Music contest (Film music)

speady

Love cutoff!
Lid sinds
25 januari 2002
Berichten
231
Locatie
Helmond
Voor de creatieve mensen onder ons.... Check deze link maar eens:HORIZONICA

Kijk bij soundtrack competitie....

Veel succes....

greetz Speady
 
Ik vond Blair witch een regelrechte k*tfilm.
Wie weet kan het nog slechter.

En de toon van deze meneren vind ik best wel fout eigenlijk.

Ik heb nog wel een trackje, maar die krijgen ze niet.

Als het nou een nederlandse Trainspotting wordt en dan met IDM dan was ik nog wel te porren. ;)
 
Kun je ze nioet gewoon een link sturen waar ze de muziek/soundscapes kunnen downloaden???:confused:

Helloooooo tis 2003 mensen!!!

wil best meedoen maar niet {/zeurmode} per post {/zeurmode}

kijk nog wel ff wakdoe
 
Origineel geplaatst door fuse
En de toon van deze meneren vind ik best wel fout eigenlijk.

Ik heb nog wel een trackje, maar die krijgen ze niet.

ik vertrouw het ook helemaal niet. ik heb nog wel een stuk of 20 tracks die zo onder zo'n film gezet zouden kunnen worden, maar die krijgen zij niet die met hun nederlansche aftreksels ons eens zo schone land aan de internationale schandpaal van wansmaak nagelen.

het kan altijd slechter, fuse. vooral hier in nederland (knulligheids capitol of the world!)
 
Nou hoor erg bedankt voor alle negatieve reacties... ik dacht dat de mensen hier wel een iets positievere instelling hadden..... Ik werk namelijk zelf aan de film mee en het is een hartstikke leuk project (vrijwel alles op vrijwillige basis) ... het enige dat we met de muziek willen is uiteindelijk een cd maken die gerelateerd is aan de film....zoals het hoort.... dus niet zo zeiken over ....mijn nummers krijgen ze niet....dan zal jij er in ieder geval nooit komen :stupid ..... of zeg gewoon niets ofzo.... Wie weet word het wel de nederlandse nieuwe trainspotting... En als je per post niet mee doet...tja dan doe je gewoon niet mee.... er zijn gelukkig genoeg verstandige leuke mensen die wel mee doen...graag zelfs... Tja en mocht de film floppen is er toch een nederlandse cd waar je een nummer van jezelf op terug kan vinden... ik zou het in ieder geval Wel kei tof vinden....

overigens, mensen die het wel leuk vonden, bedankt voor jullie reacties :okdan: en ik hoop meer van jullie te mogen horen in de toekomst!

Greetz Speady
 
ja, als je niet wil dat t afgezeken wordt, dan had je erbij moeten posten dat je eraan meewerkt, dan is iedereen wat milder. maar dat heb je niet gedaan, dus moet ik me nu schamen?
ik zeg alleen wat ik van nederlandse film vind; voornamelijk ideeen die gejat zijn van amerikaanse of engelse films, maar dan met een tenenkrommende kneuterigheid in elkaar geflanst.
maar ik hoop voor je dat het een succes wordt hoor, echt waar.
en maak je om mij maar geen zorgen hoor, ik kom er heus wel.
 
Tjsa, misschien fout van me maar ik zit helemaal met zo'n homevideo idee zoals Blair Bitch ook was in m'n achterhoofd.

Filmmuziek is wel gaaf en zou ook wel trackjes willen maken maken. Maar bij de opmerking 'over de inzending is geen correspondentie mogelijk' haak ik af. Het klopt niet, want ze laten weten dat je hebt ingeschreven en dat is naar mijn weten correspondentie. Maar het is vrijwillig, laat dan ook merken dat de sfeer goed is. Dat kan ik uit hun internetsite niet opmaken.
 
