amphetamine bassline (how to)

sirius

Ingeburgerd
Lid sinds
14 juli 2004
Berichten
30
Locatie
Den Haag
Hallo,

Weet iemand hier mischien hoe je de bassline uit drax ltd - amphetamine zo "gespread" krijgt.

Hetzelfde effect zit ook in dj Misjah en groovehead - Trippin out. Ook cj bolland's Ravesignal - Horsepower is het effect wat ik bedoel.

Wie weet welk effect dit is.

Groeten,
 
2 golfvormen detunen?

idd denk zaag tand en bv pwm ...en bv ook de hoeveel wave form modulation iets twisten nagelang jet lkkr vindt


vette lead lines idd
thomas heckmann moetje maars meer van tsjekken veel nrs met bv die sound erin
thomas heckman = drax ltd
zijn egt veel versies van trouwens


ook zoiets vette sound,..
- iel toch dik


ooksoon sound
ook heckman ..luistert naar dik/dunnere lead ..en envelope twisting






heckman meer ok shit


hier een van labworks greatest hehe


retevette plaat van m
ook allen thomas heckman



t hechmann one mine favo 303 artist
 
Het effect waar jij op doelt is een phaser (heb even naar de drie nummers geluisterd die je opnoemde) alhoewel bij dat nummer van cj bolland en misjah weinig qua stereo gebeurt dmv de phaser :)

bek niet helemaal mee eens [trouwens hangt van welke remix af]
maar ik denk dat niet elke plaat t lead compleet over zn nek door de phaser gaat
kan zijnntwee spoeren de een wel en een cleanere lead same recorded eronder
 
Amphetamine.......... je kan het een soort van effect processor noemen.

Even on topic, Een phase verschil zou idd een deel van het effect kunnen zijn.
 
Hallo,

Weet iemand hier mischien hoe je de bassline uit drax ltd - amphetamine zo "gespread" krijgt.

Hetzelfde effect zit ook in dj Misjah en groovehead - Trippin out. Ook cj bolland's Ravesignal - Horsepower is het effect wat ik bedoel.

Wie weet welk effect dit is.

Groeten,

Chorus, zoals op oude roland synths bv. Dat niemand daar op komt ....
Daarnaast zit er iets van phaser op of een notch eq van een parametrische eq op een mengtafel.
 
Wou ik ook al reageren. Die ducktronic is te gek. Heb vermoeden t een nederlander is trouwens :)
 
Vast een old skool hero. Als je t gemak ziet waarmee hij t brengt… klassebak
 
En de gear list staat in een comment van de man zelf:


As so many asked again for the instruments I used on Amphetamine, here's the List - ARP Odyssey MK III - Roland TB-303 - SCI Pro One - PPG Wave 2.2 - Roland TR-808 - Casio FZ20M - Roland JX3P - Alesis Quadraverb - Alesis Midiverb - Coron Phaser Now try to do it ...I even couldn't repeat the energy and moment myself ;-)
 
Back
Top