Propellerhead Reason 5 en Record 1.5

Propellerhead kondigt Reason 5 en Record 1.5 aan.

28 mei zal alles bekent zijn, maar vanaf vandaag worden de liefhebbers dagelijks lekker gemaakt met een nieuw instrument/tool/update.

Wat mij betreft begint het al lekker door de nieuwe rex player:

The upgraded Dr. Octo Rex loop player loads eight REX loops into one player and lets you switch between them on the fly. This makes arranging a breeze - load the drum loops into one player, the guitars into another and use the sequencer to select what loop to play in a pattern-like fashion.

With eight loops to switch between, the new rex also comes ready for the experimental minded. Set the player to retrig the loops on the beat, on the bar or on the 16th note. Or program the loops manually like in the original rex player.

For each of the eight loops, the new rex player also comes with an expanded set of per-slice settings. Set pan, pitch, filter frequency and level, reverse slices, use multiple outputs, create alternating groups of slices and much more.

http://www.propellerheads.se
 
Last edited by a moderator:
Propellerhead Reason 5 en Record 1.5

 
Last edited by a moderator:
Bericht door een moderator:
Ik heb je youtube-filmpje even afgesplitst zodat er geen halve player op de homepage staat.
 
Nog nieuws over Recycle ? Is dat al te betalen geworden of kost t nog steeds 300 euro ?
 
Ben al een tijdje geen reason gebruiker meer maar was er nou al vst support?


Nope en dat gaat nooit gebeuren ook denk ik. Volgens mij is Proppelerhead van Steinberg of zo iets dergelijks en willen ze niet dat Reason gaat concurren met Cubase. Dit is allemaal een dacht ik verhaal. :)
 
Excuses ik denk dat dit mij in de war heeft gebracht.

ReWire was developed jointly between Propellerhead and Steinberg for use with their Cubase sequencer. Released in 1998, it provided a virtual audio and synchronization connection between Cubase and ReBirth. In January 1999 the protocol was opened for general use by third parties without any license fee,[4] to allow communication between different sequencers.
 
mwoah alleen die droctorex vind ik wel handig tot nu toe...
voor reason moet er toch echt een dikke knaller komen nog...
 
Record for Reason owners sidegrade (includes Reason 5 upgrade) EUR ā‚¬149 / USD $169
Reason 5 upgrade from any version EUR ā‚¬ 99 / USD $129
Record 1.5 upgrade from any version free download
Record Reason Duo EUR ā‚¬405 / USD $449
Reason 5 EUR ā‚¬305 / USD $349
Record 1.5 EUR ā‚¬279 / USD $299
 
BREKEND: Nu ook Autotune in Record ! *YAWN*

Toch vind ik het wel lekker klinken in het Neptune filmpje. Even een reisje terug in de tijd naar de New Jack Swing periode. 8)
 
Nope en dat gaat nooit gebeuren ook denk ik. Volgens mij is Proppelerhead van Steinberg of zo iets dergelijks en willen ze niet dat Reason gaat concurren met Cubase. Dit is allemaal een dacht ik verhaal. :)

Euhm Het klopt wel een beetje. Propellerheads lieten de distributie via Steinberg lopen. Volgens mij is deze samenwerking later weer beƫindigd.

Maar concurrentie verhaal is volgens mij niet aan de orde.

Propellerheads kunnen nu ook een betere stabiliteit garanderen. Als je third-party VST gaat ondersteunen kan dat ook voor een instabiel systeem zorgen. Ik heb bijv in diverse hosts nog wel eens een vastloper gehad door een plugin. Reason heeft bij mij nog nooit voor een crash gezorgd!
 
reason loopt echt wel hopeloos achter de feiten aan.
Ableton, FL studio en Reaper staan echt wel lichtjaren verder en zitten al minder lang in de business.

natuurlijk heb je niet het beste van het beste en 100000 opties nodig om goede muziek te maken. Maar ik vind dit nogal :Z
 
Precies. En dat verhaal van stabieler zijn geloof ik ondertussen ook wel, ik heb al heel lang geen vastloper gehad door plug-ins. Ableton en Logic draaien prima stabiel hier.
 
Mooie toevoeging. Maar volgens mij wel erg beperkt... had liever gezien dat ze er ook recycle of opties daarvan in die sampler hadden verwerkt... en een audiospoor was leuk geweest voor o.a. de vocoder... is record voor, ik weet, maar toch...
 
Back
Top