Novation Ultra Nova

De UltraNova is een ‘Nova’ series analogue-modelling synthesizer met een krachtige FX processor. Het is een enkel part synth met de Supernova II synth engine als beginpunt verpakt met de laatste technologieën. Het heeft wave-table synthese, met meer sterke filters, een software editor met een revolutionaire touch-sense performance mode.


attachment.php



Meer info: Novation Ultra Nova

Editor software, vocoder, wavetables - dit gaat een leuke concurrent worden voor de Gaia SH-01.
 

Attachments

  • ultranova.jpg
    ultranova.jpg
    112,9 KB · Bekeken: 79
Last edited by a moderator:
Ik snap deze synth echt totaal niet. Wat heb je nou aan zo'n hardware VA bak als ie toch aan je PC moet hangen om 'm fatsoenlijk te kunnen editten? Leg mij dat maar eens uit.. Dan ben je imo echt beter af met 600 ballen aan softsynths. Een VA is toch alleen maar leuk met genoeg knoppen zodat ie hands on en fun is. Maar dat is met deze bak echt niet zo dus tsja, wat moet je hiermee denk ik dan.
 
Ja maar hoor die dikke dj Chuckie geluiden dan!!! ;)

Jammer dat er een USB kabeltje inzit met waarschijnlijk zijn eigen geluiden eraan vast. Nu gaan veel house boys zo'n ding kopen omdat er '' dikke chuckie leads'' in zitten.

Oftewel, promotie geslaagd!
 
Ik snap deze synth echt totaal niet. Wat heb je nou aan zo'n hardware VA bak als ie toch aan je PC moet hangen om 'm fatsoenlijk te kunnen editten? Leg mij dat maar eens uit.. Dan ben je imo echt beter af met 600 ballen aan softsynths. Een VA is toch alleen maar leuk met genoeg knoppen zodat ie hands on en fun is. Maar dat is met deze bak echt niet zo dus tsja, wat moet je hiermee denk ik dan.

ja software per se NODIG hebben om sounds te kunnen maken slaat ook nergens op, daardoor is die hartmann neuron ook zwaar geflopt...
 
M'n A-Station heeft ook drie oscillators, en een 12-bands vocoder. En heeft véél meer knoppen... :D

Alleen 8 stemmen ipv 18. En toen de KS4/5 uitkwam vond ik dat echt een verfrissend nieuwe synthesizer. Wat ik hier zie en hoor op de filmpjes doet daar zelfs een beetje afbreuk aan. De sounds word ik niet warm van. En die acht encoders ogen mij wat fragiel, en ze zijn helemaal bovenaan geplaatst. Vraag me af of dat handig is.

Leuke instap-synth wellicht. Maar ik vraag me af wat je er daarna nog mee zou moeten? Meest lijkt ie eigelijk nog op de K-Station, en die lijkt me op langere termijn leuker dan deze Ultra.
 
Toevallig zit ik net op Ebay te kijken voor hoe verbazend weinig de SuperNova's weg gaan! Ook met 3 oscillators, en 8 parts multitimbral! Veel meer knoppen ook... Toch een makkelijke keuze dan. Zou ik ook nog wel eens willen, zo'n SuperNova... Die "Ultra" Nova vind ik echt een beschamend product, als een 13 jaar oude bak betere specs en interface heeft!
 
Idd die prijzen van supernova (2) 's slaan nergens op.. Zijn echt hun geld dubbel en dwars waard! Echt een van de fijnste synths qua bediening die ik gehad heb.
 
Ik vind m'n A-Station van amper 200 euro nieuw hier ook niet veel voor onder doen.
Ondanks die touch encoders (misschien leuk voor live performance, maar in de studio makkelijk zonder die touch encoders te programmeren) en extra effecten (iedereen heeft toch wel distortion- + delayeffecten die je hierop achteraf kan toepassen) vind ik het niet echt wereldschokkend vernieuwend.
 
Klopt! Ik zit er zachtjes aan te denken m'n MS2000r in te ruilen voor een SuperNova...

Edit: Er ging er net een weg op Ebay voor £216!!!
 
Laatst gewijzigd:
dik. lol. laat me niet lachen.

hoe meer fx per voice hoe dubieuzer het eigenlijk altijd is, dat is toch alleen maar om de sound op te leuken en smeert je mix dicht.

Kan altijd nog wel leuk zijn voor 'erbij' als ze 300 zijn oid over een aantal maanden daar niet van.
 
Schopje van dit topic....

Ben momenteel sparende voor "iets" van een synth. Heb geen speciale wensen. Behalve dat de sound erg bruikbaar moet zijn voor muziek in het hoekje van electro/minimal/techno/techhouse/progressive.

Twijfel nu tussen de "oldschool" en newschool synths.

oldschool
Nova
Supernova
Virus B
Lead 2
MS2000R

of newschool
Waldorf Blofeld
Ultranova
 
Ik heb inmiddels een Supernova gekocht. Supersynth, daar kan dit flauwe aftreksel niet aan tippen.

@Dacide - Supernova dus.
 
Back
Top