[electro trackjes]Retronix

Tank

100% Batser
Lid sinds
10 Maart 2005
Berichten
136
Locatie
Amsterdam
Ben na een lange pauze weer aan de slag gegaan met het produceren...
na overstappen op reason en veel oefenen kom ik eindelijk een beetje opgang...

Hier wat tracks die overigens nog niet helemaal af zijn dus feedback is welkom:okdan:

Retronix - more than meets the eye

lekker vage electro track met wat minimal invloeden

http://soundcloud.com/retronix/darkstuff


http://soundcloud.com/retronix/great-architecture

en dit is meer wat nouveau disco achtige shit:)

updates volgen nog:):doei:
 
@ More Than Meets The Eye:
Het duurt e-r-r-u-g lang voordat de track op gang komt en de effecten op de stem zijn niet allemaal helemaal mijn ding.
Maar als 't feest begint, na bijna 2 minuten, dan klinkt'ie best okay... totdat die troela weer begint te praten @ 2.30!

Okay, dan loopt de spanning weer op... beatje erbij en, hoppetee, we gaan weer!
't Stuk tussen 4.00 en 6.30 mag van mij iets korter, maar verder dikke prima.

@ Great Architecture:
Er zit een laag percussie geluid ergens hard naar één kant gepanned, dat vind ik niks; gaat jeuken aan m'n oor.
Da's eigenlijk m'n enige opmerking, want verder vind ik 'm okay.
 
dankje voor je reactie man!

bij de eerste track moet ik ff et een en ander inkorten...denk als ik er de mindere stukken eruit haal dat ik alsnog een mooie track van 6 min kan overhouden. Ook op et einde wordt et een beetje rommelig idd.

bij de 2e track moet ik ook ff wat variatie in de drums brengen...
zover ik weet pan ik nooit dingen echt hard naar een kant...zal wel ergens eens foutje ingeslopen zijn...
 
Het is denk ik die synth die de hele tijd van links naar rechts gaat (en omgekeerd) zit rechts een lage "whop" die idd nogal irritant is.

Het geluid begint al in het intro..een soort SFX loop van 1 maat waar ie in zit.

Wat me voor de rest op valt is dat de rest van de instrumenten totaal niet gepand zijn.(?)

Voor de rest klinkt het nogal "koud" .. zit een soort goedkope EQ laag over je track (mid/hoog vooral). Ik kan niet goed horen of dit aan de sounds zelf ligt of een EQ op de master (of multiband limiting/compressie)

En probeer een ander geluid te pakker voor die 2e sequence die in komt. Die klinkt nu ongeveer gelijk aan de main sequence, kan natuurlijk ook de bedoeling zijn, maar ze zitten elkaar nu nogal in de weg, beiden zijn niet goed meer te horen iig.

Probeer een stereo delay op je main sequence, zorg dat daar iig VEEL laag af is, zal de boel wel wat opfleuren denk ik :)

Zelfde geld voor die reverb die er af en toe inkomt, laag eraf halen en misschien een betere reverb.

Maar je gaat op zich de goede kant op! Ga vooral zo door zou ik zeggen :)
 
@ jelle jij ook bedankt.....ff zorgen dat ik dat vaag gepande geluid eruit krijg:P
en daarnaast moet ik idd wat meer ruimte in me tracks fixen met panning etc en de effecten ff op orde krijgen:)

zal hier zeker ff mee aan de slag gaan als ik weer een frisse kijk op de tracks heb, kleine pauze kan nooit kwaad tog:)

thanx
 
Het duurt e-r-r-u-g lang voordat de track op gang komt en de effecten op de stem zijn niet allemaal helemaal mijn ding.
Maar als 't feest begint, na bijna 2 minuten, dan klinkt'ie best okay... totdat die troela weer begint te praten @ 2.30!

Okay, dan loopt de spanning weer op... beatje erbij en, hoppetee, we gaan weer!


das mooi gezegd!

Voor de rest klinkt het nogal "koud" .. zit een soort goedkope EQ laag over je track (mid/hoog vooral). Ik kan niet goed horen of dit aan de sounds zelf ligt of een EQ op de master (of multiband limiting/compressie)
Maar je gaat op zich de goede kant op! Ga vooral zo door zou ik zeggen :)

Daar voeg ik niks aan toe maar
:okdan:
 
Back
Top