Maak een stukje Reggae / dub

Hoi SF'ers,

Sinds enige tijd maak ik Reggae ringtones, dus tijd om mij bij dit draadje te voegen. Na 25 jaar House en Techno, is deze stijl is helemaal nieuw voor mij, maar het sfeertje voelt goed. Hier volgt een selectie van 3 ringtones, elk 29 sec lang. Het laag is uit de ringtones gefilterd, want die heb je niet nodig.

Ganja days:


Dub it:


The RubaDub:


Groet
 
Het laag is uit de ringtones gefilterd, want die heb je niet nodig.

Ja, en jullie weten dat ik, terwijl met mijn ziekte, geen scherpe tonen meer kan verdragen.. Daarom was 't eruit halen van het laag redelijk pijnlijk. Jammer, dant ik had graag gehoord hoe dat ze klonken als ze normaal gemixt waren.. Al bij al, leuke deuntjes.. Succes ! :)
 
Hoi Jan, de track blijft zoals ie is. Heb wel een nieuwe mix en master gemaakt die wat lekkerder klinkt. Deze zit teveel bas in, vind ik. Werk nu pas aan de 2e track, beetje last van een produceer-block, hhh.. Wil juni/juli het album wel af hebben. Het album met Lance Clarke komt er niet. Hij wilde op een gegeven moment niet verder met het album, privéproblemen speelden daarbij een grote rol. We zijn niet als vrienden uit elkaar gegaan..
 
Eerste track van mijn toekomstige album 'Dutch Dub Explosion':

Lekker hoor, wel qua mix net iets te droog/netjes voor mijn smaak.
 
Hoi Jan, de track blijft zoals ie is. Heb wel een nieuwe mix en master gemaakt die wat lekkerder klinkt. Deze zit teveel bas in, vind ik. Werk nu pas aan de 2e track, beetje last van een produceer-block, hhh.. Wil juni/juli het album wel af hebben. Het album met Lance Clarke komt er niet. Hij wilde op een gegeven moment niet verder met het album, privéproblemen speelden daarbij een grote rol. We zijn niet als vrienden uit elkaar gegaan..

Hey Alex, kunnen we al eens luisteren naar de nieuwe master ergens ? Jammer te horen van Lance, "vrienden" komen en gaan helaas. Ik kijk uit naar juli.. Hou ons hier ook op de hoogte als je wil, want ik kom zelden op het "release" subtopic.. Cheers bud, doet dat goed ! :)
 
Bij deze :-) :

Pffff dik dit. En dan vooral hoe het gemixt/opgenomen is etc. Hoe je het zo authentiek kan laten klinken! Alsof het in een dure jaren 70 studio is opgenomen. Echt heel tof!
 
Rest ook dik op vorige pagina. Mis nog wel die digi dub style uit 2de gedeelte jaren 80. Als binnenkort tijd heb zal ik eens wat inspiratie tracks posten hiero.
 
Is alweer een tijdje geleden dat ik wat muziek heb afgemaakt. Wel wat geprobeerd maar vond het niet goed genoeg. Over deze ben ik wel tevreden. En wel leuk om te delen. Feedback is welkom!

 
Back
Top