Ik ben ook erg huiverig voor dit soort dingen, sowieso omdat het een studenten film lijkt te zijn, of in iedergeval door een stel amateurs gemaakt en gedaan. Dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de film of over de goede bedoelingen van de makers (hoewel je met een klein beetje slechte wil zo al heel de boel kunt afkraken). Wat mij zorgen baart is inderdaad voorwaarden als 'Alle bands/producers/muzikanten/dj's die meedoen met de competitie mogen geen platencontract hebben.' (hoezo niet? waar ben je bang voor?) en 'Over de uitslag is geen correspondentie mogelijk'.
Het rottige is dat veel muzikanten voor dit soort beginners-projecten worden misbruikt onder de mom van 'Ja, maar het is toch leuk?', 'het is toch een unieke ervaring?', 'Wie weet wordt die film wel de Nederlandse Trainspotting!' en 'je nummer komt in iedergeval ook op een CD-tje, das toch leuk?'. Dat zijn kut redenen, zo'n muzikant werkt echt ergens aan, steekt ook tijd en moeite erin en verdiend beter dan dit soort slordige, halfslachtige motivaties. Een film maken doe je in een team, met betrokken mensen. Jezelf de titel 'muziek management' geven en dan op zo'n amateuristische wijze aan je muziek proberen te komen... Dat wekt geen vertrouwen, dat riekt naar laag budget, amateurisme en jongens die zich belangrijker voordoen dan dat ze zijn. Zowel voor muzikanten als filmmakers geld: werk alleen maar met mensen die je kent of wiens werk je kent, met mensen die je vrij kunt benaderen, met wie je wel kunt corresponderen en ga vooral geen dingen doen in een 'comptetite verband'. Let wel, het gaat niet om geld, maar het gaat er wel om dat die paar kleine beloftes die gedaan worden, ook ingevuld kunnen worden. Ik heb al aardig wat grootse filmplannen gehoord en maar weinig zijn er ook werkelijk afgerond. Dus laat staan dat er ook werkelijk een soundtrack op zelf-gebrande CD-tjes kwam in een grotere oplage dan 20 voor de cast en crew. Sowieso 'een film muziekje' maken zonder de film te hebben gezien, een concept of zelfs maar een premisse te hebben gelezen... Er wordt nogal luchtig omgesprongen met dat filmpje.
 
Laatst gewijzigd:
Vanuit het standpunt van makers kan ik het me wel voorstellen. Ontvang zoveel mogelijk muziek en kies de 'beste' eruit. Dit stuit me tegen de borst, het zou leuker zijn als het gerichter was. specifieker. En het zou ook leuk zijn als er al scenes waren ter inspiratie. Zo op de bonnefooi opsturen, nee dat is weinig aantrekkelijk. Maar suc6!
 
Goddomme, hoe langer ik erover nadenk hoe kwader ik word. Je wordt al belazerd als je die website alleen maar bezoekt. Een beetje om demootjes vragen omdat je geen geld hebt en dat brengen onder een pseudo-professionele flair met je muziek manager en je zogenaamde competitie... 5 euro 'administratie kosten' voor je casting om zo je budget bij elkaar te sprokkelen...10 tegen één dat je niet eens de treinkosten voor je cast kunt betalen. Een lullige desktop in je downloads, een stupide vragenlijst voor je casting, links naar festivals, academies en serieuze tijdschriften en dat allemaal om je te doen voorkomen als 'gewichtig'. En dat moeten wij allemaal slikken voor zoete koek na het lezen van die éne, halve en bovenal lullige premisse? Wees toch gewoon eerlijk, creeer geen valse verwachtingen! Bah, bah, bah! Jullie zijn nog erger voor de Nederlandse film dan 10 Leon de Winters bij elkaar. Stelletje opportunistische huichelaars. Gadver.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Chinetti
Goddomme, hoe langer ik erover nadenk hoe kwader ik word. Je wordt al belazerd als je die website alleen maar bezoekt. Een beetje om demootjes vragen omdat je geen geld hebt en dat brengen onder een pseudo-professionele flair met je muziek manager en je zogenaamde competitie... 5 euro 'administratie kosten' voor je casting om zo je budget bij elkaar te sprokkelen...10 tegen één dat je niet eens de treinkosten voor je cast kunt betalen. Een lullige desktop in je downloads, een stupide vragenlijst voor je casting, links naar festivals, academies en serieuze tijdschriften en dat allemaal om je te doen voorkomen als 'gewichtig'. En dat moeten wij allemaal slikken voor zoete koek na het lezen van die éne, halve en bovenal lullige premisse? Wees toch gewoon eerlijk, creeer geen valse verwachtingen! Bah, bah, bah! Jullie zijn nog erger voor de Nederlandse film dan 10 Leon de Winters bij elkaar. Stelletje opportunistische huichelaars. Gadver.

vergeet niet te ademen!!!
tel tot 10 een rook een :peukie:

greets isnieZot
 
Wat ik mis aan informatie:

Hoe zit het met de rechten?
Hoe zit de wedstrijd in elkaar en hoe zal de selectie plaatsvinden?
Wat is de inzenddatum?
 
