Nieuwe techno track gemaakt

Rut

Ingeburgerd
Lid sinds
27 Maart 2003
Berichten
34
Locatie
Amsterdam
Lees sinds kort mee op dit forum, maar had nog niet eerder gepost hehe

Ben zelf in ieder geval regelmatig bezig met fruity loops maar echt veel geweldigs komt er nog niet uit ;)

Anyway, vandaag iets nieuws gebouwd, en ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Rut - Call to power


Het nummer is dus zoals gezegd helemaal in Fruity Loops gemaakt...


voor de liefhebber ook nog even een link naar een wat ouder nummer, meer electro-achtig, maar ik zou eigenlijk niet weten in welk hokje het moet hehe

Rut - One day ET will phone my home
 
Laatst gewijzigd:
Dit heeft wel wat weg van oldskool IDM ala Autechre. Dan even wat harder. Is wel gaaf.

Over hard gesproken. De mix clipt iets wat je met wat zachter zetten kunt verhelpen waardoor je want van de scherpte van het geluid verliest. (ook als je een limiter gebruikt dan het plafond op -0.3dB of zo leggen). Dat lijkt wellicht minder te klinken maar is fijner voor je oren. :)
Probeer anders ook even of wat minder galm ook werkt, dan hoor je de afzonderlijke softsynths wat beter volgens mij.

Gave track voor je nieuwe nummer.


ps. maak je ook nog oude nummers dan? ;)
 
Goed bezig Rut !

Ik vind de onderliggende bass-string (?) alleen niet echter lekker lopen qua melodie. Persoonlijk zou ik die gewoon schrappen. Die bliepjes zijn erg lekker, maar wirden soms verstoord door andere bliepjes. less=more zou hier wel goed opgaan. Ik zou de track wat inkorten en wat minimalistischer maken.
 
Back
Top