Native Instruments Komplete 7

De nieuwste softwarebundel van NI heet Komplete 7 en is niet zomaar een update. Dit complete pakket aan virtuele instrumenten en samples is nog groter dan Komplete 6.
native_instruments_komplete_7_software_bundel_1.jpg
In het totaal bevat de nieuwe Komplete 7 16 virtuele instrumenten, over 10.000 samples en geluiden en heeft hij een klanten bibliotheek van maar liefst 100GB.
De exacte specificaties zijn nog niet bekend. Wat we wel weten is dat The Finger, Reaktor Prism, Scarbee MM Bass, Scarbee MK1, Scarbee Clavinet, Scarbee A-200, Berlin Concert Grand, New York Concert Grand, Upright Piano, Vienna Concert Grand, Abbey Road 60s Drums, Vintage Organs, Reflektor, Rammfire - Amp Simulation, Traktor's Twelve and Akoustik Refractions, Kontakt 4 en Reaktor 5 in het pakket zitten.
 
bij 5 zit /zat toch gewoon vrijwel alles , b4 etc etc ?
was , voor zover ik me herinner, pas bij 6 dat de ouwe meuk er niet meer bij geleverd werd

Dat zou kunnen, daar ken ik het niet goed genoeg voor. Maar ik zou zeggen, net zoals bij spektral delay. laat het er lekker bij zitten. en B4 idd. zonde om eruit te slopen en vervolgens als samplelibrary aan te bieden. commercieel slim misschien, maar in mijn ogen bedrog ;-)
 
dacht dat b4 niet met samples werkte, dus dat is nou ook niet echt een vervanging
 
Nee, B4 werkt niet met samples. Alleen hoor je dat er jammergenoeg niet aan af. Al is het heus wel een bruikbare plug hier en daar, leuk om te hebben. NI maakt goede plugins vind ik maar de laatste tijd is het wel een beetje jammer dat de dollartekens daar ruim de overhand hebben genomen. Binnen het jaar deze nieuwe complete versie is gewoon erg jammer. Ze melken elke "update" financieel 100% uit en de marketing afdeling barst inmiddels uit z'n voegen.
 
Ik zag ergens dat NI op zoek is naar +/- 20 nieuwe mensen waarvan een groot deel aan Reaktor zal gaan werken. Ze zijn dus echt wel bezig om Reaktor nog verder uit te bouwen. Ik heb nog wel 20 jaar nodig om echt te leren hoe ik er mee moet werken, echt een gruwelijk stukje software.
Ik zat al langer te kijken om een aantal van deze expansion packs te kopen, dus dit komt mij goed uit...reeds besteld, kan niet wachten tot 1 september :)
 
Nou ik heb vandaag komplete 7 in de brievenbus gekregen, samen met een kore 2.

Sjeeezus wat duurt installeren van bijna 100GB via dvd's lang!!

Ben tijdens het installeren van dvd 1 gewoon een half uur boodschappen wezen doen, kwam ik terug was ie nog bezig!
In dit tempo kan ik morgen pas al mijn sounds checken...
 
ja dat kan wel een tijdje duren

vooral frustrerend als je pc crasht en je later al je programmas moet herinstalleren :)
 
Ik heb de sprong genomen en ga digitaal en nu zit ik t denken om komplete 7 aan te schaffen.
Ik ga voor een groot deel met eigen samples werken en zit een beetje te twijfelen, er is ook een elemets versie die wat meer is uitgekleed wat sounds betreft maar wel kontakt heeft maar volgens mij geen battery.
Wat is handig en heeft iemand ervaringen met dit pakket? Ik heb cubase studio 5 draaien trouwens.
 
Ik ga voor een groot deel met eigen samples werken en zit een beetje te twijfelen, er is ook een elemets versie die wat meer is uitgekleed wat sounds betreft maar wel kontakt heeft maar volgens mij geen battery.
Wat is handig en heeft iemand ervaringen met dit pakket? Ik heb cubase studio 5 draaien trouwens.

komplete elements is puur alleen de kontakt player met sounds, dat is echt geen optie.

Je kunt beter komplete 7 kopen, daar zitten alle synths los in, plus een enorme library aan sounds.
De synths en sounds die je in komplete 7 krijgt zijn echt geweldig, de prijs kwaliteit verhouding is bijzonder goed te noemen.

Battery moet je eigenlijk wel hebben voor je drums, het kan ook wel in kontakt, maar battery is er veel beter geschikt voor.
 
ik heb een komplete versie 5.
daar zitten nogal wat handige zaken in die bij 6 en 7 ontbreken. bv b4 hammond, electric piano als standalone etc. De laatste echte komplete Komplete versie zo gezegd
nu waarschijnlijk goedkoop ( 2dehands ) te vinden , en voor 199€ te upgraden naar versie7
gezien het geringe prijsverschil zou ik zowiezo voor komplete gaan.
 
Nou ik heb vandaag komplete 7 in de brievenbus gekregen, samen met een kore 2.

Sjeeezus wat duurt installeren van bijna 100GB via dvd's lang!!

Ben tijdens het installeren van dvd 1 gewoon een half uur boodschappen wezen doen, kwam ik terug was ie nog bezig!
In dit tempo kan ik morgen pas al mijn sounds checken...

2 hele avonden om te installeren en upgraden en authoriseren etc
 
Ik heb net nog even verder zitten zoeken en kijken en ik geloof dat ik voor de komplete 7 ga.
Vraagje, is het ook mogelijk om de sounds/banks etc om een andere schijf te plaatsen? Ik heb namelijk net een SSD van 60 gieg besteld (ook win7 trouwens) voor mijn systeem en een 1tb voor audiofiles en je raadt het al.. die 1tb wil ik daarvoor gebruiken.
 
Vraagje, is het ook mogelijk om de sounds/banks etc om een andere schijf te plaatsen?
ja hoor kan gewoon, als je de synth / sampler opstart en hij vindt de sounds niet dan vraagt die om een nieuwe lokatie, die die vervolgens opslaat.
 
OK, dat is mooi!
Maar bedoelde eigenlijk of dat ook tijdens de setup mogelijk is? Dit omdat het op zijn zachtst gezegd flink wat data is en dan is mijn SSD al vol voordat windows zelf draait. 8o)
 
dacht het wel,
verliest misschien wel wat disk-leessnelheid en daarmee aantal voices doie je tegelijk zonder problemen kunt uitsturen
 
OK, dat is mooi!
Maar bedoelde eigenlijk of dat ook tijdens de setup mogelijk is? Dit omdat het op zijn zachtst gezegd flink wat data is en dan is mijn SSD al vol voordat windows zelf draait. 8o)

Ja dat kan hoor, je kan tijdens de setup gewoon aangeven waar je je vst's etc wilt hebben en waar je je soundbanks wilt hebben.

Ik heb dezelfde situatie als jij namelijk, komplete 7 geinstalleerd op mijn SSD raid 0, en de soundbanks op een 1TB schijf.
 
Ik ben blij dat ik destijds komplete 5 nog heb kunnen kopen vlak voordat komplete 6 uitkwam. (en dat voor een prijsje van 400 euro) Ook in mijn ogen zijn 6 en 7 inderdaad bedrog. Ze hebben zoveel producten uit het pakket gehaald wat echt wel het geld waard was.
 
Back
Top