nieuwe semi modulaire synth

Analogue Solutions komt met drie stuks nieuw semimodulair speelgoed.

Klapstuk is de Tereshkova, welke een broertje lijkt van de Vostok.
attachment.php


Daarnaast is de Station X aan het aanbod toegevoegd. Deze kleine 1 osc- en 1-filter tellende semimodulaire synth kan uitgebreid worden met de Station Y expander die het aantal oscillatoren naar drie uitbreidt en het totaal aan filters naar twee brengt.

Meer info: Analog Solutions
 

Attachments

  • ASKLEIN.jpg
    ASKLEIN.jpg
    100,6 KB · Bekeken: 62
Last edited by a moderator:
Station X:
station-x.jpg


Kenmerken:
  • Pure analogue voice circuitry
  • Fully patchable
  • Compact modular synth
  • Available as a module (without case)
  • Plenty of modulation possibilities
  • Rugged steel construction.
  • MIDI In for software sequencer / keyboard control.

Station Y:
station-y.jpg


Kenmerken:
  • Pure analogue voice circuitry
  • Fully patchable
  • Compact modular synth
  • Available as a module (without case)
  • Plenty of modulation possibilities
  • Rugged steel construction.

En voor de Tershkova een .
 
Da's zonder voeding, met voeding 350 GBP+tax+delivery - dus komt dan toch een stuk boven de dark energy (400 euro) waarop hij wel ietwat lijkt (S&H en noise ipv een tweede LFO zover ik kan zien).
 
best nice :D.
die X kan je toch wel zien als een instapmodel modular :P.
misch nog wel een idee om die een keer aan te schaffen :O
 
Interesant en niet te duur imo, interesanter dan die dark energy denk ik.
 
Lijkt me iets beter inpasbaar in a modulair systeem dan de dark energy (meer in/outputs), maar minder bruikbaar als standalone synth. Ik zie bv niet hoe je de hoeveelheid PWM of filter modulatie kan bepalen. Volgens mij ontbreken er attenuators, tenzij ik iets over het hoofd zie ... (waarschijnlijk best de manual eens lezen, sommige van die knoppen moeten dubbele functies hebben - anders kan dit toch niet erg goed werken ?).
 
Die Vostok is niet overwegend positief ontvangen! althans er waren wel wat issues.
 
Ik had een red square - op zich had ik er geen problemen mee. Voor wat ik ervoor - tweedehands - betaald had (en er ook terug voor heb gekregen: 400 euro), vond ik hem wel OK. Maar deze had ook wel wat problemen als rare routings (output pot van de osc 1 werkte ook op de direct out - wat het gebruik van de ring modulator bemoeilijkte), te snelle overgang van de resonantie naar zelf-oscillatie van de filter, en gebrek aan mixer voor modulaties. Anderzijds klonk hij helemaal niet slecht en als je dit alles aan modules apart moet kopen ben je wel wat meer geld kwijt.
 
ik dacht dat de eerste versie van de vostok wa problemen had, 2de versie veel minder

vind de x wat te vanilla, ( ben al bezig met modulaire zooi, vandaar) moest de dark enegry en zeker de module ervan helemaal modulair geweest, tja spijtig, ,DE heeft toch wat meer mogelijkheden
 
de x is zonder y idd wat beperkt
ik zou hem ook niet zonder y kopen en er zitten idd geen attenuators op
als ik geld had zou ik zeker die tereshkova nemen ipv de vostok
maar liever de cwejman S1mkII
 
ik dacht dat de eerste versie van de vostok wa problemen had, 2de versie veel minder

vind de x wat te vanilla, ( ben al bezig met modulaire zooi, vandaar) moest de dark enegry en zeker de module ervan helemaal modulair geweest, tja spijtig, ,DE heeft toch wat meer mogelijkheden

hey raaf wat heb je al bij elkaar gespaard? ben wel benieuwd
 
nog ni super veel
1 wiard/malekko anti osc
1 wiard/malekko osc (is nog onderweg)
1 make noise qmmg
2 make noise maths (2de is onder weg)
1 4ms rcd
1 doepfer quadrature lfo
1 doepfer pol. mixer
modular world 6u case

onderweg : pleague bearer
daarna, meer vca's, meer filters, extra lfo's, misschien een volle adsr of zo, midi module (of standalone) ..... van den trage, toch meer traag dan dan nu het geval was, begonnen in januari. beperkt budget etc
= nog een paar externe modules in een diy rack (2 x lfo, noise, sample en hold, als ook mfos mini synth met in en
uitgangen)

vind het tot nu wel het plezantse dat ik al heb gedaan, veel zoeken en experimenter, en het klink ook heel graaf! past meer bij mijn stijl dat toch meer landschap choas en nerveus is, dan echt nummers te maken die strak moeten zitten of zo, heel plezant ook wel beetje verslavend en zeker duur in het begin wanneer je een systeempje wil opbouwen, toch een aanrader als synthese in je bloed kruipt
 
Laatst gewijzigd:
ziet er leuk uit raaf
bij dat polivoks draadje heb ik mijn droom modularie synth staan
ik heb nu zelf ook al de kraftzwerg
tis alleen jammer dat er niet echt duidelijke documantatie bijzit
maar heb daar ook al aardig gefriekte sounds mee gecreëerd
alleen zonder toetsenbord is hij wel wat moeilijker te noodelen doordat je niet echt duidelijk in en uitgangen ziet
en de ringmodulator valt ook wat tegen ik heb al bij een opname dat ik de cv spanning als geluidsbron gebruik ipv de vco's
bij vintage: russiese synth: polivox draad staan alle modules die ik wil gaan sparen
 
Wanneer komt de "Z" uit waarop een pulse staat afgebeeld? Of viel alleen mij dit op ;-).
Dark Energy ziet er naar mijn gevoel kwa bouw duurzamer uit. ergelijkbaar? Hmmm DE is denk ik idd standalone beter inzetbaar.
 
Back
Top