Radias niet te vinden: opvolger op komst?

synthmann

Ouwe rot
Lid sinds
21 mei 2002
Berichten
1.684
gewoon als een soort tik van me houd ik periodiek eens in de gaten wat veschillende synths doen qua prijs en nieuwe modellen en surf ik wat websites af van winkels en fabrikanten. Merkte vandaag dat de Korg Radias zowel bij thomann als music store niet meer in de catalogus staat (dus ook niet met een teken van niet op voorraad en weer verwacht op datum 'x', maar echt gewoon weg) en dat bij bijvoorbeeld Sweetwater in de VS alleen nog de rack versie te koop is voor een luttele 699 dollar... nu zou ik voor 500 euro acuut een radias rack aanschaffen maar even los daarvan,

is dit het einde van radias en komt er een opvolger? iemand al speculaties?
 
De productie van de Radias is officieel stopgezet. Er zijn volgens Korg ook (nog) geen plannen voor een opvolger.
De R3 en het Radias board voor de M3 worden wel nog geproduceerd.
 
Hmm, jammer dat ie in europa niet voor dumpprijs is weggegaan. Dollarprijzen worden zelden europrijzen maar het zat nog ver boven de 699 hier in euro. Niet dat ik er een nodig heb maar voor de juiste lage prijs had ik het een leuk speeltje gevonden.... En 699 dollar, tjee die amerikanen hebben weer flink mazzel. Raar ook dat er geen opvolger bekend is want dan hebben ze geen korg alternatief voor mensen die shoppen inde categorie VA tussen zeg een gaia tot een virus. Of zouden ze dan toch met een analoge bak komen na monotron succes?? Ben benieuwd, ze laten nu toch een gat achter in product portfolio.
 
Ik denk dat er nog velen zitten te hopen op een nieuwe analoge Korg bak.
Een MicroMS-20 zou niet slecht zijn ;) Klank van de MS-20 aan MicroKorg prijs...
Dromen mag :z
 
Bij bax verkopen ze enkel nog het losse klavier . . .

Zou de Radias een vroegere " future classic" worden ?
 
best zonde, ik vind de radias echt een enorm goede synth, vooral in het laag is die megastrak.
 
Ze verkopen hem nog wel hoor, maar dan betaal je nog wel zo'n 1100/1200 euro denk ik voor de keyboard versie en zo tegen de 900 euro voor de rackversie.

Ik heb alleen zelf een vraagje over de stepsequencer, ik ben echt wel iemand die eerst zelf uitzoekt wat de mogelijkheden zijn. Maar ik heb niet echt kunnen vinden of de step sequencer ook een shuffle functie heeft zoniet, dan is dat maar zo ;) De mijnes verwacht ik deze week binnen.
 
Wellicht kun je op de Korg site alvast de handleiding downloaden. Had ik ook gedaan voor ik de M50 kocht :)
 
Wellicht kun je op de Korg site alvast de handleiding downloaden. Had ik ook gedaan voor ik de M50 kocht :)

Had ik ook al gedaan, en gezocht op shuffle (en op sequencer uiteraard) maar helaas geen resultaat. Wel kwam ik erachter dat de arpeggiator verschillende timings mogelijkheden heeft, misschien werkt dat ook wel met die stepsequencer zo :)

Een Korg M50 heb ik ook, leuk ding he (mja deze gebruik ik voor optredens samen met een Nord Electro 3)
 
Ik heb de Korg Micro Station besteld, is dat niet een soortement van Korg Radias of zit ik nu uit mijn nek te zwammen.

Phochos

P.S. In de Micro Station zit ook een sequencer en phrase sequencer.
 
Ik heb de Korg Micro Station besteld, is dat niet een soortement van Korg Radias of zit ik nu uit mijn nek te zwammen.

Phochos

P.S. In de Micro Station zit ook een sequencer en phrase sequencer.

Radias heeft MMT synthese en is afgeleid van de Oasys

De Korg Microstation heeft EDSi synthese afgeleid van de M3 en de M50. Maar wat de verschillen zijn ik weet het niet echt. Zal wel een verschil in zitten anders zouden ze geen Radias plank voor de M3 hebben uitgevonden. Of ben ik nu gek?:D
 
Multimoddeling betekend dat de Radias verschillende synthese vormen kan nabootsen, zoals:

FM, Phase distortion, Additief/substractief, PCM, Formant en wavetable, en dat allemaal tot wel 4 timbres per patch welke hun eigen "synthese vorm" hebben.

Het leuke is dat je per timbre, weer een compleet "nieuwe" en lege radias tot je beschikking hebt, dus per timbre heb je, 1 arpeggiator, 2 sequencers, 3 mod sequencers en 2 insert effecten tot je beschikking !

En voor zover ik weet heeft de sequencer geen shuffle functie, ik weet ook eigenlijk niet goed wat dat precies inhoud.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb eens een filmpje gemaakt waarbij de sequencers gebruikt worden, niet zo heel speciaal of goed, maar het laat zien wat er zo'n beetje kan:

 
Multimoddeling betekend dat de Radias verschillende synthese vormen kan nabootsen, zoals:

FM, Phase distortion, Additief/substractief, PCM, Formant en wavetable tot wel 4 timbres per patch welke allemaal hun eigen "synthese vorm" hebben.

Het leuke is dat je per timbre, weer een compleet "nieuwe" en lege radias tot je beschikking hebt, dus per timbre heb je, 1 arpeggiator, 2 sequencers, 3 mod sequencers en 2 insert effecten tot je beschikking !

En voor zover ik weet heeft de sequencer geen shuffle functie, ik weet ook eigenlijk neit goed wat dat precies inhoud.

Heey Thnx!

Tja het is een soort van timing waardoor alles meer gaat huppelen haha.
Shuffle of Swing mogelijkheid :-) dat het strakke 4/4 patroon timing patroon van de noten meer klinkt als een 6/8e of een 12/8e maat wordt afgespeeld maar eigenlijk is dat het ook weer niet. Want bij een shuffle vallen 4e en 16e noten perfect samen. Want aan de plaatsing van de steps verandert er niets :)
 
De sequencers hebben wel een "swing" functie, is dat wat je bedoeld ?? Volgens mij wel toch ?
 
De sequencers hebben wel een "swing" functie, is dat wat je bedoeld ?? Volgens mij wel toch ?

Ik zie nu pas dat filmpje, sorry man :D
Maar klinkt te gek, klinkt best goed trouwens :D
Mooi ritme :D

Maar dat van die swing is inderdaad wat ik bedoel thnx man!!! :D
 
Ik heb de Korg Micro Station besteld, is dat niet een soortement van Korg Radias of zit ik nu uit mijn nek te zwammen.

Phochos

P.S. In de Micro Station zit ook een sequencer en phrase sequencer.

Neen, zijn twee verschillende synths. Persoonlijk vond ik de Microstation maar niets. Heb hem een weekendje in de studio gehad maar het kon me echt niet boeien. De filters zijn zeer pover imo.
Toch meer een speelgoed synthje imo

On topic:
De RADIAS is nog enkel te verkrijgen als hij in voorraad is bij je locale muziekboer. Geen enkele Korg verdeler kan ze nog leveren (sinds enkele weken).
Inderdaad wel spijtig want het was zeker geen slechte bak.

Korg had al gezegd dat ze geen opvolger zou maken dacht ik.
 
Back
Top