Maak een stukje Reggae / dub

ok hier nog een van een tijdje terug alweer;

het wachten is nog op een tune van de topicstarter zelf
dus Fles, laat ons je thematic riddim nog es horen? :)

Zoooo...Die delays, lekkerrrr.

Kunnen jullie eens een top5 van die digi dub albums geven? Ik moet wat huiswerk doen.
 
cheers cult
top 5 digidub albums.. lastig
al genoemd was : prince jammies- computerized dub
verder draai ik nog steeds graag gussie p- burial dub.
jah shaka- africa drum beats
blakamix-new dimension dub
manasseh meets the equaliser
maar dit zijn allemaal oudjes, begin jaren 90 enz. "computerized dub" vind ik zelf wel echt een toonaangevend album voor die stijl
ik zou zeker ook checken:
disciples
vibronics
concious sounds
iration steppers
etc etc

hier nog een stukkie digidub van mij van een tijdje terug:
(met de rhumba preset van de cr8000 drummachine :P )

 
dank!
Die computerized dub is echt getript. Heb hem bij Itunes gevonden. Heb liever FLAC, maar goed.

Wat voor delays gebruik je?
 
http://soundcloud.com/culturebass/demo-track-3-culturebass-hi-fi

feedback pls. 8)

het afmixen nog ff onder de knie krijgen, zelfde geldt voor de effecten tijdens de track zelf.
gaat ff om de bouw van de track zelf op het moment.
 
Niet van eigen hand maar deze wilde ik even delen.
2 * RE-201 (ingekorte veren voor die vette verb slams), bi-phase en een tascam 388 8-track mixing board + een aantal creatieve jamsessies. Eigenlijk een soort Black Ark Studio maar dan met een 8 track ipv 4-track.

Het klinkt zo lekker, het lijkt wel of ze ergens op Jamaica een oud stoffig archief vol onuitgebrachte riddims hebben gevonden.

Mijn goede voornemen voor 2013 is dat ik zo'n soort studio bij elkaar ga sprokkelen want dit soort dub kan niet genoeg gemaakt worden.



 
https://soundcloud.com/culturebass/warrior-dance

unfinished warrior dance.
moet het afmixen nog onder de loep nemen, helaas kan dit niet anders als rechtstreeks in m'n DAW.
of kun je onder reason ook ieder spoor afzonderlijk in een geluidskaart gooien en op een analoge mixtable zetten voor het afmixen.
graag feedback op de bassline en zuiverheid van de geluiden.
 
Eerlijk gezegd vind ik bij deze track afmixen, de manier waarop afmixen, zuiverheid van geluiden, etc.. nog van de minste zorg. Ik zou eerst nog eens kritisch naar de track kijken om het allemaal wat interessanter te maken. Het kabbelt nu een beetje voort alsof het een intro van 3.50m betreft. Daarbij snap ik ook niet echt waar je met deze track naartoe wil. Dat kan aan mij liggen, maar in ieder geval hoor ik weinig echte genre-specefieke elementen terug die aan welk (sub) reggae genre dan ook doen denken en dat maakt het moeilijk om de track lekker te volgen. Op zich is je beat een goed uitgangspunt, gooi daar eens een lekkere skank, chop ,whobble, en bassline doorheeen die ook een duidelijke akkoord progressie heeft is mijn tip. Van daaruit kan je dan nog steeds alle kanten uit qua sound die je neer wil zetten. Maar als basis moet je gewoon altijd een (die) VIBE hebben, of je nu wil klinken als The Orb, of Gladiators, dat maakt niet uit.
 
het is idd een heel ander genre reggae als dat jij maakt.
ik hou bewust een rauwheid erin. wat meer creatie en het afmixen is weer een andere stap.
wat ik hier vraag is een feedback over het geluid zelf, heb ik het redelijk weten te limiten etc.
 
https://soundcloud.com/culturebass/demo-track-6-test6

alvast een basis waar een vocal op gaat komen.
graag feedback over het geluid, moet er het éen en ander nog gecompressed worden, de eq etc etc.
had zelf het idee dat het volume zelf van de gehele track iets te zacht eruit komt terwijl mijn gains en meters precies op de grens aanslaan zowel bij opname als afspelen in m'n DAW, ook hier graag jullie bevinding.
 
Dit is de beste track die ik tot nu toe van je heb gehoord! :okdan:
Ik zou als eerste even iets aan de kick doen, die klinkt een beetje naar overstuurd. De bassline zou ik ietsje veranderen, heeft nu nog 'valse' noten. Ik zeg meer grondtonen knallen, dat werkt beter in deze track. De toms klinken te hard en te droog en missen een beetje hun uitwerking omdat er dan niet echt iets veranderd in het arrangement.
 
het is alvast een leuke basis, king earthquake style..
ik vind de korte galm op de skanks prettig al spreekt het geluid van de skanks me minder aan. voor mij klinkt het allemaal wel in balans. het is nu nog erg kaal/ gelooped, ben wel benieuwd naar de vocal/ uitgemixte versie :okdan:

niet vergeten gasten as zondag Iration Steppers in het mc theater amsterdam :walker:
 
wat ik mis is feeling in the groove...dat slome gevoel in de timing

het lijkt alsof het kaarsrecht is ge-quantized. is dat zo?
 
bij deze kan ik het zelfde zeggen:

wat ik mis is feeling in the groove...dat slome gevoel in de timing

het lijkt alsof het kaarsrecht is ge-quantized. is dat zo?

'doe maar' achtig basje :-)
 
Dit is de beste track die ik tot nu toe van je heb gehoord! :okdan:
Ik zou als eerste even iets aan de kick doen, die klinkt een beetje naar overstuurd. De bassline zou ik ietsje veranderen, heeft nu nog 'valse' noten. Ik zeg meer grondtonen knallen, dat werkt beter in deze track. De toms klinken te hard en te droog en missen een beetje hun uitwerking omdat er dan niet echt iets veranderd in het arrangement.

De kick heb ik relatief weinig aan veranderd, die heb ik niet door een fx gehaald alleen in het rack zelf iets gemod aan de tone heb 'm dus helemaal droog gehouden. gooi jij je kicks door een fx?
De bassline pak ik ook helemaal rauw uit de sample en heb alleen de asdr aangepast ook deze heb ik nog geen idee van of je dit beter door een fx kan gooien of niet.

Toms ben ik mee eens, die zijn te hard en te droog, dat is nog een aandachtspunt.
Er gaat nog een tikje variatie in de track komen maar niet te veel aangezien ik deze basis voor een vocal wil houden, dub tracks laat nog even op zich wachten gezien ik nog geen uitgebreide interface heb om alles naar m'n soundcraft te sturen.

nu moet ik alles in m'n daw maken, wat mij het meeste hierin frustreerd is dat ik hierin géén fatsoenlijke eq heb dit is ook goed te horen in de track.
belangrijkste is dat je voor je eigen gevoel progressie maakt, dat geeft je steeds weer energie om weer stappen te maken.
 
de track is volledig gebouwd in m'n daw en vanuit het programma omgezet naar een .wav
als ik 'm vanuit m'n daw naar de soundcraft zet (kan helaas alleen de volledige track op één kanaal zetten) en ik gebruik de eq op de tafel is het al een wereld van verschil, de sound krijgt "volume" en kracht.
Nu heeft mijn Focusrite 2x in 2x out , hoe loop ik de track van daw terug m'n pc in inclusief het ge-equalized geluid en eventueel externe rack fx. kan ik alvast een beetje prutsen voor hoe die aansluitingen gaan wanneer ik een uitgebreidere interface heb aangeschaft.
 
Back
Top