Shooting star

Lid sinds
20 oktober 2002
Berichten
4.304
Hoi!

Hier mijn laatste track. Opgenomen met een VS1880. Hij is nog niet gemasterd en ook zal ik nog goed moeten kijken naar overgangen (volumes e.d.), dus zie het meer als demo. Ik heb het omgezet naar WAV en opgenomen met een zeer simpele geluidskaart, dus qua audio niet teveel van voorstellen.

Ik heb dus weer een zangeres versleten. Wat is dat toch met die "zogenaamde zangeressen". Ze wilde zich teveel bemoeien met het nummer, oftewel in zijn geheel omgooien. Ze wilde meer een jazzy lounge richting op. Ik had daar geen trek in dus de samenwerking is over. Het nummer sprak haar niet aan. Dat kan, want het kan je smaak niet zijn. In mijn advertentie had ik dus stellig gevraagd alleen te reageren wanneer de muziek je aanspreekt. Dit blijkt dus niet het geval. Jammer dat ik dat gisteren pas hoorde, want ook in het opnemen en editten van een stem gaat veel tijd zitten en ik moet dus weer op zoek gaan naar een andere zangeres. Misschien wel een sessiemuzikant die niet teveel noten op haar zang heeft. Inzingen, betalen en Klaar!

Vraagje: Is deze muziek nou echt zo oudbollig zoals de zangeres beweerde?

Ik hoor het wel.


Groet Erik

De link is
http://www.acidplanet.com/artist.asp?AID=164375&T=8907

zit je op de link klik dan op ARTSIST SONGS
 
Laatst gewijzigd:
Gaat dat alleen maar met een link?
een audio fragment bijvoegen. Dus bijv. op ACID planet staan en linken hier naartoe?
 
Het is gelukt: LUISTEREN MAAR.....

Het is gelukt: LUISTEREN MAAR.....

De link naar Acid Planet:

het nummer "Shooting star is dus nieuw"
het nummer "Free" is wat ouder met een vorige zangeres die er ook de brui aan gaf.

Ik heb overgezet naar WMA omdat acid planet daar mee werkt. Ik gebruik Easy cd ripper op Wav om te zetten. Het valt me op dat de bass-drum lijkt te verdwijnen en er een soort fase-effekt onstaat in de hoge frequenties. Daar dus niet teveel op letten. Alle kritiek is welkom.

Groet Erik

http://www.acidplanet.com/artist.asp?AID=164375&T=8907
 
Ze kan ook niet zingen.

Leuke en vrolijke melodietjes.
De muziek is behoorlijk tam. Het mag best allemaal wat vlotter en harder gemixed.

En af en toe slaat je CD speler over lijkt het wel.
 
Bedankt Fuse voor je kritiek. Ik twijfelde ook al of ze niet teveel naast de schoenen liep. Ze vertelde me letterlijk dat dit voor haar een stap achteruit was. Tja, van dat type zangeressen lopen er wel meer rond. Meer zangeressen dan producers als ons zou ik zeggen. Ze mogen dankbaar zijn dat ze een kans krijgen. Sessiemuzikanten en professioneel ingestelde zangeressen hiervan uitgesloten natuurlijk. Dit is zeg maar het meisje van de straat (toevallige buurvrouw of overbuurmeisje)



Via mijn modem werkt het prima. Misschien te hoge bitrate gebruikt?
Dit probleem kun je verhelpen door de muziek te downloaden. Of jullie je harddisk met mijn muziek willen bevuilen is aan jullie.

Groet Erik
 
Aan muzikaliteit ontbreekt het je niet zo te horen maar ik mis iets.....
Het is het geluid wat me dus niet aanstaat en dat heeft niets te maken met je geluidskaart,ik vind het een beetje ''alles uit 1 doosje'' klinken het smeert niet lekker dicht en ik mis kracht in het geluid.
Maar qua compositie en dergelijke zit het wel snor vind ik.
Maar ff over dat ''alles in 1 doosje'' ik bedoel dus dat al die geluiden zo strak klinken maak ze wat losser met effecten ofzo,het klinkt een beetje alsof alles uit een MC-505 ofzo komt of alles uit een JV (niks mis met die bakken hoor :D )




Oh ja en laat die vrouwen met die kapsones toch stikken die denken allemaal dat ze kunnen zingen!
 
Hee Erik,

Ik zit nu shooting stars te luisteren en zoals je al zegt is ie nog niet gemastered, en dat is wel te horen. Ik zit hier nu op een hifi setje te luisteren, en het klinkt eerlijk gezegd nergens na. Ook de zang is afschuwelijk. Afgezien van het feit dat het kurkdroog klinkt heeft ze ook nog eens een verschrikkelijke stem en kan niet echt zingen eerlijk gezegd. Sorry als ik negatief overkom, maar meer kan ik er niet van maken.
 
Back
Top