Apogee: Symphony I/O

Apogee vervangt de AD-16X, DA-16X en Rosetta 800 met de nieuwe Symphony I/O

attachment.php


Het signaalpad is met minder componenten korter gemaakt.
Wat er is gebleven is van nog betere kwaliteit.
Prachtig nieuw design met uitbreidingsmogelijkheden.

I/O Modules:
8 Analog I/O + 8 AES I/O Price: $1995
8 Analog I/O + 8 Optical I/O Price: $1995
16 Analog IN + 16 Optical OUT Price: $1995
16 Analog OUT + 16 Optical IN Module Price: $1995
8 Mic Preamp Module Price: $1995

Verkijgbaar base unit voor €1580, en €1880 voor een complete module of beiden gecombineerd voor rond de €3400.

Meer info:

http://www.apogeedigital.com/products/symphony-io-configurations.php
http://www.apogeedigital.com/products/symphony-io-sound-quality.php
http://www.apogeedigital.com/products/symphony-io-modules.php
 

Attachments

  • IMG_sio-symphony-system.jpg
    IMG_sio-symphony-system.jpg
    59 KB · Bekeken: 72
  • IMG_MA-io-modules.jpg
    IMG_MA-io-modules.jpg
    262,5 KB · Bekeken: 77
  • IMG_sio-cover-off.jpg
    IMG_sio-cover-off.jpg
    154,5 KB · Bekeken: 71
  • IMG_6-rp.jpg
    IMG_6-rp.jpg
    58,9 KB · Bekeken: 74
  • Apogee-klein.jpg
    Apogee-klein.jpg
    25,4 KB · Bekeken: 71
Last edited by a moderator:
Mooi spul, maar ik kijk vooral uit naar de dump prijzen van de AD-16X, DA-16X en Rosetta 800 :)

Denk overigens wel dat dit soort modulaire systemen de toekomst hebben voor professioneel compact studio gebruik.
 
Hallo,

Ik ben zelf opzoek naar een professionele geluidskaart. Dit komt al aardig in de richting (denk ik), alleen zie ik dat het een USB-interface is. Is er groot verschil tussen USB en Firewire? Ik neem aan dat firewire beter is?

Bovendien kan ik bij het zoeken naar het professionele segment geluidskaarten weinig fabrikanten vinden behalve de merken als boven-getoonde en zijn prijsklasse-genoten.

Ik zoek iets van akelig goede kwaliteit (converting) zonder poespas, 8 in 8 uit geschikt voor multi-channel mixing al dan niet digitaal gemonitored.

Het mag best wat kosten (binnen 4 cijfers). Kan iemand mij op weg helpen?

Thx!
 
Ik zoek iets van akelig goede kwaliteit (converting) zonder poespas, 8 in 8 uit geschikt voor multi-channel mixing al dan niet digitaal gemonitored.
1 Voor monitoring kan je het beste een analoog mengpaneel gebruiken, dan heb je nooit last van latency.
2 Wil je de aller hoogste kwaliteit, dan moet je zoeken naar een converter waar geen conversie chips in zitten. Er zijn namelijk geen chips op de markt die niet aliasen. De duurdere Lavry en Prism converters zijn dan opties.
Ook als je de ad converters wilt gaan clippen dan moet je veel geld uitgeven.
3 Aliasing is alleen in een zeer specifieke omstandigheid te horen: Met Non-Coincidente microfoons en geluidsbronnen met zeer hoge frequenties. Bv AB opname van cimbalen. Je kan het heel makkelijk horen doordat het geluidsbeeld zich over de totale breedte van de luidsprekers verspreid ipv dat je geluid net zo groot is als de geluidsbron. Dit nadelige effect kan je makkelijk corrigeren door een laag doorlaat filtertje op 15-20kHz, de aliasing producten zitten dan niet meer in de uitgang en je geluidsbeeld is zoals het moet zijn.
4 Als je daar in tegen weet wat je doet, kan je perfecte resultaten bereiken met converters onder de 1000 euro. Namelijk: meet het als een koperdraad, dan klinkt het als een koperdraad.
 
Back
Top