Novation Ultra Nova

De UltraNova is een ‘Nova’ series analogue-modelling synthesizer met een krachtige FX processor. Het is een enkel part synth met de Supernova II synth engine als beginpunt verpakt met de laatste technologieën. Het heeft wave-table synthese, met meer sterke filters, een software editor met een revolutionaire touch-sense performance mode.


attachment.php



Meer info: Novation Ultra Nova

Editor software, vocoder, wavetables - dit gaat een leuke concurrent worden voor de Gaia SH-01.
 

Attachments

  • ultranova.jpg
    ultranova.jpg
    112,9 KB · Bekeken: 79
Last edited by a moderator:
Spec's zijn OK, veel routing-mogelijkheden.. denk dat je echt wel een tijdje zoet bent met deze bak voor zowel beginner als gevorderde synth-programmeur.

Prijs is redelijk, jammer dat er 3 octaven zijn en de laagste noot een C.. toetsenisten en de C :)
Qua uiterlijk beetje speelgoed ding, maar de specs zijn echt wel OK, niks mis mee.. vocoder erbij, lachen toch.

Makkelijk overal mee naar toe te nemen en via de usb poort van stroom te voorzien.
Ideaal..

Ik denk dat dit wel een populaire synth kan worden, maar idd erg weinig knoppen.. ach dat is wel weer op te lossen met een controller, het klavier kan je van een andere synth gebruiken in de studio.. niks onoverkomelijks eigenlijk.
 
Ik heb een KS5 afgezien van de USB poort, de software editing mogelijkheden en 2 polyfoon minder is de KS5 of een volledige Nova een meerwaarde bovendien zijn de Supernova en de KS5 multi-timbraal.

Ik heb liever een leuk setje draai en schuifknopjes voor me, dat je on the fly gemakkelijk kunt freaken een extra controller is onzin blijf dan gewoon bij een Supernova rack en een extra midiklavier. Tenzij je niet zonder pc kunt natuurlijk dan is het misschien wel een aanvulling.
 
Ideaal..

Ik denk dat dit wel een populaire synth kan worden, maar idd erg weinig knoppen.. ach dat is wel weer op te lossen met een controller, het klavier kan je van een andere synth gebruiken in de studio.. niks onoverkomelijks eigenlijk.

De encoders zijn overigens touch sensitive :) (komt ook niet altijd voor)
 
De UltraNova is een ‘Nova’ series analogue-modelling synthesizer met een krachtige FX processor. Het is een enkel part synth met de Supernova II synth engine als beginpunt verpakt met de laatste technologieën. Het heeft wave-table synthese, met meer sterke filters, een software editor met een revolutionaire touch-sense performance mode.


attachment.php



Meer info: Novation Ultra Nova

Editor software, vocoder, wavetables - dit gaat een leuke concurrent worden voor de Gaia SH-01.

ok hy is steviger meer fx = eiglijk de sound van de supernova hebter eentje te koop 370.- met 48 stemmen

bliven tuurlijk een soundkaart in een doosje die valt ofr staat met de interface en sound
nou is deze net asde nordsen virussen goed te noemen ,..egt waar !

dees interface is ruk
dus meer stemmen [meer cash ] en minder knoppen geen vooruitgang
dan mr t oudere model

meteen reclame maken ik verkoop 48 stemmen model 350.- nuof nooit
 
huh raakje t anders aan
andere reactionie ???
weird
Check het filmpje, die bovenste rij knobs kan je ook ieder als soort hendeltje naar beneden duwen.
Extra modulatie-knobs zeg maar. Ik vraag me wel af of ze verschillende pressure-levels hebben, zoniet vind ik het alsnog pretty useless.
In ieder geval, leuke gimmick en zeker een tof idee voor andere synth-producenten.

Ik heb overigens een major bummer gespot op deze synth: het zijn encoders, en we weten allemaal hoe prettig :doei: die kunnen zijn.

De KS heeft allemaal pots op één encoder na (gelukkig zit er geen echte sound parameter achter), en jawel, die ene durft wel eens vervelend doen. Dus ik zou deze ultra niet meteen vertrouwen.
 
Bij Thomann gaat ie 579 euro kosten. De klank kan mij niet overtuigen afgaande op de demo's. Wel leuke knoppies enzo.
 
Klopt Ralphie, de V-station en KS-reeks blijven voor mij toch echt wel superieur.
Heb nog nooit een originele Nova onder de vingers gehad (schijnt donkerder te klinken dan KS) maar demo-gewijs heeft die mij nooit echt kunnen verwonderen.
 
Back
Top