Radias niet te vinden: opvolger op komst?

Ik ga wachten totdat het ding een legendarische status heeft, en dan verkoop ik de mijne :D
 
Neen, zijn twee verschillende synths. Persoonlijk vond ik de Microstation maar niets. Heb hem een weekendje in de studio gehad maar het kon me echt niet boeien. De filters zijn zeer pover imo.
Toch meer een speelgoed synthje imo

On topic:
De RADIAS is nog enkel te verkrijgen als hij in voorraad is bij je locale muziekboer. Geen enkele Korg verdeler kan ze nog leveren (sinds enkele weken).
Inderdaad wel spijtig want het was zeker geen slechte bak.

Korg had al gezegd dat ze geen opvolger zou maken dacht ik.

Ik heb de Micro Station nu en vind het een puike bak, mooie geluiden en een goed klavier op te bespelen. En zit inderdaad een sequencer en phrase sequencer in.

Phochos
 
Wat mij betreft heeft Korg sinds de Z1 niks bijzonders meer uitgebracht, tenminste, de microsampler is wel leuk.
 
Ik heb de Micro Station nu en vind het een puike bak, mooie geluiden en een goed klavier op te bespelen. En zit inderdaad een sequencer en phrase sequencer in.

About MicroStation
Het kleine onwennige klavier terzijde, vond ik de klanken maar zeer 'koud' klinken. Spelen met de filters bezorgde me geen wauw gevoel (integendeel). Het kon me echt niet boeien en als ik de verkoper van de locale muziekboer mag geloven verkoopt hij ook voor geen meter.
 
ook grappig, net mail gekregen dat de Radias nie geleverd kan worden terwijl ze hem hadden heel apart haha
Achja pech :P
 
Wat mij betreft heeft Korg sinds de Z1 niks bijzonders meer uitgebracht, tenminste, de microsampler is wel leuk.

Deze had envelope bugs toch?

Over de Radias, ik heb de R3. Qua engine is deze grotendeels hetzelfde, qua DA conversie? In vergelijking tot de Radias/M3Radiasboard geen idee... Weet iemand dat hier?
 
Achteraf ben ik blij dat ik mijn Radias niet heb verkocht. De Radias is enorm veelzijdig, goed inzetbaar en een aanvulling op mijn overige synths. Er zitten mogelijkheden in die je -voor die prijs- niet zo snel in andere synths tegenkom. Goede vette sounds, MMT, goede effecten, behoorlijke polyphony, multitimbraal... En had ik de vocoder al genoemd? Een top apparaat!
 
Waarom niet de Microkorg XL? Heb ik zelf net gekocht. (vrijwel) zelfde MMT engine als R3 en Radias. Stuk goedkoper ook en zeker net zoveel fun :D
Je moet alleen niet al te dikke vingers hebben ;)
 
Hoi iedereen,

Ik begreep vandaag dat de Radias niet meer gemaakt wordt. Maar ze dachten van de muziekzaak, die ik heb gebeld, dat er wel weer een opvolger zou kunnen komen. Maar dat is wat die man van de muziekzaak veronderstelt.
 
Back
Top