Monitor en output/opname

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik heb effe een techisch vraagje.. Ik heb een mengpaneel (Behringer MX 2542A) met een Main Out en een CTRL Room Out. Nu stop ik deze Main Out direct in een compressor (Alesis 3630) en dan naar mijn PC voor recording. De CTRL Out gebruik ik om mijn monitors te voeden. Maar op die manier kan ik niet direct beluisteren hoe mijn mix klinkt door de compressor! En elke keer de jacks uit mijn paneel te trekken, dat werkt ook niet prettig.. Wat is de beste oplossing volgens jullie? Een patchbay?

gr,
Arv
 
De beste oplossing zou zijn dat je je insertie's gebruikt ....maar of dat ook op je tafel zit is de vraag. Als het er wel op zit heb je kabels nodig met 1 stereo jack die opsplitst naar twee mono jacks. Je stopt dan je stereo jack in een van de twee inserts en je mono jacks zijn dan een in en out voor je compressor. Vaak staat het op je insertie kabels wat de in en out is, staat het er niet op kan je de jacks even aantippen met je vingers om te horen wat je input is.

Op deze manier route je je main door je compressor alleen komt deze er ook weer via je main op je tafel uit. ;)

Handig he !!??
 
de meeste behringers hebben helaas geen insert op de main outs

Olaf
 
Dat is shit ...!! Zit er misschien subs op.... neaaa ??

Anders (t'is niet optimaal maar t'kan) zou je je kabel die naar je pc gaat moeten aftappen en die ook naar je versterker sturen.
 
Zo kan t ook

Zo kan t ook

Of je 'maakt' een insert op je mengtafel door middel van het gebruiken van een bus.
Bijvoorbeeld je hebt 24 kanalen, dan route je kanaal 1 tm 23 naar bus 1 en niet naar de stereo out. (dit geld ook voor je effectreturns etc) Bus 1 output je dan met de compressor ertussen naar kanaal 24 die wel direct op je stereo out zit aangesloten
en ziedaar een soort eigen insert, het kost je alleen een kanaal extra maar daar krijg je dan wel wat voor terug
 
Ik snap hier geen reet van.
Ik wil tekeningen zien zowel van glen als van boost.
Laat ons zien wat jullie exact bedoelen en beschrijf het nut hiervan. (dit is denk ik een goede voor tips en tricks) Ik zou er zeker wat aan hebben.


Want wat ik niet snap is dat als ik een insert zou gebruiken dan heb je (in dit geval ) toch alleen maar compressie op je insert kanaal? ena al die andere toch niks?
 
In het nederlands:

wanneer je geen mengtafel hebt met masterinserts kan je op deze manier toch je compressor/enhancer etc door je stereo outkanaal halen zodat hij ook via je monitor out te horen is. Je maakt dus van zoals in het voorbeeld kanaal 24 ook een stereo out door alle andere kanalen daar naartoe te sturen via een bus, dit is dus het enige kanaal wat direct naar de orginele stereo out gaat.
Ik ga dit ook met mijn O1v doen omdat daar jammergenoeg ook geen masterinserts opzitten, jammergenoeg is het grote nadeel van dit verhaal dat je er een (stereo) kanaal voor op moet geven
maar het doel heiligd de middelen zullen we maar zeggen.
 
Orgineel geplaatst door Boost303
In het nederlands:

wanneer je geen mengtafel hebt met masterinserts kan je op deze manier toch je compressor/enhancer etc door je stereo outkanaal halen zodat hij ook via je monitor out te horen is. Je maakt dus van zoals in het voorbeeld kanaal 24 ook een stereo out door alle andere kanalen daar naartoe te sturen via een bus, dit is dus het enige kanaal wat direct naar de orginele stereo out gaat.
Ik ga dit ook met mijn O1v doen omdat daar jammergenoeg ook geen masterinserts opzitten, jammergenoeg is het grote nadeel van dit verhaal dat je er een (stereo) kanaal voor op moet geven
maar het doel heiligd de middelen zullen we maar zeggen.

Call me plain stupid :confused: maar ik snap er nog niks van.

Elke schuif die je open hebt gaat toch direct naar de master out dat kan je toch niet veranderen? Hoe kan je dan alles naar 1 kanaal routeren. (ik heb wel 24 inserts hoor maar ik snap dit ff niet)
 
het principe van subgroups:
je kan dan per kanaal instellen of ie naar de main mix moet of naar een subgroup..elke subgroup heeft aparte outputs...

zo kan je bv alle kanalen met percussie naar een eigen subgroup routen etc. voor meer flexibiliteit

mijn behringer mx2004a heeft bv 2 mono subgroups...

Olaf
 
Aha zo zit t dus. Maar mijn mengpaneel heeft geen subgroups. Ik snapte dus al niet hoe jullie dat voor elkaar kregen.
 
Maarru twin ....wat voor een tafel heb jij dan ??:confused:

In iedergeval haal je twee 'inserts' door elkaar. Jij had het over de inserts die boven of onder je line-ins zitten. Als je een 24 ch mixer hebt heb je er van die inserts waarschijnlijk ook 24.

Boost en ik hadden het over zoals boost al schreef de main-inserts. Zou ergens bij je main-out, fx-send/returns moeten zitten.

Heb ie die ?? :)
 
Laatst gewijzigd:
nou had ik laatst het idee dat de main insert niet te horen was over de control room uitgang op mijn mackie 1604
 
Orgineel geplaatst door matt second
nou had ik laatst het idee dat de main insert niet te horen was over de control room uitgang op mijn mackie 1604

Dat zou je toch wel moeten horen ....welk merk en .....oo.jaa type apparaat stop jij in je oor ?? :)
 
Orgineel geplaatst door glennplumber
Maarru twin ....wat voor een tafel heb jij dan ??:confused:

In iedergeval haal je twee 'inserts' door elkaar. Jij had het over de inserts die boven of onder je line-ins zitten. Als je een 24 ch mixer hebt heb je er van die inserts waarschijnlijk ook 24.

Boost en ik hadden het over zoals boost al schreef de main-inserts. Zou ergens bij je main-out, fx-send/returns moeten zitten.

Heb ie die ?? :)

mijn tafel heeft 24 inserts op elk kanaal 1 dus. En op de main out zit 1 return (een links en een rechts)
 
Mmm zover ik kan zien in de specifications heb je geen main-inserts en ook geen subs. Dus gaat het hele verhaal helaas niet op. Jammer want het kan heel handig zijn...zeker voor bepaalde rand apparatuur.

Maarru je snap het principe wel ??
 
Back
Top