de studio

murphi

Ouwe rot
Lid sinds
20 juli 2001
Berichten
708
Eindelijk ben ik dan een gelukkig mens die in een antikraaktoko woont :) :) :)

Nu heb ik de enorme luxe om uit allerlei vormen en maten kamers te kunnen kiezen ( L vormen, volledig rechthoekig, vierkant (maar dat was me al afgeraden)) in allerlei maten (van 3 bij 6 meter tot formaat gymzaal).

Wat is de ideale vorm om mijn studiootje te bouwen ?
 
Kies een zoveel mogelijk asymetrische kamer. Dus geen rechte muren die allemaal evenlang zijn. Als je muren hebt die overhellen of schuin lopen is dat nog beter. Zo voorkom je staande golven. Kijk ook of je een doffe kamer kan vinden. Veel gladde oppervlakten zorgen voor veel reflectie.
 
Nee helaas gaan schuin dak :(

Ik heb wel nog een kilometer vloerbedekking die ik tegen de muren ga spijkeren. Goed idee of niet ?

Thanx voor de info
 
ja tuurlijk
kan je ook een beetje op je muur lopen
maar zonder gekheid , absorbtie zoals vloerbedekking is wel okee ja zeker als je muren niet schuin van elkaar staan

en de vorm is het best ongeveer net geen rechthoek en ik zou het niet al te ruim nemen, veel ruimte is natuurlijk rielekst , maar ik zou niet al te overdreven nemen zeker niet omdat je in een kleinere ruimte minder last hebt van omgevingsgeluid

bedenk dat als je nearfield monitors gebruikt dat je dus aleen het directe geluid uit de speakers hoort op redelijk korte afstand.
 
Als je geen buren hebt dan is het goed. Las ik laatst niet in de SoS iets over vierkante ruimtes goed indelen? Ik geloof dat ze het over een soort steenwol blokken met stof er om hadden die op bepaalde plaatsen opgehangen konden worden.

Of was het nou de Interface?
 
Ik heb ff thuis gekeken, het stond in de laatste Interface (met de nieuwe Roland SH op de voorkant).
 
Back
Top