harddisk prutteld door outputs creamware kaart

da goose

DaGooseMusic.nl
Lid sinds
16 september 2001
Berichten
1.914
Locatie
HI Ambacht
hallo daar !!

ik heb een probleem wat ik een beetje zat ben inmiddels....
Ik heb al mailtje naar cremware gestuurd maar ik denk ik post het ook ff hier.. ik copy / paste wel ff de mail die naar creamware gegaan is.. hoef ik niet 2 x te typen...

[knip]

Dear Creamware support desk,

since about a year i own a ceamware powersampler with luna 2496 breakout box.
I really love it and recently purchased the luna 3 software wich is great!
I only have one problem wich i can't get rid of.
I have a really annoying hum/noise coming out of the card an mostly out of the seperate outputs of the Luna box.
I also have a Emagic audiowerk8 running in the same system without having any problems but i can't get rid of the noise
coming out of the outputs.
It's not just a groundloop hum or something, mostly it's that you can hear the harddisk noise (the moving of the head) and
it's even making noises when i move my mouse or when i open /close a window, it sounds a bit like listening to an AM radio.
My system is a pentium3 866mhz with 512MB, 2 x 45 gb ata100 hdd's, matrox g450 32mb dualhead videocard with 2 tft screens,
aopen ax3s mainboard, Hp cd writer, audiowerk8 and a 3com ethernet card.
I tried removing the grounding of the computer, changing PCI slots, removing other cards, various rewirering of cables inside
the computer and other equipment (the outputs are all running to 3 patchbay's) but all without any result....
When i remove the firewire cable ofthe luna box the regular output of the card is allmost silent but not 100% completely, you can
still hear the noise from the harddisk movement and mouse movements but the noiselevel is quite acceptable though not as it
should work.
In the past i didn't have the problems and i didn't really change any big things in my studio since the noise started.
I hope you can really help me out on this one...

Cheers, Jeffrey de Gans the Netherlands

www.dagoose.nl


[knip]

kortom... help !!
 
Ik heb het zelfde probleem en ook gemailt, het was een tijd geleden, maar geen antwoord. Het probleem doet zich niet voor bij de digitale outs, en ik heb ook alles geprobeert van irq wisselen plaats wisselen, groundlooop isolator tussen mijn pulsar 1 en de versterker.
Niks werkt. Best frustrerend..

Als je wat ontdenkt of hoort laat het me weten..

Later
 
Ha,

Jullie zeggen er niet bij of het een IDE of SCSI HD is. Want een vriend van me heeft een Pulsar I maar zover ik weet geen last van jullie euvel.

Maar misschien helpt overclocken van de FSB bus hier wel. Als deze nl. een andere grondfreq. heeft kan de storing van alle controllers op het mobo wel eens stukken minder zijn. Vooral als er in die creamware kaart ergens een gevoelige schakelijk hiervoor is.
Anders moet je dus gaan denken aan het onstoren van alle aansluitingen van die kaart. Dus ringkerngeheugens om de kabels en misschien zelfs je kaart in alu folie inpakken (geen kortsluiting maken).
Misschien allemaal overdreven enzo, maar met een beetje geluk enzo moet het lukken. (of je moet goed met osciloscopen enzo kunnen omgaan lijkt me)

Suc8 :)
 
Ik heb ook es zoiets gehad met een goedkope soundblaster-kloon. Het kan eraan liggen dat de voeding in je computer onvoldoende vermogen heeft waardoor er variaties in de voedingsspanning van je computer ontstaan als de harde schijf wat doet. Bij sommige geluidskaarten hoor je dat op de analoge outputs.
 
Tja het gaat om een kaart met een break-out box, dus er zit waarschijnlijk geen storing rond de in/outputs, maar in de kaart zelf als hij muis en harddisk activiteit hoort.
 
dit mailje van creamware kwam zaterdag binnen... heb ik niet veel...


Hello,

Please make sure to have the latest version of the Matrox drivers as well
as turn off use bussmastering in the matrox settings...

Other then that if you hear the hardrives like you say perhaps moving the
cards will help? I have never heard this noise myself so I have not had to
trouble shoot it... ( sorry)




Best regards
Paul Tanti
Technical Support Manager

CreamWare Support
USA and Canada

Support Line: 604-435-5158
Email: support@creamware.com

Ik heb een 300 watt PSU in me systeem zitten, zou voldoende moeten zijn, maar wat is dat met het overclocken van de pci bussen dan ???
 
mm..overklokken zou ik zo snel niet doen.....er zijn vast genoeg creamware gebruikers die zonder overklokken hun kaart prima kunnen gebruiken.....van plaats veranderen en dat busmastering uitzetten zou heel goed kunnen helpen..

Olaf
 
beide geprobeerd en bedie maakte helaasniets uit... het is ook geen voedingsprobleem, ik heb alle kaarten op de creamware en videokaart na eruit gehaald en dan nog had ik storing... word er moedeloos van ... *snik*
 
Ligt het misschien aan de plaatsing van de harddisk of aan de kabel?

Als je een beetje grote kast hebt kun je de harddisk op verschillende plaatsen monteren.
 
ja, misschien een beter afgeschermde IDE kabel voor de harddisk? en je creamware kaart zover mogelijk van het controller/HD gedeelte op je moederboard af zien te krijgen als dat kan....

Olaf
 
Ik ben bang dat het de combi mobo + soundcard is die niet lekker wil werken.

Heb je alle nieuwste drivers geinstalleerd? Een Windows Update gedraaid? Bios update gedraaid?

Offtopic, en zoveel techneuten lopen er niet Bikkel, jij hebt ook nog probs met je soundcard en de mensen die je in jouw draad helpen zitten ook hier. :D ;)
 
Laatst gewijzigd:
Eummm tja maar een geluidskaart die stoort met de harddisk lijkt me een wat minder exotisch probleem aangezien het met iedere kaart kan gebeuren (ik heb het nl ook gehad, niet met de nieuwe kaart).
 
weet iemand al DE oplossing ???
Ik ben er net weer een uur of 2 mee bezig geweest, andere voeding, alu folie om kabels van hdd, alu folie om kaart, feritcore's om kabels etc etc. het lijkt iets beter maar ik luister nog steeds naar een AM radio op die kaart... :(
en me audiowerk8 is zo mooi stil.... *zucht*


HELLUP !!
 
heb het ook gehad maar moest noodgedwongen herinstallatie doen ik heb toen ook wat kaarten verplaats en weggelaten
toen was het probleem over...

Maar als een herinstallatie niet echt nodig iszou ik het je niet aanraden
 
Ik denk dat ik achter de oorzaak van dit probleem ben gekomen.

Zelf heb ik van de week win2k er opnieuw opgezet en wat schetste mijn verbazing? Gepruttel van de HD ! Na 2 dagen te lopen rommelen met kabels en andere externe dingen kwam ik er niet uit. Uiteindelijk andere drivers geinstalleerd en m'n probleem was verholpen.

Dus mijn idee is om andere drivers te gaan gebruiken voor die kaart. Dat zou je probleem op kunnen gaan lossen.

Succes iig ! :)
 
Back
Top