[track] Stringbits

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik was van de week weer is begonnen op mijn RS7000.. Ik werk al een tijdje met Cubase SX maar ik mis het hands-on gevoel wat je bij de RS7k wel hebt. Nou dit is hem dus geworden, beetje oldskool achtig met vage strings en breakbeatje erbij. Het is in 1 take opgenomen, met de RS dus.. Daarna nog wel 'gefinalized' met SoundForge!

link:
http://members.lycos.nl/arveyman/music/stringbits.mp3

greetz
Arv
 
yeah lekkere old skool !
break is ook wel lekker.
een lekkere zomerse track.

greets isnieZot
 
yeah lekkere old skool !
break is ook wel lekker.
een lekkere zomerse track.




volledig mee eens

:D :D

lekkere drum!!!


greetzzz

djoene
 
Turn Up The Bass? haha! Inderdaad had ik hiermee wel iets oldskools in gedachte maar ik denk dat het net effe anders is..

thnx voor de replays alvast



R
 
Thnx voor de o v e r w e l d i g e n d e hoeveelheid reacties.. :(
M.a.w. ik kap met het luisteren en reviewen van andermans tracks, want er luistert toch geen ene hond naar mijn eigen track.


arf
 
haha, thanx 6track! Maar het maakt me niet uit of iemand nou pos of neg reageert als ie maar ff reviewed!


gr
R
 
Sorry hoor, maar beetje (te) druk de laatste tijd.

Kom wel hoor.
 
Er zijn natuurlijk ook mensen die luisteren maar niet posten.. why not? je hoeft niet overal op te reageren:)

maar een leuke track:biertje:
 
Naton: idd het hoeft niet natuurljk, maar het zou wel mooi zijn voor mij dan, omdat ik dat commentaar weer kan gebruiken om de track te verbeteren! Maar thnx again voor replayen!


Toon: 2 Unlimited! YEAH! hahaha :D :D Was wel een beetje de bedoeling om het een beetje een '90s karakter te geven


gr
ARV
 
Ik heb hem geluisterd via een koptelefoon, maar volgens mij kon je wel eens een probeem hebben met dat lead-geluidje, want die staat soms echt kompleet in tegenfase aan 1 kant!
Wat blijft er over als je hem mono afspeelt?
 
Overstuuirde bas is niet zo mooi.
Het motief wordt irritant als het op 3.10 weer net zo verder gaat als het eerste stuk.
Geluiden zijn wel mooi. De kick op elke tel moet niet de rest van de beat in de weg zitten neem een andere of probeer andere instelling voor de basedrum.
Eerder meer variatie in de hihat. Ik hoor in het stukje zonder kick wel die variatie maar daarna zou je het ook door kunnen laten gaan.
Je zou het verder moet uitwerken met nog een melodie erbij en ook proberen om een open geluid van hoog naar laag te krijgen. Nou is vooral die bas aanwezig terwijl er leuke dingen gebeuren in je track.
 
Neem aan dat dit metteen in SF is opgenomen door de L/R uitgang van je RS7k?

Dat kun je goed horen. En de mix kan volgens mij nog wel verbeterd worden.

:D
 
Origineel geplaatst door fuse
Neem aan dat dit metteen in SF is opgenomen door de L/R uitgang van je RS7k?

Dat kun je goed horen. En de mix kan volgens mij nog wel verbeterd worden.

:D


Ik snap wat je bedoeld denk ik Fuse. Ik denk ook dat ik een keer die expansion board ga aanschaffen want dan kan de beat bv scheiden van de melodieen en deze door aparte compressors sturen! (want zoiets bedoel je toch denk ik??)
De mix is inderdaad niet helemaal jofel en er zitten dingen mekaar in de weg maar ik heb het in 1 go opgenomen en ik had geen zin meer in een nieuwe opname.. Maar ik denk dat ik hem nog is verder ga uitpluizen!

gr
ARV
 
Back
Top