Yamaha Tyros 4 Workstation

Yamaha introduceert ondertussen al zijn vierde generatie Tyros. Deze kenmerkt zicht door een grotere en meer diverse hoeveelheid content, uitbreidbaarheid door middel van flash geheugen (Motif XF) en andere innovaties zoals een sterk verbeterde vocoder.


attachment.php



Sommige personen zijn misschien nog altijd van mening dat een dergelijk apparaat hier niet thuis hoort, maar daar ben ik het niet mee eens. Gezien zowel 'arranger' workstations als 'synth' workstations steeds meer naar elkaar toegroeien (intelligente arpeggio's versus styles, vergaande computer integratie, uitbreidingsmogelijkheden enz.) denk ik dat het ook zeker op een synthforum thuis hoort. Van skihut hit tot film soundtrack, voor het maken van een eerste compositie worden deze apparaten vaak gebruikt in studio's.

Meer info: Yamaha Tyros 4

Yamaha heeft ook een aardig voorbeeld gefilmd: KLIK!

Voor meer filmpjes: KLIK!
 

Attachments

  • YamFront.jpg
    YamFront.jpg
    197,6 KB · Bekeken: 91
  • T40203_wallpaper1024_768.jpg
    T40203_wallpaper1024_768.jpg
    374,7 KB · Bekeken: 93
  • T40809_wallpaper_1024_768.jpg
    T40809_wallpaper_1024_768.jpg
    396,9 KB · Bekeken: 86
  • T413_wallpaper_1024_768.jpg
    T413_wallpaper_1024_768.jpg
    529,5 KB · Bekeken: 98
Last edited by a moderator:
Extraordinarily expressive and realistic Voices
The Tyros4 has an expanded and enhanced set of exceptionally authentic Voices, and gives you the means to play these Voices more naturally and with greater expressiveness. In particular, the instrument has many new Super Articulation Choir Voices, with amazingly realistic and natural human voice sounds—giving you even more expressive capability.

Powerful, professional Auto Accompaniment Styles
The Styles of the Tyros4 have been vastly enhanced with the expert use of new Super Articulation and Super Articulation 2 Voices. Greater and more expressive variations in the MegaVoices have been employed as well, particularly in the Scat and Gospel Voices.

Dynamic and Versatile Vocal Harmony feature—with Synth Vocoder
The newly enhanced Vocal Harmony 2 (VH2) processing engine delivers superior sound, lightning-fast processing, and comprehensive, flexible control of the harmonies applied to your singing voice. It also has a Synth Vocoder feature, providing the dynamic, popular vocoder effect for a variety of luscious and even other-worldly sounds. Moreover, the rear-panel combo jack lets you easily connect either XLR mic cables or 1/4" phone plug


Volledig Tyros 4 Specificaties

Met dank aan KeyboardMaster voor het inzenden.
 
Laatst gewijzigd:
...Ja. Mooi. En nu weer terug naar synths!
 
Waarom had ik dergelijke reacties verwacht? Maar ik mag niet aanstootgevend reageren van Ronegen, dus dan doen we dat ook niet... ^^
 
:) Denk dat er best mooie geluiden/mogelijkheden inzitten!! Zou IK best kunnen gebruiken.

Zie mezelf alleen niet de volle 3000+ euri (?) ervoor neerleggen..
 
Ik vind hem zeker mooi. Ik denk trouwens dat er genoeg mensen zijn die een MOTIF hebben en eigenlijk veel beter een Tyros zouden kunnen hebben en gebruiken.
 
dat filmpje doet me denken aan een danny elfman soundtrack

hoeveel dat apparaat ook kan, het is een keyboard. al zal het voor veel preset spelers niet echt uitmaken of ze een motif of zo'n tyros kopen. alleen blijven deze bakken er toch een beetje uitzien als speelgoed.

die solo strings en choir patch klinken voor de eerste keer eens fatsoenlijk bij yamaha. vond het in die ES destijds maar een teleurstelling, vooral die koortjes klonken altijd zo nep, als het al geen een of andere scat of vox choir was.
 
Laatst gewijzigd:
Doet me vrij weinig helaas.
 
Hmm ja er staat Yamaha op dus dat is in ieder geval goed:mega: maar ook met dit soort ruimteschepen is het niet anders dan bij een Virus of Radias of V-synth -of hoe je beest ook heten mag-, overal komen uberbrute geluiden uit, maar het gaat uiteindelijk om de bestuurder achter de toetsen/knoppen....
500 styles, die allemaal lekker klinken, fijn, maar als je geen songs erbij kunt spelen/verzinnen, is de lol er volgens mij ook snel vanaf (al kun je natuurlijk een middag/midweek presets/styles op 'autopilot' beluisteren, maarja daar betaal je geen 3000 ballen voor, hoop ik?)

Ach ja er zullen best mensen zijn die de Tyros4 kopen vanwege de blauwe LEDS (zal mij ook niet boeien wat iedereen wel of niet doet/ of kan met gear) dus dat moet iedereen maar zelf weten ook...

Er zit ook een vocoder op, dat is toch ook ook top, of niet dan?

Als ik em zelf heb geprobeerd (weet niet wanneer die in NL beschikbaar is?) laat ik wel weer wat horen
 
ik wacht met spanning op de terugkeer van de Tyros 1990 :D


Vraag het eens aan hem, hij zit nu (of nog steeds) op het queen forum. Daar heeft hij ook al 2 eigen threads van ongeveer 8.000.000 bladzijden geloof ik.

Enne... je raad het niet.
Ook daar haalt hij de vreemdste capriolen uit. Hij heeft zelfs een verklaring ingesproken op zijn youtube site, omdat ze hem niet serieus namen........

Paul
 
Vraag het eens aan hem, hij zit nu (of nog steeds) op het queen forum. Daar heeft hij ook al 2 eigen threads van ongeveer 8.000.000 bladzijden geloof ik.

Enne... je raad het niet.
Ook daar haalt hij de vreemdste capriolen uit. Hij heeft zelfs een verklaring ingesproken op zijn youtube site, omdat ze hem niet serieus namen........

Paul

On topic graag. :D
 
Voor het meer ambient/new age/lounge gedoe lijkt deze me anders ook zeer geschikt. 1 dijk van een subtractieve monosynth en subtractieve polysynth erbij, en je bent helemaal klaar voor veel stijlen. :)

Maar het hangt er natuurlijk maar wat vanaf wat je wil maken. Heb je het puur op experimenteel spacey gedoe, koop je dan een synthi met space echo. TB voor acid. 201 voor Regitrance. Daar zou ik allemaal zeker geen Tyros voor kopen.

Maar voor mijn muziek zou hij bruikbaar zijn. Hoewel ik de styles op zich waarschijnlijk weinig zou gebruiken, maar de pure klanken en het layeren daarvan lijken me wel fijn.
 
Back
Top