Allen & Heath GS-R24

24 Channel Studio Recording Mixer
GSR-24 combineert analoge kwaliteit met de keuze in analoge of Firewire / ADAT interface modules en MIDI control voor jouw DAW.

Ontworpen om plaats te nemen in het hart van een drukke project studio, biedt de GS-R24 de flexibiliteit en audio kwaliteit om opnamen en workflow te verbeteren.

attachment.php


Verkrijgbaar in 2 versies:
- GSR-24 with non-motorised faders £4999.00
- GSR-24M with motorised faders. £5,599.00

Brochure : http://www.allen-heath.com/uk/dl.asp?file=644
Blokdiagram: http://www.allen-heath.com/uk/dl.asp?file=645

Meer info: A&H R24
 

Attachments

  • GS-R24_Aux.JPG
    GS-R24_Aux.JPG
    238,4 KB · Bekeken: 99
  • GS-R24_ValveSection.JPG
    GS-R24_ValveSection.JPG
    547,9 KB · Bekeken: 89
  • GS-R24_ADAT_Firewire_Card.jpg
    GS-R24_ADAT_Firewire_Card.jpg
    212 KB · Bekeken: 97
  • GS-R24_Analogue_IO_Card.jpg
    GS-R24_Analogue_IO_Card.jpg
    176,6 KB · Bekeken: 91
  • GS-R24.jpg
    GS-R24.jpg
    74,5 KB · Bekeken: 93
Last edited by a moderator:
Specificaties:

• 24 mic/line input pre-amps
• 24 channels of 4 band EQ with fully parametric mids
• Choice of analogue or Firewire / ADAT interface modules
• 2 dual stereo inputs with EQ
• 2 additional valve inputs
• 6 auxes
• 4 subgroups
• Main Stereo + Mono bus
• PFL, AFL + Solo in Place
• MIDI control
• 5.1 surround monitoring
• Integral meterbridge
• Separate linear power supply
 
Geile bak man... pfffffff. Is maar goed da ik geen centjes heb nu..
 
Lijkt mij een beetje een gat in de markt. Maar als ik de commentaren moet geloven zou hij wel beter wat meer lijken op de oudere a&h console dan de zed-reeks. Betwijfel enkel de kwaliteit van digitale interfaces.
 
Mooie multitrack tafel, erg slim ontwerp van A&H. Fully parametric EQ zie je ook niet veel meer op kleinere tafels. Motorized faders voor zo'n prijs en in zo'n tafel is zeker zeer aantrekkelijk voor veel kleine projectstudio's denk ik!

Ik ben benieuwd hoe deze tafel omgaat met een analoge mixdown: kun je makkelijk alle channels van je DAW terugsturen naar de console? Lijkt er wel op. Alleen jammer dat aux1/2 alleen pre is, en het aantal stereo-returns vind ik beperkt (voor fx returns); en een mix B voor extra inputs zou helemaal te gek zijn geweest.

Al met al een mooie tafel, hopelijk volgen meer fabrikanten dit voorbeeld binnen dit prijssegment (een motorized opvolger van de Soundcraft Ghost?)
 
Mooi ding zeg! als het er mooi uit ziet krijg ik altijd van die slechte momenten... "hey heb ik niet zo'n ding nodig?" terwijl ik niet eens weet hoe hij klinkt :D (niet dat ik t geld heb)

Wel mooi dat de meterbridge er gewoon standaard op zit! uiteraard wordt de prijs er wat hoger van, maar ik vind het altijd beetje vreemd als je paar duizend euro neer legt en je moet dan weer 1000 extra betalen voor de benodigde kerstverlichting.

Mooie opstap vanaf een ZED.
 
ziet er zeer goed uit, tering .. valve drive ..
ik mix nog volledig analoog maar motorized faders en midi control met je knoppen is toch echt wel best of both worlds
toch ben ik zeer tevreden met mijn huidige tafel en vooral workflow.. het zijn toch knaken.
liever een modulair systeem dan nog even ..
 
Ik hoop dat ie niet zo klinkt als de oude analoge Allen en heath tafels, en de mixxwizzards enzo. Ik zou voor dat geld nog 2 Motu HD192's en een vette buizen preamp kopen, daar geloof ik meer in dan dit...
 
me like a & h

geen slechte spullen gemaakt
:okdan:

idd interfaces as de zed ..?
 
Terwijl ik toch meestal op alle band riders zie staan: "No A&H!!!"
 
mooi concept en netjes geprijsd. Binnenkort maar eens uitproberen. Heb wel twijfeld over de drivers. AH heeft daar nauwelijks ervaring mee. Wil geen proefkonijntje zijn voor ze. Maar wellicht de vervanger voor mijn huidige configuratie.......analog en motorized is toch wel erg leuk in 1 doosje
 
Ik hoop dat ie niet zo klinkt als de oude analoge Allen en heath tafels, en de mixxwizzards enzo. Ik zou voor dat geld nog 2 Motu HD192's en een vette buizen preamp kopen, daar geloof ik meer in dan dit...

Je houd sowieso niet van mengtafels en werkt liever met een muis?
 
Ik heb zelf de Zed-R16, die me goed bevalt. Als ik dit model vergelijk met de R16 vind ik de genoemde prijs nogal fors. 2.5x zoveel. (16vs24..) Sure er zitten wat meer pro features op, maar het lijkt me minder bang for the buck. En voor mensen die denken dat ze geen mixer nodig hebben...

Preamp+eq op al je ingangen is mega handig en doet zeker veel voor je sound !! (voor synths dus, voor acoustische opnames neem je een Class A preamp)

A&H kwaliteit.. mm alles wordt in china gemaakt tegenwoordig, het kan dus beter, maar wat is nog
blijvende kwaliteit ?
 
firewire is optioneel. raar. is voor mij nou juist de kracht van het hele concept van deze console. slimmer dan de ssl matrix en de audient mixer iig.
Als t mijn huidige 24 track console en twee firewire interfaces kan vervangen zonder drivergedoe ben ik ervoor te porren.
 
firewire is optioneel. raar. is voor mij nou juist de kracht van het hele concept van deze console. slimmer dan de ssl matrix en de audient mixer iig.
Als t mijn huidige 24 track console en twee firewire interfaces kan vervangen zonder drivergedoe ben ik ervoor te porren.


Dat de digitale i/o's optioneel zijn is niet raar. Hoef je het niet, betaal je er ook niet voor. Simpel toch.
Deze tafel kan jou huidige setje zeker wel vervangen zo te zien. De FW en ADAT zitten op hetzelfde board zie ik dus je hebt altijd prijs. :D Als ik het moest doen zou ik m aan een RME Raydat kaarje hangen. Da's pas fijn...
 
ik zat al een tijdje deze relase af te wachten ....de zed r16 was een leuke opstart naar deze tafel...
die firewire io heeft zo te zien geen analoge outputs......k zou juist via analoge jack outs 8 x cv gate willen sturen vanuit mijn expert sleepers silent ways.......
.....denk niet dat ie een soundtracks pcmidi 24 met daarnaast een mackiecontrol en 2 x motu traveler gaat kunnen vervangen dan. of ziet iemand in het schema meer dan ik?
Een adat naar aanolg converter er los weer achter zou nog kunnen.
 
ach de analog i/o is een losse kaart.....doet me errrug denken aan mijn grootste miskoop ooit a 12.000 fl yamaha o2r....
 
Back
Top