Wat is nu DE beste softsynth.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
beetje vage vraag, zal je toch echt iets meer over bv je budget, wat je er zo ongeveer mee wilt doen etc. vertellen...

Olaf
 
<rant>mooiste en innovatief zou ik voor trance maar even vergeten ;) </rant>

ik zou zeker de FM7 van Native Instruments eens uitchecken.....daar komen echt hele lekkere sounds uit, ook al is het een FM synth.....

verder ben ik altijd erg te spreken over "Junglist" van sonic syndicate....maar die is eigenlijk voor bassen gemaakt, maar niets let je om daar leads op te maken natuurlijk....

een vriend van me uit Engeland produceert veel trance (anjuna beats/above&beyond) en die gebruikt NI's reaktor erg veel om van die JP8000 achtige supersaw lead sounds te maken.....als je creatief met geluiden om wilt gaan is Reaktor 3 wel heel erg interessant...en modulaire softsynth... www.native-instruments.de

Olaf
 
Tja Reaktor is denk ik wel de beste, als je het absoluut bekijkt, maar wil je snel strakke sounds dan is de FM7 zeker een aanrader.
 
Inderdaad heel simpel.

Reaktor 3 kopen en via hun website duizenden patches downloaden. Daar kun je gewoon niet tegenop programmeren. Heb je overigens wel een vette bak voor nodig maar het is minstens net zo exotisch als een wand vol met analoog spul en een zooi patchkabels. ;)
 
Alles is al gezegd. Reaktor dus, en misschien de FM7 nog die de mooite waard zou zijn om te kopen. Of je moet wachten op de Absynth van NI. Ook een lekkertje aan de previews te horen.

En als je toch $$ aan het uiteven bent moet je gelijk ff hier kijken;
http://www.dashsynthesis.com/

Reaktor ensembles van oa de Wavestation, Juno2, JP8000, Electribe A, Jupiter 8 en nog meer....
 
Orgineel geplaatst door Sycorax

P.S.: Op budget ga ik niet zozeer letten. Het is de kwaliteit die telt...

Ik zou voor pentagon-I gaan... mooi geluid en niet duur. Ik heb het zelf niet, maar heb wat demo'tjes gehoord van mensen die het hebben en klinkt naar mijn mening erg zuiver. voor de specs: www.rgcaudio.com
En ja, reaktor blijft natuurlijk ook zeer goed.
Als je voor qualiteit gaat zou ik geen reason nemen.
 
Kheb FM7 nu en ik moet zeggen tis echt een vet lekkere softsynth zeg. Kheb er nog niet echt veel superleads uit gekregen, maar wel goede effecten en warme pads.
 
Reason

Reason

Ik ken reactor niet, ik gebruik altijd Reason (700 piek maar), en daar kun je gigantisch veel apparaten met een muisklik toevoegen.

Al mijn nummers op www.mp3.com/mastermind_nrg en www.mp3.com/tranceformer heb ik met Cakewalk die softsynths aanstuurt gemaakt.

Ik vind het persoonlijk zelfs helderder klinken dan de meeste hardwaretracks die ik hier gehoord heb.

Je moet wel goed de boel in kunnen stellen en verstand hebben om een breder effect te krijgen, maar ik vind Reason de bom.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top