Atari 2600 als synth

Na de Commodore64 en de Gameboy is het nu de beurt aan de Atari 2600.

Eén of andere Amerikaan heeft een cartridge ontwikkeld die de 2600 in een primitieve synth/drumbox veranderd.

s_Synthcart_3.png


FEATURES:

- Play using an assortment of familiar Atari sounds
- Use two different sound types at a time, one assigned to each controller
- Intelligent voice management constantly re-assigns the two oscillators for maximum perceived polyphony
- 8th, 16th, and 32nd note arpeggiator
- Can arpeggiate both oscillators simultaneously
- Beat Box with many pre-programmed beats and fills
- Play two beats simultaneously to create custom beats
- Two tremelo settings
- Four attack/release settings
- User interface designed so that you can program and play the synth without a TV. Modify your Atari with an audio out, and you just need your Atari and an amp.

De prijs is $35 inclusief shipping.

Meer informatie (waaronder mp3's) is te vinden op de website van de maker.

Op de site van AtariAge is een wedstrijd te vinden waarmee je een cartidge kunt winnen.
 
Last edited by a moderator:
Rauwe spullen !

Rauwe spullen !

Jeetje wat een rauwe bende. Geweldig! Het is zeker aan te bevelen die mp3's eens te beluisteren.

Het is wel allemaal erg gelimiteerd. Geen sync, slechts bepaalde tempo's beschikbaar.. en een heel vreemde tuning.

Maar zeker een geinig experiment.
 
Wanneer gaan ze nou een synth / drummachine module maken voor de Philips Videopac G7000???

8) 8) 8)
 
Ja, dat klopt, inderdaad. Ik heb 'm wel eens gezien, maar heb 'm nooit te pakken kunnen krijgen. Music of zo, heet die cartridge. Heb jij hier ervaring mee, Marc?
 
mp3's geluisterd...

Ik vind 'm VET! Ik ga ff op marktplaats atari's checken.
 
Orgineel geplaatst door Ralf T
Ja, dat klopt, inderdaad. Ik heb 'm wel eens gezien, maar heb 'm nooit te pakken kunnen krijgen. Music of zo, heet die cartridge. Heb jij hier ervaring mee, Marc?

nee niet echtheb wel nog zo'n philips (2 stuks) met een hele berg spelletjes.

weet niet of ie er tussen zit. zal met een mjinwerkers lamp eens de zolder induiken....
 
Orgineel geplaatst door lo-fi
mp3's geluisterd...

Ik vind 'm VET! Ik ga ff op marktplaats atari's checken.

ik heb nog ergens die atari.

alleen is de adapter kapot meen ik te herineren.

ga misschien ook wel zo'n card kopen.

alleen is het niet echt mijn ding, maar toch......
 
Alvast bedankt voor het kijken, BamBam! Hij heet overigens "Musician"... Enne, als jij nog een berg spelletjes voor dat ding hebt... Ik houd me aanbevolen :)
 
Back
Top