MINIMOOG-style hardware controller voor Creamware Minimax

Minimax.jpg


Het Duitse Beosmusic heeft vanaf vandaag een reeks hardwarecontrollers voor de (als zeer authentiek geteste) Creamware Minimax in het assortiment, waarvan de houten toetsen-versie het meest in het oog springt.
Volgens Beosmusic heb je met deze controller in combinatie met de Creamware Minimax een "absolut gefühlsechten Synthesizer der keine Wünsche offen läßt". En daar sluit ik me volledig bij aan!

Verder leverbaar zijn een tabletop en een 19" rackmount versie

Prijzen vanaf € 698,-

Beosmusic http://www.beosmusic.de/
Creamware http://www.creamware.de/
 
Last edited by a moderator:
het oog wil ook wat en t krijgt ook wat


schattig! zij het niet volslagen onzinnig eigenlijk, maar toch schattig
 
Op de Messe was een demo model te zien.
Het zag er wat cheapo uit om eerlijk te zijn.

Nee dan toch maar een echte minimoog. ;)
 
Zulke dingen zijn natuurlijk wel een beetje toekomst. Software met een goede hardware controller. Alleen niet voor die prijs. Voor dat geld koop je ook een andere leuke tweedehandse synth.
 
Origineel geplaatst door fuse
Op de Messe was een demo model te zien.
Het zag er wat cheapo uit om eerlijk te zijn.
Hoezo zag ie er cheapo uit? Plastiek? Vertel...
 
volgens mij is ie wel echt van hout gemaakt..maar hij is veel kleiner dan je verwacht......
 
Hij is niet van hout gemaakt, dat is er gewoon opgeplakt of zo. D'ronder zit gewoon staal. En een twee oktaafs keyboard lijkt me ook niet fijn voor een minimoog. Maar al die knoppies enzo is wel kleiner dan het echte model. Het lijkt er gewoon op. En ik vond hem lelijk meteen toen ik hem zag. (een soort haat op het eerste gezicht zeg maar)
Dan lijkt me een Novation controller wat universeler en makkelijker in het gebruik. Want je gebruikt al snel meer dan alleen die minimax lijkt me.
 
Mee eens...zeker voor die prijs zou ik dan voor zo'n Novation gaan. Een hardware interface speciaal voor één softsynth is ook een beetje absurd naar mijn idee. Heb je straks toch weer een studio vol verschillende hardware interfaces voor iedere softsynth, terwijl je nou juist zo mooi met één goede universele controller zou kunnen werken.

Desondanks toch wel een grappig idee hoor...maar erg duur.
 
Misschien leuk om aan de achteruitkijkspiegel van je auto te hangen maar verder lijkt het me weggegooid geld. Voor de optelsom van de Creamware kaart en deze controler koop je toch veel liever een Studio Electronics moog clone, dan weet je tenminste zeker dat er blubber uit je speakers komt. Wie de minimax uberhaubt als een mini vindt klinken kan het hardwaredomein misschien maar beter vaarwel zeggen of grof investeren in betere oren.

:biertje:
 
Wat een belachelijk product. Maak dan een gewone midi controller en niet zoiets als dit. Als het hier maar bij blijft.
 
Heb 'm ook even getest, en je hoeft 'm niet perse te gebruiken voor de Minimax, maar 't zou ze dan wel goed staan als ze gelijk templates meeleverden zodat je het gros van de knoppen ook voor andere synths kon gebruiken.

Die van Korg is dan nog wat charmanter, en voor 200 euro minder krijg je er daar dan ook nog een sloot VST's bij...
 
Back
Top