij te houden met kabels en mixers .... en oja op de pc kost ook allemaal bijna nix.... terwijl je om een studio te spekken heel het land door moet reizen om je gear bij elkaar te halen...... is een taak opzich hey?

sommige dingen zijn op de pc wel onmisbaar : een goed mixertje en een puike microfoon..... voor de rest kan je een topnummer maken op de pc zonder dat je een instrument in huis hebt staan : het is puur een kwestie van inspiratie.......

soms mis ik wel mn fysieke studiootje..... op mn 4track werken en dan met de hand en klavier en drumcomputer een liedje maken.....maar voor dat ik weer een studiootje heb staan ben ik 9 maanden verder.... ( en 1700 euro armer ha ha ha )
 
ik wil 71.3% stemmen, maar zie die optie niet staan, kan je die toevoegen? (of 71% als je niet achter de comma wilt werken)
 
Vage en rare poll, redelijk nutteloos..... en voorzover ik het wƩl begrijp nog redelijk suggestief ook.

Waarom is bijvoorbeeld 10% software niet in te vullen als je bijvoorbeeld 1 zachte synth hebt t.o.v. 9 harde synths?



hoeveel hardware vs. software discussies zijn er nu al? :(
 
Ik begrijp geen snars van de vraag.
Maar dat zal wel komen doordat ik 0% software gebruik.
 
Ik begin het te snappen,

Want ik eet vanavond gebakken aardappeltjes en dat is lekker vooral met beetje kruiden en stukje kip, maar omdat rood een kleur is en paprika ook kom je al gauw tot de ontdekking dat Clavia synthesizers maakt in deze kleur. Dus als je dat bij elkaar optelt en je vermenigvuldigt dat met +1 Volt dan kom je erachter dat je door deze vergelijking ...een hoop tekst hebt getypt terwijl je net zo goed kon antwoorden:

Pardon, maar wat is de vraag precies?
 
80/20 ten voordelen van de hardware, of misschien 70/30
 
maar dat kan dus niet, je mag alleen kiezen uit de poll... nuttulk... erm... :D

Klinkt als een vloek.. als je het fout beantwoord komt de geest van Bob Moog je opzoeken en in plaats van dat ie klopt hoor je heel de tijd zo'n spookachtig Theremin geluid :D
 
Ik begin het te snappen,



Pardon, maar wat is de vraag precies?

de vraag is volgens mij : wat is de discrapantie tussen het werken met soft en hardware als muzikant......

79408524.jpg
 
de vraag is volgens mij : wat is de discrapantie tussen het werken met soft en hardware als muzikant......

79408524.jpg

Dus het is niet de geest van Bob Moog die ik telkens hoor op een theremin:?
Staat er dan een K# nr op repeat bij me? :)
 
ha idd ik hoor ook engelen zingen in een analoge hammond... uit de jaren 70

helaas wel onbetaalbaar...af en toe freak ik wel op de pc als ik iets gemaakt heb : dan heb ik ook een soort van zo een momentje.....

wat zeg je nou weer dan
 
Hoe goed kan een software synthesizer, hardware synthesizer namaken ann0 2010.
 
Back
Top