DJ Pjotr G - Constructor <----kritiek, suggesties?

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Hey mensen

Ik heb een trance/progressive song net afgemaakt en ik ben zelf vrij happy met de sound, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Je hoort een Roland MC-307 en een E-mu ESI 4000 turbo, gemixt op een Tapco 100M.

Opbouwende én afbouwende kritiek (of vleierij ook goed) zoals altijd gewaardeerd!

Download 'm hier:
http://stuwww.kub.nl/~s216887/samples/DJ Pjotr G - Constructor.mp3

Groeten!
 
Nou hier gaat die dan.

Doorbouwende kritiek noem ik het maar.!!!

Volgens mij moet je de highend wat beter eqen, welicht een enhancer over heen.
Hier door wordt het daar wat duidelijker en is het totaal beeld wat ronder. Bass zit volgens mij wel lekker.

Intro: moet wat spannender ( beetje voorspelbaar.)

Hierna klinkt het mij erg bekend ( arpaggio en sound ) Welicht de bedoeling, maar doet mij denken aan de wat commercielere trance. ) hoeft niet slecht te zijn, maar ik zoek zelf meer naar het iets vreemdere )

Na 3:40 klinkt het lekkerder

na 4:07 Als ik jou was zou ik hier juist boorbouwen naar wat extremers, welicht een vreemd geluid wat nog niet zo geijkt is....en het nummer mag ook wel langer duren dan 4 min 36..!!

Outro mag net zoals het begin ook spanneder.

Overall een goede sound en als je er nog wat aan werkt dan wordt het nog wel wat met jou muziek...
 
In een zin: Dit is iets voor in je platenbak.........

Maarrre nu t commentaar. Die string is geen 307 toch?
Ik ga er van uit dat een sample is en helaas van t ergste een loop maar dat geeft niet. Er is op een punt dat de string te veel decay krijgt waardoor ie verzuipt. Let daar op. voor de rest kan ie ietsje zachter hij overheerst zelfs de drums.

Voor de rest een 9. ;)
 
De song klink okee.

Hij is zoals al gezegt TE voorspelbaar.

Dat maakt het natuurlijk erg herkenbaar, maar dan ook erg te veel van in een dozijn.

Het arragement is okee, opbouw goed.

Wil wel meer tracks van je horen, alleen probeer een eigen sound te creeren.

daar kom je meestal verder mee dan met een al bestaande sound, hetzij het iets langer duurt.

Marc van den Hurk A&R manager Soul&Music
 
Orgineel geplaatst door Twin-x
Die string is geen 307 toch?

Die string is wél de 307 (patch heet NRG strings, of nu-NRG strings of zoiets), maar ik kan wel aan de ADSR zitten (daar zijn knopjes voor he) dus dat valt te verhelpen.

En over dat van n enhancer: ik vind mijn hoog ook altijd wat flauwtjes klinken, maar ja ik heb geen enhancer of exciter (ik werk niet met plugins)
 
Als ik al geld bij elkaar krijg, dan eerst n nieuwe mengtafel. En carnaval komt er nog aan, en vakantie in kreta....dus dat alleen al zal wel ff duren. First things first vrees ik.

Wat kost dat behringer ding dan?
 
Constructor
Ja, gewoon een goed nummer. Pjotr G. De sound is echt in orde, goeie bak die 307!
Ik vind die onderbreking in de beat (met die "verkeerde"clap) goed. Het geeft je beat iets origineels. Waarschijnlijk moet je meer "nieuwe" dingen erin stoppen zodat het geheel wat spannender wordt. Denk bijvoorbeeld aan vage spacegeluiden op de achtergrond..?

Maar ook mij een pluim!
 
Kijk daar wordt ik nou blij van als ik zo'n nummer hoor die door iemand op dit forum is gemaakt!

Vooral het begin stukje, en die filter op een bepaald stuk is vet.
Natuurlijk moet ik ook wel zeggen dat de originaliteit niet top is, en dan bedoel ik nog niet eens de main melodie, die vind ik op zich niet cheesy. Alleen zou de baseline en de opbouw wat origineler kunnen denk ik.
Dat soort 'wow' soundje in de opbouw en afbouw vind ik ook erg vet, alleen zit hij teveel op de achtergrond denk ik.

Over het algemeen vind ik dit nummer qua kwaliteit echt wel goed. Kheb hem zelf wel ff door T-racks gehaalt, zodat hij nu 'keihard' is.
 
Lekker, lekker.
Commercieel nummertje. Dit kan nog wat worden. Misschien de hats iets feller. Ik vind die filter op 1:15 iets te drastisch en die strings op 3:11 niet zo. Mischien moet daar een BEETJE laag uitgefilterd worden. Voor de rest moet je het mooi zo laten. Vooral die "wow". Die klinkt erg goed en helemaal niet te zacht. Deze hoort een beetje op de achtergrond vind ik. De opbouw en afbouw zijn dik in orde.
Dit doe ik je niet na. (nog niet).
 
Orgineel geplaatst door Wyko
Lekker, lekker.
Commercieel nummertje. Dit kan nog wat worden. Misschien de hats iets feller. Ik vind die filter op 1:15 iets te drastisch en die strings op 3:11 niet zo. Mischien moet daar een BEETJE laag uitgefilterd worden. Voor de rest moet je het mooi zo laten. Vooral die "wow". Die klinkt erg goed en helemaal niet te zacht. Deze hoort een beetje op de achtergrond vind ik. De opbouw en afbouw zijn dik in orde.
Dit doe ik je niet na. (nog niet).

Euh... kwestie van smaak denk ik van die wow, en de hats zou ik zeker niet nog feller doen.
Achteraf gezien heb je over dat filter wel gelijk, dat stukje flipt een beetje.
Maar nogmaals een heel oke nummer.
 
Hee, dit klinkt lekker!
Op de helft heeft het iets weg van 'antiloop' maar dat is mijn mening. Het klinkt professioneel en goed in het gehoor.
De BD is lekker pompend en goed gecompressed volgens mij.
Alleen vind ik de strings een beetje abrupt eindigen!



gr
Arv
 
Back
Top