Maak een stukje Reggae / dub

Gaat wel beter... wanneer ik deze op een sound zou horen ga ik toch een biertje halen.
De kick hierin zal 18"scoops laten klapperen. De bass wordt een soort 1 note drone op een soundsystem.
Geen fx op kicks en ik zou een laag af op zo'n 60hz doen. Bass meer definitie geven. De snare dubbelen. Een snare moet op een soundsystem je ogen laten knipperen. Hat mogen meer crisp hebben.
Idd zondag Iration steppas.. en special suprise Murray Man op Shiloh Sound.
Volgens mij ook zaterdag in Arnhem.
 
Sjek deze... filmpje.. audio is vanuit monitors rechstreeks in video mic.
Je zal hem wel op Shiloh horen zaterdag en zondag.

 
Gaat wel beter... wanneer ik deze op een sound zou horen ga ik toch een biertje halen.
De kick hierin zal 18"scoops laten klapperen. De bass wordt een soort 1 note drone op een soundsystem.
Geen fx op kicks en ik zou een laag af op zo'n 60hz doen. Bass meer definitie geven. De snare dubbelen. Een snare moet op een soundsystem je ogen laten knipperen. Hat mogen meer crisp hebben.
Idd zondag Iration steppas.. en special suprise Murray Man op Shiloh Sound.
Volgens mij ook zaterdag in Arnhem.

welke fx laat jij op je kicks los?

na een aantal keren terugluisteren ben ik ook niet tevreden over de bass, die ga ik v/h weekend ff opnieuw inspelen.
Meer crisp geven op de hats heb ik geprobeerd maar ben itb erg beperkt (voor wat ik tot nu toe weet) nadeel is dat ik dus in het digitale weinig keus heb wbt de mid en mid/hoog en fatsoenlijk afmixen niet te doen is vandaar dat het afmixen op een analoge tafel het volgende doel wordt.


kreeg de flyer voor mc theater al voor m'n neus maar moet je bekennen dat Iration Steppaz
niet mijn ding is.
ik hoor graag rauwe dubs zolang het roots 'n culture blijft en dat mis ik bij mark iration.
 
Ik laat over het algemeen helemaal geen fx los op kicks. Soms een spring reverb maar dan echt als dub effect, zeer aanwezig. Betreft de bass.. heeft wel het laag maar geen definitie. Het zit hem dus in de sound zelf. Andere sound zoeken die wel definitie en laag heeft. Datzelfde geldt voor hihats.. gewoon andere sounds zoeken die wel die crisp hebben. Dan een klein verbje erop.
Je zou itb prima moeten kunnen afmixen, waarschijnlijk zelfs eenvoudiger dan op een tafel. Het belangrijkste is de bron keuze.. wanneer die goed is hoef je over het algemeen al niet eens te EQen.
 
Ik laat over het algemeen helemaal geen fx los op kicks. Soms een spring reverb maar dan echt als dub effect, zeer aanwezig. Betreft de bass.. heeft wel het laag maar geen definitie. Het zit hem dus in de sound zelf. Andere sound zoeken die wel definitie en laag heeft. Datzelfde geldt voor hihats.. gewoon andere sounds zoeken die wel die crisp hebben. Dan een klein verbje erop.
Je zou itb prima moeten kunnen afmixen, waarschijnlijk zelfs eenvoudiger dan op een tafel. Het belangrijkste is de bron keuze.. wanneer die goed is hoef je over het algemeen al niet eens te EQen.

een verb in de hats? nooit opgevallen dat die ingezet wordt in de hats . dus jij zou er een hat met iets meer "tsssss" ;) in zetten..
de kick pompt er net iets te hard in zal die iets matigen in tone of volume.
quantatizen gebruik ik nooit, als ik niet tevreden ben speel ik 'm opnieuw in tot het wel fatsoenlijk klinkt.
 
@fatclap: :okdan: lekkurhoor!!
 
geprobeerd dub maar weet niet of ik het kan

 
:) 'k Vind 't in ieder geval leuk genoeg om je aan te moedigen om er iets verder mee te gaan doen!
 
een beetje reggae zang erbij zal wonderen doen, maar ja dat kan ik niet :(
 
ik heb geen sampler :D
ik maak mn eigen geluiden
 
Leuke thread, ik wist niet dat je ook dub produceert fatclap en niet onverdienstelijk ook! Voor een rapper zoals ik hoef je de knip niet te trekken, nu alleen de teksten nog die nog niet komen willen. :(
 
https://soundcloud.com/culturebass/demo-1

deze track geldt hetzelfde. wil eerst de sound zelf in balans krijgen, daarna gaat de mix erin.
is deze wat geluid betreft wat in balans? graag feedback met name over de bassline en de hats die ik aangepast heb.
kick heb ik minder dominant gemaakt.
bass gecontroleerd krijgen blijft een pain in the ass, teveel comp erin en hij gaat zuigen, te weinig wordt die te statisch.
 
Ook hier weer ... bass heeft geen definitie. Zoek een sound die en laag heeft en definitie.
Dit wordt een drone op een soundsystem.
Kick zal ook weer voor klapperende scoops zorgen. Filter je kick eens op 45-50hz.
In dit soort dub zitten de kick en bass elkaar al snel in de weg.
Hats mogen meer crisp. Zoals eerder gezegd ..wanneer het er niet inzit kan je het er ook niet bij maken. Juiste sounds zoeken
 
Ook hier weer ... bass heeft geen definitie. Zoek een sound die en laag heeft en definitie.
Dit wordt een drone op een soundsystem.
Kick zal ook weer voor klapperende scoops zorgen. Filter je kick eens op 45-50hz.
In dit soort dub zitten de kick en bass elkaar al snel in de weg.
Hats mogen meer crisp. Zoals eerder gezegd ..wanneer het er niet inzit kan je het er ook niet bij maken. Juiste sounds zoeken

thanks voor de feedback.

Zal een basscut op de kick gooien.
Wat het vervelende van studio monitoren is, is dat het geluid op een hifi vaak anders gekleurd eruit komt.
Op de "rauwe" track in m'n DAW heb ik toch aardig wat crisp in de hat zitten, luister ik 'm terug over m'n dolby set beneden mis ik idd de crisp ook.
De bassline ging mij meer om of ik een juiste volume en feq te pakken heb.
Het bass riffje wat ik ingespeeld heb zal nog veranderd worden.
Ik wil eerst de klanken en geluid zelf goed hebben voordat ik uren spendeer aan een track maar het geluid klinkt voor géén meter.

Heb de track even geprobeerd op m'n stack maar de bassline zelf klopte wel en ging niet klapperen.
Heb de scoops tussen 50 en 70Hz staan.
 
Back
Top