Maak een stukje Reggae / dub

Hehe Thread is goed op gang gekomen gelukkig! :okdan:
Heb alles ff geluisterd en er zitten echt wel zeer leuke tunes tussen! Keep 'm coming!!

Heb net een hoop oude tracks van mezelf terug zitten luisteren... Wat een enorme berg onafgemaakte dingen heb ik toch!! :D shit..

Hier een voorbeeldje van een track die al jaaaren op de plank ligt en nooit meer af komt. :peukie:


nou ik vind hem vet :D
 
Ha allemaal,

Hier weer even een bijdrage van mij.

Tijd geleden had ik ook weer eens een reggae-riddim gemaakt (reggae zit nog altijd diep bij me ondanks dat ik ook met andere stijlen bezig ben, ook wat jaren met een reggae-band bezig) , en toen heeft een gast uit de VS via internet (Youtube/Soundcloud) zijn 'ding' er op gedaan, was een leuke 'wereldwijde' ervaring !

Hier de betreffende track:




CJ
 
People alwayse tell me/ladyjane

People alwayse tell me/ladyjane

Vanavond had ik zin om een keertje reggae te maken
en wou em dus uploaden hier en dacht er bestaat vast ook wel voor dit genre
een "maak een stukje . . . ."

Dus bij deze mijn bijdrage aan deze leuke tread :peukie:

 
Stukkie gejamd.. niet teveel letten op de soundquali... :erm:

 
Zitten leuke stukjes in! :okdan:
Klinkt wel als een jam idd.. :D Mij toch te eentonig (ook letterlijk) om de 8.51 waar te maken.
 
Hier nog eentje die ik een jaar of 3 geleden in elkaar heb getekend met Ableton Live. Zou ik nog eens uit moeten werken als ik me verveel. Staat al lang als audiostems in een Cubase project te wachten op wat serieus gitaar- en vocal- en mix geweld.. :stupid

 
Vanavond had ik zin om een keertje reggae te maken
en wou em dus uploaden hier en dacht er bestaat vast ook wel voor dit genre
een "maak een stukje . . . ."

Dus bij deze mijn bijdrage aan deze leuke tread :peukie:


Cool! :peukie:
 
hier een demo track.
mss nog wat droog en monotoon, er wordt hard aan gewerkt ben een beginner met synths.
kritiek geven mag, zal er alleen maar van leren.

http://soundcloud.com/culturebass/sounds-of-jah-lightning-and
 
hier een demo track.
mss nog wat droog en monotoon, er wordt hard aan gewerkt ben een beginner met synths.
kritiek geven mag, zal er alleen maar van leren.


Wat je zegt; droog en monotoon is het nog wel. Welke kant wil je hier mee op? Ben wel benieuwd hoe je uiteindelijk wil gaan klinken en wie zo'n beetje je muzikale voorbeelden zijn in dit opzicht.
 
Wat je zegt; droog en monotoon is het nog wel. Welke kant wil je hier mee op? Ben wel benieuwd hoe je uiteindelijk wil gaan klinken en wie zo'n beetje je muzikale voorbeelden zijn in dit opzicht.

deze stijl kun je niet vergelijken met het soort reggae wat jij maakt.
mijn inspiratie komt met name vanuit de engele reggae scene.
van Jah Shaka tot King Earthquake.
vooral de late 80's en begin 90's was een mooie periode in de roots digi stijl.
 
http://soundcloud.com/culturebass/demo-track-2

jammer dat er niet veel "bouwers" van digi steppers hier zijn. feedback zou welkom zijn.
 
nou ik vind deze wel beter dan de vorige die je postte, toch zou ik hier in de soundsystem niet echt op loskomen denk ik, maar waarom, dat vind ik lastig te zeggen. het blijft (voor mij) te statisch en te droog geloof ik, je mag m best wat meer uitmixen , sporen erin en eruit gooien enz.. deze tune is beter te beoordelen als er vocals bij zouden zitten, voor dub is ie te droog (naar mijn smaak dus) maar je zit wel in de goede richting, het doet me zeker weten aan king earthquake denken.. qua arrangement enz klopt het wel en er zitten leuke geluidjes in (percussie) de skanks bekoren mij niet echt, maar nogmaals das een kwestie van smaak, ik zou zeggen ga zo door en gooi het af en toe door een springreverb, phaser enz :okdan:
 
ik hou de dubs bewust "grimmig en rauw". wil juist graag zware diepe militante dubs creëren.
ben wel nog steeds druk bezig met het uitpluizen van de databanks om meer opvulling aan m'n dubs te geven, de demo's die ik geplaatst heb zijn een weergave van de stijl waar ik naartoe wil werken.
ben een absolute beginner in synthetische muziek, dus de basis was voor mij het belangrijkste.
van de week ga ik me eens wat meer verdiepen in de filters en effecten.

thanks voor de feedback, altijd nuttig.
 
heel lang geleden gemaakt met een electrische gitaar, octaver voor de bas,
een lege drumtrack van een plaat en de casio sk-1

stuk van Johaennes Sebaestiaan Baech ( J.S. Bach) in reggae-staail :


'Italian concertro'

(oorspronkelijk voor solo piano)

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top