[Chill-out]Allright

EnTrancer

Ingeburgerd
Lid sinds
2 juni 2002
Berichten
88
Ik dacht, kom laat ik ook eens hier een track van mij posten, ook al gebruik ik geen hardware zoals de meesten hier. Gemaakt met fruityloops 3.56 en cool edit pro. De track is chillout en ik ben er redelijk tevreden over, aangezien ik nog niet lang in het producer's 'vak' zit. :)

Commentaar graag (negatief/positief maakt niets uit)! :{

De Link
 
dit lijkt wel zo'n adlib soundcard deuntje van een oud pc spel :)
maar goed, op de geluiden na is de muziek wel leuk, alleen een beetje langdradig
 
wel aardig hoor!
inderdaad wel wat langdradig... op een gegeven moment was ik eigenlijk helemaal vergeten dat ik ernaar aan het luisteren was. ook klinken de geluiden wel erg gesequenced, de quantisatie van fruityloops is wel duidelijk hoorbaar. dat is op zich niet erg bij sommige muziekstijlen, maar ik merkte zelf ook dat als ik met fruity iets aan het maken was, dat het toch altijd weer neerkwam op electro...
 
Thx voor het commentaar, de geluidskwaliteit is niet daverend, ja, maar dat ligt dus aan mn soundcard (trust surround 5.1 :r) en mn K*t speakers. Maar ja.

Nog iemand met kritiek?

c/p van ander forum 8o) :

Effe wat bijkomende informatie, de vocalsample in het begin komt uit de film 2001: a space odyssey. Te vinden op www.moviesounds.com

Heeft iemand trouwens commentaar op het geluidje (rond 1.16) dat heel snel rechts-links is gepant, moet ik dat zo laten of niet?
 
ik luister nu (met koptelefoon)

wat me al gelijk opvalt is het irritante en vooral te harde pingeltje in het begin, soort van triangel of wat is dat weer? :)
dat 'ting' geluidje dus... komt er ook vaak zo op het verkeerde moment in vind ik dan (mijn smaak ofzo).

melodietje ben ik zelf niet zo wild van, de sound dan... verder duurt de track wel ERG lang. ik zou hem zeker inkorten tot 5 minuten ofzo. komt ie ook beter tot zijn recht denk ik.

en hij moet dus echt beter uitgemixed worden... maarja komt goed met de tijd he :)


succes ermee
 
Sorry ik was weer post door de war aan het halen.

Lekker chillie. Dat drumgeluid komt lekker over. Lekkere droge bas en mooie strings.

Wat mixing misschien meer dynamiek in de mix brengen. Die beat mag misschien wel wat helderder. En dat melodietje beetje van links naar rechts is misschien ook leuk. :)

Cool!
 
Back
Top