MIDIman komt met een draadloos midi systeem!

Waar en waneer is nog niet bekend, maar het gaat er van komen

Dus geen gezeur meer van MIDI kabels door je studio.

Dit gaat gebeuren op met een draadloze verbinding op de 2.4 Ghz band.
De afstand bedraag rond de 100 meter.
En je hoeft niet bang te zijn dat anderen je midi informatie met een simple scanner oppikken.

Het systeem gebruikt gedecoderd signaal, wat net als bij draadloze telefoons van frequentie veranderd.
 
Laatst gewijzigd:
nee is nooit van de grond gekomen, maar er is nu wel een alternatief, je gaf het zelf aan aan.
Het systeem van Kenton: http://www.gearjunkies.com/product_info.php?products_id=12693

view_image.php
 
Ik had intussen ook een berichtje gestuurd naar M-Audio hierover. Dit ontving ik als antwoord:

Hi Hover,

Thx for your interest in M-Audio products!
Nothing on the map as of yet - maybe soon!
Best,
CA

Maybe soon??? terwijl ze in 2002 zelf een persbericht hierover de wereld insturen???

Dit is dus een beleefde wijze om te vertellen dat het er niet echt naar uitziet dat M-Audio nog plannen heeft met Wireless Midi.

Jammer want er zijn niet veel fabrikanten die bezig zijn met Wireless Midi, en dat komt de prijs natuurlijk niet ten goede.
 
"helemaal nix" vind ik te ver gaan, maar ik vind het op zich niet echt nodig om mijn MIDI wireless te verzenden. De troep die audiokabels geven is veel erger. Het zou op zich wel makkelijk zijn als je via zo'n wireless systeem wat makkelijker kan gaan patchen. Maar volgens mij wordt het al snel onoverzichtelijk...
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
"helemaal nix" vind ik te ver gaan, maar ik vind het op zich niet echt nodig om mijn MIDI wireless te verzenden.

In een studio-omgeving zie ik niet direct een voordeel. Trouwens, draadloze microfoons worden in studio's ook niet veel gebruikt.

Maar live is draadloos werken wel een voordeel. Zangers en gitaristen hadden al veel vroeger hun 'vrijheid'. Toetsenisten die bv een Roland AX-7 met batterijen gebruiken, zouden dus ook hiermee hun MIDI-kabel kunnen thuislaten en ook het podium afschuimen en lekker stoer doen 8)

Maar d'er staat wel een aardige prijs tegenover al die vrijheid.
 
Zijn er geen andere mogelijkheden op draadloos MIDI gebied, op die *dure* Kenton na?
 
Ik heb inmiddels zelf wel het een en ander gevonden.

Limex:http://limex.lahoye.nl/
plaatje Limex:
zenderontvanger.jpg

980 pleuro's


M-Audio:
NAMM aankondiging op
http://namm.harmony-central.com/WNAMM02/Content/Midiman/PR/MidAir.html
Echter niets van terug te vinden.

Xmidi: hier

En Kenton dus:
midistream-combined.jpg

http://www.kentonuk.com/products/midistream.shtml

400 pond, wat neerkomt op een dikke 560 euro.

In deze post staat er iets over zelfbouw:
http://www.synthesisters.com/hypermail/max-msp/May03/6909.html
Helaas gaat het mijn pet te boven. Maar het komt volgens mij neer op het aftappen van de MIDI signalen en dan via een universeel draadloos systeem weer op laten pakken door een ontvanger.
 
Draadloos is ideaal, op het podium, voor de rest gebruik ik gewoon kabels, goedkoper, betrouwbaarder, minder gedoe met adaptors en batterijen.
Zoals gezegd, gitaristen en zangers kennen het fijne gevoel om draadloos op het podium te vertoeven, dat kunnen midioten nu dus ook. En ja, het prijskaartje is niet mis, maar dat geldt ook voor gitaristen en zangers. Hiervoor zijn inmiddels best wel veel goedkopere alternatieven, maar dan lever je toch echt geluidskwaliteit en vooral ook betrouwbaarheid in. En zeker voor midi lijkt me die betrouwbaarheid toch wel heel belangrijk. Als er af en toe series bitjes niet overkomen, of veminkt overkomen, kunnen er toch rare dingen gebeuren. Als er een toon wegvalt oke, maar als er patch changes of controller info ongewilt verstuurd gaat worden, en dan in een live situatie . . Zou er niet aan moeten denken.
Denk dus dat de prijzen wel zullen zakken, maar dat het nooit echt goedkoop wordt.
 
MIDI kabels maken bij mij in de studio misschien 2% uit van de totale kabelberg. Ze mogen van mij wel eens met een draadloze audio oplossing komen, hebben we meer aan denk ik ;)
 
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Draadloos is ideaal, op het podium, voor de rest gebruik ik gewoon kabels, goedkoper, betrouwbaarder, minder gedoe met adaptors en batterijen.
Zoals gezegd, gitaristen en zangers kennen het fijne gevoel om draadloos op het podium te vertoeven, dat kunnen midioten nu dus ook.

eeh, ja je midi wordt nu wel draadloos verstuurd ja. Maar de meeste aparaten werken niet op batterijen en zijn nu niet bepaald gemaakt om mee over het podium te sjouwen. Ik zou iig niet weten met wat ik dat zou moeten doen.
 
Origineel geplaatst door Arthur
MIDI kabels maken bij mij in de studio misschien 2% uit van de totale kabelberg. Ze mogen van mij wel eens met een draadloze audio oplossing komen, hebben we meer aan denk ik ;)

Inderdaad ... geen MIDI-spaghetti maar wel een audiospaghetti bezorgt me dikwijls grijs haar =(

:doei:
 
Origineel geplaatst door Arthur
MIDI kabels maken bij mij in de studio misschien 2% uit van de totale kabelberg. Ze mogen van mij wel eens met een draadloze audio oplossing komen, hebben we meer aan denk ik ;)

idem hierzo
een stapje in de richting was voor mij multikabels maar evebgoed...
 
Midiman

Midiman

Heeft iemand het systeem al uitgeprobeerd? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de (goede?) werking ervan.
Ik wil het voor m'n keytar gaan gebruiken.
 

Attachments

  • gewoonjansen.jpg
    gewoonjansen.jpg
    33,5 KB · Bekeken: 108
Back
Top