De "Oxygene" strings in andere orgels dan Eminent 310U?

Met smallstone dan? Want zonder klinkt het wat mij betreft toch anders. Altijd gevonden dat er wel heel veel hoog in die 605 strijkers zaten.

Je bedoelt toch de 3 gele flippers 8 4 en 2 voet linksboven he? Of welke settings?
 
Het string ensemble "droog" op de 605 heeft me tot nu toe nooit echt kunnen bekoren. Daarom dat ik graag de settings van RSB zou kennen. De 605 zelf vind ik een heel leuke Electone hoor, maar qua zuiver stringgeweld heb ik er nog niet uitgekregen wat ik wil.
 
Tja ik vroeg me eigenlijk af, of de "Oxygene" strings, dus die zegmaar uit de Eminent 310U + phaser komen nou echt alleen maar uit dat orgel komen of dat er ook andere orgels zijn die praktisch dezelfde sound aan boord hebben.




.. misschien een beetje groot en zeldzaam, maar zit je meteen in dezelfde tijdsgeest.

attachment.php
 

Attachments

  • orgel.jpg
    orgel.jpg
    82,3 KB · Bekeken: 82
Jongens, alleen een Eminent 310u klinkt en speelt als een E310u.
Jarre gebruikt naast de strings nog een aantal essentiele sounds die alleen uit de E310u komen.
Natuurlijk komen de strings ook uit: Eminent 1500 en 1600 en 2000 en 2500
De E510 de luxe is een string ensemble ZONDER sustain en dan mis je iets essentieels.
Het orgel heet Eminent 310 unique. Verder heb je 2 uitvoeringen:
**Eminent 310 unique STANDARD versie (a la JMJ)
**Eminent 310 theatre versie (exact zelfde techniek + ritmebox, andere kast).
De Eminent 310 is stereo (zelfs min of meer 3D, via achteruitgang)

Het verschil met de solina string ensemble is qua sound zeer verschillend.
De grap is dat beiden exact de zelfde inwendige techniek hebben.
Alleen de solinasound wordt eerder "afgetapt"
Je moet het zo zien dat de Eminent 310unique exact het zelfde klinkt als een solina string maar dan nog een keer door de verschillende modulaties gaat hetgeen het specifieke geluid creeert (Albert, zeg ik het zo goed??)

Albert is absolute kenner hiervan. Hij heeft de sound van een Eminent 310 wat eerder in het electronische circuit "afgetapt" (voor de modulatie) en hij kreeg toen uit zijn Eminent 310 een exact zelfde sound als uit de solina string.

In theorie kun je je Eminent 310 dus gebuiken als E310 en als solina string

lachen, dit is een interessante electronische discussie

groeten, Peter
 
Ik heb de 2000 gehad, en het leek erop dat het string ensemble daarin anders klinkt dan in de 310. Ik moet er wel bijzeggen dat ik hem niet doorheen een smallstone haalde.

Maar de instrumentkeuzes van het string ensemble zijn toch ook anders op een 2000 dan op een Solina String Ensemble?
 
De smallstone speelt inderdaad een grote rol in het geluid.
Het is zelfs zo dat als je een willekeurige string sound pakt, en een smallstone phaser, je al gelijk een geluid al la jmj hebt

En dat alleen een eminent 310u klinkt als een eminent 310u is logisch
is toch met alle instrumenten zo !!!
 
De GT2000 deed me helemaal niks. Reuze bak maar klein geluid. Ik vond het ook niet echt op Jarre lijken alhoewel er een Smallstone bijzat.

Stephen
 
Horen?

Je hoort eerst String2 kaal dan met setting 1 op de Smallstone en daarna met setting 2.
Dit herhaal ik nog eens met String1 (ook uit de Ensemble sectie)
De smallstone is een zwarte russische versie met rode tekst erop.
 

Attachments

  • C605metSmallstone.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 78
de Ensemble op mijn Yamaha C.605 komt erg in de buurt vind ik zelf. Ook dat wollige heeft het.

Ik zou nog altijd graag weten welke settings en eventuele extra effecten je gebruikt. :)

Ander vraagje: ik heb 1 kanaal tekort in mijn setup, en wil nu dus 1 van mijn stereo instrumenten mono aansluiten. Ik dacht aan de 605. Enig idee wat die exact stereo doet? Ik had de 605 in gedachten, omdat die in mijn ervaring niet uitgesproken stereo was. Ik gebruik nog een externe reverb/delay, dus een beetje stereoachtig klinkt het sowieso.
 
stereo?
gewoon het originele signaal op links en 500 ms delay rechts pannen
 
*kuch* geen computer *kuch*

Maar de vraag was dus of er bepaalde settings van de 605 zijn waarbij zijn output relevante stereo-info bevat. Voor zover me was opgevallen niet. Er zitten ook wel wat reverbachtige dingen in, maar die klonken op het eerste gehoor niet spectaculair "stereo".

Bijvoorbeeld de JX-3P wil ik niet in mono opnemen, want die Roland chorus moet gewoon in zijn originele stereovorm opgenomen worden.
 
Back
Top