refx nexus 2, probleem met toevoegen presets

Maximillian

Nieuwkomer
Lid sinds
20 april 2010
Berichten
5
dag allemaal!

ik heb een probleempje, hoop dat iemand mij helpen kan.
ben al een tijdje lekker aan het prutten met nexus2, erg leuk.
nu kwam ik laatst een een pakketje met presets tegen (paar mb maar, erg klein, dus geen expansion), die je in de preset folder moet kopieren, waarna in je nexus browser veel nieuwe coole presets zouden staan.
Nu komt er bij mij dus niets nieuws te staan!

voor de goede orde, ik heb hier al erg veel tijd in gestoken en heb naar mijn mening echt alles geprobeerd (tig keer opnieuw installeren, in het register pielen, dingen hernoemen, met en zonder expansions etc.) ik post hier omdat ik het echt niet meer weet en verwacht niet dat men dit voor mij gaat oplossen zodat ik "lekker niks hoef te doen".

het wrange is, bij een maatje van me doen ze het dus WEL, en we hebben geen idee wat het verschil kan zijn.

heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, PLEASE enlighten me!
(enige verschil met mijn maatje is dat ik windows 7 draai, maar dat mag het probleem toch niet zijn? de rest doet het wel allemaal.)

bij voorbaat dank!
 
dit had ik ook, ik had ze in een map gezet c:/prgram files/steinberg/vst/nexus/content/presets
toen vond hij ze eerst niet. na nexus 12 x opnieuw te hebben opgestart stonden ze er wel bij op eens..helaas werkte de helft vervolgens niet.

wat het probleem is weet ik niet.maar als je geduld heb zie je ze er snel bij staan vermoed ik
 
intussen geprobeerd, maar nog geen succes...
ook als je de mappen al in de nexus folder zet voordat-ie content gaat scannen bij een schone install, komen de presets niet in de browser te staan.
 
is er echt niemand die hier ervaring mee heeft? naar mijn weten is nexus behoorlijk veelgebruikt, en kent men die extra preset mappen ook wel....
 
Laatst gewijzigd:
Als t goed is moet je t gewoon in je map waar je je samples in hebt staan parkeren. Als je dan nexus opent, moet je even naar de tab sys gaan, en daar import soundbank of zoiets doen. Je kunt dan idd alleen een nxp bestand aan klikken. Als je licensing helemaal klopt (dus geen "gekregen" versie van Nexus), dan laadt ie ze zo in. Houd er wel rekening mee dat je de ZIP files van nexus NIET uit moet pakken!!!!
 
wat jij bedoelt zijn expansions (.nxp), dit zijn losse presets (.fxp) volgens de handleiding moet je die mappen bij de andere presets zetten, en dan herkent nexus ze bij het opstarten. dat is wat bij mij niet werkt. but thanks for the input!
 
ow, idd ja, losse presets heb ik nog nooit ingeladen. Is er niet zoiets als een refx forum of een nexus forum ofzo, waar je die vraag neer kunt leggen?
 
en wat zijn .nxs dan voor bestanden? 8~

ik heb ook net nexus2 aangeschaft.. daarvoor had ik 'nexus1' en ik heb gelezen dat mijn expansions van nexus1 automatisch in nexus2 zou zetten..
als ik bij 'sys' kijk staan ze wel in de lijst van expansions maar ik kan ze niet terugvinden in de library.

iemand help?

thanks :okdan:
 
(waarschijnlijk) heb je ze gedownload. Als je ze koopt kun je ze ieder moment toevoegen. Als je ze download staan ze alleen in je Systeem van Nexus, heeft een vriend van me ook gehad. Sommige mensen zullen ook nooit leren dingen te kopen, pfff:(.
 
???? ik had deze expansions gekregen van een vriend van me.. ik weet niet of ze legaal of illegaal zijn maar in elk geval is me probleem nu opgelost ;)
 
met de legale Nexus importeer je gewoon via de desktop
oplossing Nexus (+ expansions) aanschaffen.
 
Ik heb de Nexus2 (legaal) en probeer de expansion packs (ook legaal) te importeren op mijn nieuwe laptop (OS Win.7 Ultimate + Cubase 5 64bit).
Ik krijg een foutmelding "no valid license".
Pas geleden ook nog op mijn XP computer geinstalled en no prob.

Weet iemand de oplossing voor dit probleem.

BVD
 
geen idee, expamsions komen als zip, je moet ze niet uitpakken maar de zip importen.
zit je elicenser wel in de USB?
 
doet het hier prima met Win7 X64
heb je de expansions gedownload van ShareIt?
heb je tevens wel NEXUS ook van DVD geinstalleerd (dus mét libs) ipv van alleen de 2.2.1 installer?
 
Yep, allemaal gedaan.
Ook alle files op mijn desktop gezet en op de andere manier gedaan.

Ik weet het ff niet meer, maar bij jou werkt het dus het moet bij mij zitten.
Dat is vast iets positiefs kan ik weer wat uitsluiten.

Thnx
 
Back
Top