Ok update...

idd 5 euro administratiekosten is om er kosten van promotie en administratie voor deze acite e.d. uit te halen , en dus niet om budget bij elkaar te sprokkelen, daar hebben we sponsors, fondsen en subsidies voor.

qua muziek opsturen, ja inderdaad...de beste worden eruit gepikt en daarmee willen we gaan werken.... zoals het altijd werkt...

de links op de site, dat is gewoon voor geinteresseerde internetgrage mensen die wat meer info willen over films e.d.

Het rottige is dat veel muzikanten voor dit soort beginners-projecten worden misbruikt onder de mom van 'Ja, maar het is toch leuk?', 'het is toch een unieke ervaring?', 'Wie weet wordt die film wel de Nederlandse Trainspotting!' en 'je nummer komt in iedergeval ook op een CD-tje, das toch leuk?'.

het is voor veel mensen ook hartstikke leuk, en een unieke ervaring, wie weet wordt die film wel de Nederlandse Trainspotting en er als jouw nummer op een cd uitgebracht wordt (nee niet op een zelfgebrand cd'tje) dan is dat toch leuk.... Ja voor de mensen die al 100 nummers op cd's hebben staan misschien niet, maar voor die duizenden mensen die dat niet hebben is het wel leuk...

fuse: geloof me ... de sfeer is goed....en correspondentie betekent niet de brief die je ontvangt maar het verkeer heen en weer... iets beter de dikke van dale leren ;)

Overigens het fenomeen Nederlandse film.... tja als je daar niet van houd kan ik er ook niets aan doen, begin het dan niet hier meteen af te zeiken, das nergens voor nodig... We zijn met mensen uit de film wereld bezig en daar zitten groten namen bij... of de film hierdoor beter wordt?.......maar we gaan ervanuit van wel......

Stelletje opportunistische huichelaars
en schelden kan ook op een ander forum....

oja en dat de site simpel is.....tja we gaan een film maken en niet een state of the art website.... al onze tijd en geld gaat in de film .... de site wordt op den duur wel een mooie, maar nu nog niet....

hover: rechten:met de ingezonden muziek wordt niets gedaan, alleen beoordeeld wie we een track willen laten maken en wie niet.
selectie: kwaliteit van inzending wordt door het hele horizonica-team beoordeeld (of een deel ervan)...verder kijken we naar wie we welk deel van het script willen toekennen....de muziek word gerelateerd aan scenes uit de film....
en de inzenddatum....wanneer jij wil, het liefst gewoon zo snel mogelijk....maar neem de tijd om iets moois te maken....er zijn al enkele erg goede inzendingen binnen...

Verder het project is dus vrijwillig... het word dus ook door vrijwilligers gemaakt en wij verdienen er dus ook niets aan...sterker nog het heeft ons nu al een hoop centen gekost.....de sfeer binnen het project is echt supergezellig....en het is gewoon een mooi project.... ik hoop dat mensen van dit forum dus ook wel de lol zien om mee te willen doen.....en wie weet komen we elkaar dan in de nabije toekomst wel tegen......

greetz Speady

sponsoring / financial management ;)
erik@horizonica.nl
www.horizonica.nl
 
Maandag gaat een cd op de post naar deze produktie, erger dan die gasten
is Hilversum kunnen ze niet zijn want dat zijn echt gieren.
het muziekwerk blijft je eigendom dus je kunt altijd nog achteraf
niet instemmen dat ze je muziek gebruiken.
Ik neem aan dat ze wel even contact opnemen als ze muziek van
je Cd gaan gebruiken dit vanwege de eventuele rechten ( Buma/stemra )..
De CD is meer een DEMO dus misschien gebruiken ze nog eens de
muziek maar willen ze alleen een indruk krijgen was voor een muziek je
maakt en gaan later onderhandelen of je meer kunt maken.

Trouwens The Blair Witch Project is best goed, als je ervoor open staat.
 
Back
Top