• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Analogue Systems modular; analoge sequencer en EMS Synthi modules

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.797
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Wegens ruimtegebrek bied ik te koop aan mijn Analogue Systems modular, compleet in prachtige walnoten 'Apprentice' behuizing.

analogueapprentice1.gif


Analogue Systems (van Bob Williams) staat bekend om haar hoge kwaliteit modulaire systemen in Eurorack formaat, met een klassieke 'Engelse touch'. O.a. intensief gebruikt door de band Radiohead.

De modular in kwestie is als compleet systeem bruikbaar, en bijzonder goed doordacht.
Vooral opgezet als uitgebreide analoge sequencer, met alle praktisch nuttige utility modules die daarbij horen, zodat je 'm enorm flexibel kunt inzetten en er het uiterste (muzikale of niet muzikale) uit kunt halen.
Verder zitten er alle officieel gelicenseerde EMS synthi modules in, die alleen bij AS te krijgen zijn. Je zou 'm dus (met wat fantasie) ook als 'mini-Synthi' kunnen betitelen.
Tot slot zit er nog een extra eurorack behuizing bij, met nog behoorlijk wat vrije ruimte (nog iets van 42 HP), zodat er voldoende ruimte is voor toekomstige uitbreiding. Dit kastje is doorgekoppeld aan de voeding van de Apprentice. Deze modificatie is professioneel uitgevoerd door Maarten van Artefacts.

De modular ziet er fantastisch uit en werkt goed, de notenhouten behuizing is nog bijzonder mooi, de modules zien er als nieuw uit.
Als bonus doe ik er een ruime hoeveelheid goede kwaliteit patchkabeltjes bij (van Technology Transplant) zodat je meteen lekker los kunt gaan.

Lijst van alle onderdelen;

RS-95e
Enhanced precision voltage controlled oscillator High frequency stability & excellent musical tracking over a ten octave range. Accurate waveforms of sinewave, sawtooth, triangle, square & pulse are available as separate outputs, the waveshapes can be independently voltage controlled. a wide range mode allows the oscillator to operate in both supersonic and subsonic frequency ranges as well as in the audio frequency range. Hard sync input for classic complex lead sounds. A high quality ten turn multiturn frequency dial allowing precise tuning of frequencies & incorporating a lock to ensure the dial cannot be turned accidentally. A perfect partner for the rs500e and rs510e modules to give the classic EMS synthi look and feel to any system.

RS-500e
Genuine Ems synthi filter. This legendary filter can be switched between pre1974 and post 1974 filter type and response. For the first time response can be voltage controlled which was designed on the circuit board but not available on the matrix. This module is made under license from Ems.

RS-510e
Genuine Ems trapezoid generator featuring Attack, On, Decay, Off and Trapezoid output level. With v.c of Decay time, status led, Sig in and Sig out, Gate in and Outputs A and B this classic timing generator when used with Rs500e captures the essence of the VCS3
and Synthi A. This module is made under license from Ems.

RS-200 Analogue Sequencer
3x 8 step sequencer with start/stop/reset functions.
Professioneel gemodificeerd door Maarten van Artefacts, zodat de RS-200 niet langer last heeft van een voltage drop bij belasting. Hierdoor blijven sequences goed in tune.

RS-150
4 Channel sequential switch with reset features.

RS-280
Audio and trigger clock divider.

RS-340
Gate delay and trigger with reset feature.

RS-130
Programmable scale generator.

RS-80
Flexible voltage controlled LFO.

RS-170
Dual 5 way multiples.

AS Apprentice
Walnoten Eurorack behuizing, compleet met voeding
Losse Eurorack behuizing met voedingsboardje, door te koppelen aan de Apprentice.

Meer informatie op http://www.analoguesystems.co.uk en ook op Sound-on-Sound (http://www.soundonsound.com/) staan een behoorlijk aantal reviews.

Dit systeem wordt alléén als één geheel verkocht, ik verkoop dus geen losse modules!
De nieuwprijs van het geheel bedraagt meer dan 2600 euro; mijn systeem is te koop voor de prijs van 1750 euro. Een goed bod wordt overwogen.
Afhalen te Alphen a/d Rijn. Gezien formaat en kwetsbaarheid verzend ik niet, maar thuisbezorgen is mogelijk tegen vergoeding van brandstofkosten.

Foto's maak ik op verzoek en verstuur per email aan serieus geinteresseerden.
 
De genoemde koper heeft op het laatste moment afgehaakt, dus de modular is nog beschikbaar...

Fotootje voor de eerste indruk (meer detailfoto's op aanvraag);

attachment.php


De Boss spring reverb RX-100 op de foto verkoop ik er voor een schappelijk bedrag bij, voor de echte vintage experience... :P
 

Attachments

  • Analogue_Systems_Apprentice.jpg
    Analogue_Systems_Apprentice.jpg
    325,3 KB · Bekeken: 109
Blijkbaar nogal wat mensen die op zondagavond nog even synthforum afstruinen, dus een klein schopje.
Er zijn al een aantal geïnteresseerden, maar nog geen beslissers voor de complete set.
 
Wisten jullie dat sinds gisteren het spaarloon van 2006-2009 is vrijgekomen?
Bij de bank krijg je er maar liefst 2,2% rente op! ;)
 
Pff... ik ben ook niet goed snik om zoiets leuks weg te doen.
Hij mag lekker blijven!

:slotje:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top