MIDIman komt met een draadloos midi systeem!

Waar en waneer is nog niet bekend, maar het gaat er van komen

Dus geen gezeur meer van MIDI kabels door je studio.

Dit gaat gebeuren op met een draadloze verbinding op de 2.4 Ghz band.
De afstand bedraag rond de 100 meter.
En je hoeft niet bang te zijn dat anderen je midi informatie met een simple scanner oppikken.

Het systeem gebruikt gedecoderd signaal, wat net als bij draadloze telefoons van frequentie veranderd.
 
Laatst gewijzigd:
Ik had toevallig net het nieuwsbericht op harmonycentral gelezen. Ziet er interessant uit. Maar ik vraag me alleen af voor wie het nu echt interessant/nuttig is?
In de studio lijken me kabels gewoon handiger, vooral als je veel instrumenten hebt. Misschien iets voor op het podium?

cut 'n paste
The freedom of wireless MIDI. Just as the wireless audio revolution freed guitarists and vocalists from the tethering of cables, Midiman's new MidAir wireless MIDI technology unshackles keyboardists and other MIDI musicians. It 's also great for eliminating studio clutter. The MidAir wireless MIDI package replaces MIDI cables with a receiver and transmitter the size of a deck of playing card. And that 's just the beginning. Next up, Midiman will be putting MidAir technology directly into their Keystation line of MIDI controllers for the ultimate in portability.

MidAir Wireless MIDI
  • Frequency hopping spread spectrum system in 2.4 GHz license free band.
  • Range: at least 50 feet "line of sight."
  • Simultaneous operation of up to 4 systems by using unique hopping codes. Codes selected by dip switch on units.
  • Forward error correction stops corrupted midi data.
  • Can be powered by either AC adaptor or internal batteries (3 x AAA). 5 hours continuous battery life.
  • Flexible operation - identical units are set for either transmit or receive to create a link pair.
 
tock lijkt het me wel een uitkomst.

vooal omdat je eigenlijk je midi kabels niet samen moet leggen met stroom en signaal kabels.

vaak is dit niet te voorkomen, met problemen als gevolg.

ik ben alleen benieuwd naar de vertraging.

tis wel niet veel, maar bij draadloze mic. systemen heb je ook een (zeeeeer) kleine vertraging.

maar bij miditiming moet deze te verwaarlozen zijn....
 
Jiepie... Weer een adapter...
Lekker fijn... NOT!!!!!!

Dit is volgens mij de grootste mis uitvinding van de eeuw.
Lekker via menutjes instellen wat voor midi ie wel en niet mag ontvangen. Handig!

Ik zie het al voor me:
Een 303, Philip Rees MDS, Receiver MIDI, Sender MIDI, MPC...
 
draadloos

draadloos

jaaa.... mensen wie maakt me los de laatste oplaadbare
baterijen in setjes van tien. in het blauw en in het groen.
ook te koop bij de wibra.

wat ben ik toch blij dat ik in de toekomst leef en niet in het verleden.

wat zal de toekomst ons allen noch brengen ?

laat het weten!!!!
 
Al eerder gezegd.

Al eerder gezegd.

Midi is prima ! Met de juiste setup, midi-patchers etc. heb ik niets te klagen over timing, betrouwbaarheid en dergelijke zaken.

Mijn toekomstvisie ? Een op FireWire/GigaWire gebaseerde Interface met een op Wordclock gebaseerde timing, op Midi gebaseerde Note-info (ook met het oog op backwards-compatibility).

Eventueel een tovoeging van op Adat of Tdif gebaseerde multichannel (16,32,64?) digitale audio.. en je bent er!

(Of is dit wat Yamaha met Mlan aan het doen is ?)
 
Yep, sounds like Mlan. Heb je die serie in de SOS niet gelezen over MLan?

Ik maak me niet zo druk over mijn midikabeltjes. Ik wordt vooral gek van al die audiokabels. Dat zou echt een geweldig uitvinding zijn om dat draadloos te doen.

Kan je nagaan, dan kan je alles naar alles routen zonder contact te hebben. Dat zou pas een revolutie zijn.
 
Ik heb een mailwisseling gevoerd met iemand van Midiman en hij beweerde dat het dit jaar nog kwam, voor een paar honderd dollar.
Voor mij is draadloze midi een geweldige uitvinding. Ik heb een paar van de zgn omhang keyboards (gitaarmodel dus), en met draadloze midi en een paar stevige batterijen in mijn keyboard ben ik zo vrij als een vogeltje op het podium :{ ....
 
off-topic
Wie weet komt er nog eens een draadloze mengtafel/mixer :)

maar even on-topic.

draadloos midi lijkt me wel wat eingelijk, maar geeft ook weer behoorlijk te denken.
in hoeverre is draadloos wel draadloos,
als je je bedenkt dat je dan een transmitter met midi in/out-kabeltje hebt, een receiver met ook zo'n kabeltje, en voor de "echte" zekerheid ook nog een adapter, met kabel welteverstaan. :gaap:

met draagbare gear op het podium is het misschien wel een uitkomst denk ik uiteindelijk...
 
Dit lijkt me handiger. Ook on stage. Geen geklooi met lange kabels. Hoef je ook niks weg te werken. Het zal echter wel prijzig zijn. Deze techniek is niet de goedkoopst !
 
Lijkt me wel interesant want als een reciever hebt die meerdere kanalen kan ontvangen heb je mischien niet eens meer een midi interface nodig....

Maar waarschijnlijk zullen ze het wel zo maken dat je hem toch wel nodig heb....:(

Maar ik wil het wel eerst zien werken en zeker weten dat alles goed gaat (ivm bugs, fouten etc) voor dat ik er aan zou beginnen
 
Origineel geplaatst door henkeys
Ik heb een mailwisseling gevoerd met iemand van Midiman en hij beweerde dat het dit jaar nog kwam, voor een paar honderd dollar.
Voor mij is draadloze midi een geweldige uitvinding. Ik heb een paar van de zgn omhang keyboards (gitaarmodel dus), en met draadloze midi en een paar stevige batterijen in mijn keyboard ben ik zo vrij als een vogeltje op het podium :{ ....

Intussen zijn we aanbeland in 2004 en kon ik hierover niets terugvinden op www.m-audio.com. Is er iemand die weet of dit produkt werd afgevoerd of toch nog zal verschijnen (misschien tijdens de komende NAMM)?

Ik kijk intussen ook naar de Midistream van Kenton
 
Back
Top