Trackje: MSX spelletje?

Trackje: MSX spelletje?

  • Weggooien, het is inderdaad absoluut niks

    Stemmen: 0 0,0%
  • Verkopen aan een reclameburo

    Stemmen: 1 12,5%
  • Lekker bewaren en blij worden

    Stemmen: 7 87,5%
  • Nog eens bewerken: ....

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toevoegen/weghalen:....

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
  • Enquete gesloten .

wesko

Artificial sounds R real
Lid sinds
8 november 2002
Berichten
962
Locatie
de Zaanstreek
Hier een vrolijk melodietje dat ik meende te moeten maken toen ik de mQ de preset A016 "Attacke" hoorde. De micro Q doet de staccato bas, de 106 doet de bas op de tweede tel, de lead is uit de YS100 en de drums geheel MC307 (boem knal tik, klaar), de pitchlead uit de CS2x.

Supersimpel, erg vrolijk, maar wat moet je ermee? Suggesties welkom!

Hier staat ie
 
Laatst gewijzigd:
het is wel een érg lullig melodietje hoor ;)
klinkt idd wel als van die foute ouwe computerspelletjes muziek
 
de melodie herhaalt zichzelf te vaak.. geluiden ook niet echt bijzonder. Tsja.. weggooien zou ik 'm niet. Nee, dan Salamander , met de FM PAC..
 
Deze muziek gebruiken ze ook bij eigen huis en tuin , dit
is niet negatief maar juist commercieel interessant.
Dit nummer is een voorbeeld hoe je een lus kunt maken in een
stuk muziek zonder dat je het merkt.
Dit is echt prima voor die av boeren in Hilversum dus gewoon
doorgaan heel creatief hoor.
 
Erg leuke antwoorden, ik heb al eens te horen gekregen dat ik "Intratuin" klink, toch iets commercieels... Ik ben blij dat ik niet helemaal ben afgemaakt :)

De chip van de C64 heet SID... de MSX had Moonsound (ben een beetje getrouwd met de een van de bedenkers/programmeurs ervan).

Het muziekje is niet van een spelletje maar de maker van veel muziek van Sunrise-spelletjes op de MSX viel meteen op dat dit echte spelletjesmuziek is!

Klinkt inderdaad erg 80's... kan geen toeval zijn. Melodietje zelf verzonnen, ter plekke "hoor" ik wat in mijn hoofd als ik een geluid/preset hoor. En dan MOET het ei gelegd :)

<niet lezen>Ik zou eens meer van dit spul moeten afmaken en verzamelen.</niet lezen>
 
nieuwe mix

nieuwe mix

Nieuwe mix gemaakt, iets betere opbouw, minder boemig en minder stoffig. Nog steeds erg Intratuin!

Hij is ook wat minder "lullig", iets fermer. Ik vind hem nu veel beter, mede dank zij de tips.
 
Back
Top