Vengeance Mastering Compressor

Vengeance introduceert een mastering compressor plugin. Een heleboel opties met zeer creatieve mogelijkheden.


attachment.php



Meer info: Vengeance mastering compressor
 
Last edited by a moderator:
Zou wel leuk zijn als ze een demonstratie gaven voor de mastering applicaties die de naam impliceert.

Als creatieve compressor zie ik wel een meerwaarde, maar als dit een verkoop praatje moet zijn voor een mastering compressor slaan ze de plank wel erg mis.
 
Dat is met veel nieuwe plugs die net uit zijn, eigenlijk wel bijna het belangrijkste voor de verkoop, een echte voor en na DEMO van enkle loops, vocals, eindmixen etc.. was wel handig alvorens de beugel opn t trekkn :eureka:
 
weet iemand hoe ik op die betaal site shareit

een id naam kan aanmaken en een wachtwoord?
wou hem namelijk bestellin maar kreegt niet voor elkaar
 
Are you an existing customer with share-it! or a reseller?

Registered customer:
Did you set a password for your customer account when ordering from share-it! before? If so, you can enter your user ID and password here. As a convenience, the order form already contains your personal information.
New customer:
Please fill out the order form.

Reseller:
If you have already registered as a reseller, you can use your reseller ID and password you entered during online registration to place an order.

staat er gewoon allemaal..niet al te moeilij lijkt me
 
Heb het idee dat de spullen van Vengeance altijd hier worden afgekraakt. Iig word er vaak negatief over gesproken terwijl er maar weinig dance producers zijn die niets van Vengeance gebruiken.

klopt ja
maar dat komt denk ik door de soort loops en overall sound die ze presenteren
vind ik ook platte ellende
voor drumsamples gebruik ik wel heel erg vaak en graag vengeance, die hebben amper bewerking nodig
erg bruikbare samples
 
Maar als ik elke bus al apart compress.

Bijv:
Drums
Leads
Bass

Dan ga ik toch niet ook nog eens een multiband compressor gebruiken op mn master ?
Als ik alles plat wil dan kan ik net zo goed alle sporen apart compressen.
 
En hoe plat je het maakt ligt toch aan jezelf ?
 
lijkt op 20/23 sec wel alsof die guy zwaar bezopen is..is dat vengeance, of gewoon autotune of melodyne? :)
 
Dit is idd een leuke plugin voor mensen die hun spul supermakkelijk 'dik' willen laten klinken.
Zelf ben ik ook fan van dit soort sounds, maar niet van dit soort plugins... (check www.leondustar.nl)
Ik doe het liever zelf door handmatig bands op te splitten met eigengekozen filters, en daarna eigengekozen compressors erop knallen.
Ook heb ik dat DPC ff handmatig geprobeerd (gewoon envelopes triggeren over de bands), en ik moet zeggen dat ik eerder wel ns dit soort experimenten gedaan heb.
Uiteindelijk klink het niet veel anders als 4 filters die doorelkaar heen spelen (ook al is het bij hun dmv. amplitude).
DPC over je master lijkt me alleen nuttig voor preprocessing van samples die je later in een track wilt gebruiken.

Anyways, ik vind het prima dat er kids zijn die deze presets graag willen gebruiken om hun 'eigen sound' mee te ontwikkelen.
Als ze daarna echt hun eigen sound willen gaan ze er wel dieper over nadenken.
Ik ben vroeger ook met 'ultramaximizer' begonnen, en uiteindelijk vertelde iemand me 'hey dit is kut om te draaien man..de kick is zo zacht'.
Op een gegeven moment ga je nadenken en denk je..wat doet die ultramaximizer wat ik niet kan?
En waarom verlies ik de controle zodra het in 1 zo'n 'ik-maak-je-sound-dik'-plugin gaat?
Plugins als deze kunnen mensen alleen maar op een leuk avontuur voorbereiden denk ik.
Op dit moment heb ik mn eigen 'modular' dynamics processor, en daarmee 'mn eigen sound'.
Dat doe ik omdat ik de 'opgepompte-sound' trend cool en reuze interessant vind.
Ik zie het als dagelijks aan mn brommer sleutelen: eigen instrumenten bouwen en gebruiken het leukste wat er is.

Ik zie een plugin als dit niet als bedreiging voor mastering.
Mastering is niet alleen de skills en de equipment, het is ook een service.
Mastering zal altijd blijven bestaan.
 
Eens, ik denk alleen dat je de Mastering compressor onderschat, Ik zie het meer als een workflow optimalisatie, voor mensen die geen zin hebben om iedere keer alles opnieuw in te richten voor een kunstje
 
Op dit moment heb ik mn eigen 'modular' dynamics processor, en daarmee 'mn eigen sound'
Zou je dat nogeens verder kunnen toelichten?? Hardware of software..? Of gewoon van alles wat: paar limiters, paar compressors, paar expanders, etc + een patchpaneel erbij ?
 
nee echt supersimpel, gewoon vst plugins op elke band. Vaak exciter op superhoog, midhoog een compressor (parallel/NY comp), midlaag een comp, en sub laat ik vaak intact (hp op +/- 50hz).
Dit zet ik altijd op de master van mn DAW.
Dit is nog redelijk bescheiden en das mooi, want als ik bijv. een album zou willen, haal ik nog het door een typical masterchain (comp/eq/mastercomp/limiter) in een audioeditor.
Ook is het draaibaar in de clubs, en een masterbedrijf zou er nog steeds mee uit de voeten kunnen.
(Alhoewel ik ook droevige ervaringen heb meegemaakt m.b.t. so-called 'masterers' )
Op KVR-vst heb je (multi-out) plugins die een inputsignaal opsplitsen in 4 banden (variabele steepness qua filters).
Ik maak zoiets in 5 mins in buzz/buze.

Vaak haal ik de drums in een eerdere stage nog door een aparte paralelle/NY compressie.

ps. raphie: tuurlijk, whatever floats your (workflow) boat! mooie van programma's als ableton/buzz dat je makkelijk 'templates' kan maken, en dit soort 'templates' in elk arrangements kan gooien (zie het als een meta-plugin).
 
lijkt op 20/23 sec wel alsof die guy zwaar bezopen is..is dat vengeance, of gewoon autotune of melodyne? :)

op 8-9 seconden al..
wat is er zo bijzonder aan die piledriver dan eigenlijk
is dat de Signature Vengeance Sound
 
Back
Top