Nieuwe synth van Dave Smith (sequential)

Dave Smith (oprichter sequential circuits) komt met een betaalbare, compacte desktop monosynth. Interessante spec, oa:

Four oscillators in total; two analog and two digital. Digital waveshapes to be determined (TBD), but will likely include the Prophet-VS waveshapes.

Separate Glide per oscillator; oscillator Sync; voltage-controlled analog Pulse-Width modulation

Real voltage-controlled analog filters - not digital re-creations. Four-pole lowpass, fully resonant. There are two separate filters, one for the left channel and one for the right.

- Stereo audio inputs; Noise generator
- Four delayed ADSR envelopes
- Four LFOs (syncable with sequencer and MIDI, of course)

Dual tunable feedback loops - have to play with these suckers to appreciate them (I love feedback)

Delay/Chorus/Flange effects (again syncable, fun stuff in the time domain)

100 Factory Presets and 100 User presets - dump to/from MIDI

16 x 4 Analog-style sequencer - syncs with MIDI

Extensive Modulation capabilities, including audio-range modulation


kijk maar:
http://www.davesmithinstruments.com/
 
Roger Linn..

Roger Linn..

Ik vind het uitermate grappig dat mensen als Dave Smith en Roger Linn weer bezig zijn met het bouwen van synths en andere bakjes. Je kunt er van uitgaan dat ze die dingen niet bouwen om er rijk van te worden.. maar gewoon uit passie voor muziek en technologie. Daar kunnen hele mooie dingen uit voortkomen..

Ik zou die bak van Dave Smith dan ook zeker niet uitvlakken. 2 analoge oscillators in combinatie met 2 Prophet VS/Korg Wavestation (ook van Dave's hand) achtige digitale oscs... heel interessant (alhoewel ik van die demo sounds nou ook niet echt uit mijn dak ga.. hehe)
 
Sinds wanneer vertrouwen wij mp3-tjes van nieuwe gear? Hoe vaak is die NIET representatief voor het echte geluid. Je hoort pas wat een synth waard is, als ie in je eigen setup zit, vind ik...
Of wanneer je hem naast een synth hoort die je goed kent.
Ik vind de geluiden trouwens wel overtuigend, maar de User Interface niet. Geef mij dan maar de MFB met minder mogelijkheden, maar ook minder zoekwerk.
p.s. CraZ, je mag Bob Moog ook wel noemen.. Alleen die doet het geloof ik wel om de centen.
 
Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Sinds wanneer vertrouwen wij mp3-tjes van nieuwe gear? Hoe vaak is die NIET representatief voor het echte geluid. Je hoort pas wat een synth waard is, als ie in je eigen setup zit, vind ik...
Of wanneer je hem naast een synth hoort die je goed kent.
Ik vind de geluiden trouwens wel overtuigend, maar de User Interface niet. Geef mij dan maar de MFB met minder mogelijkheden, maar ook minder zoekwerk.
p.s. CraZ, je mag Bob Moog ook wel noemen.. Alleen die doet het geloof ik wel om de centen.

T ZIJN FLUT SOUNDS >:|
 
Sounds zijn mager, maar je hoort wel dat je ze vet kunt moduleren met die LFOs... Daar gaat het om. Je hoort sommige sounds echt op verschillende manieren moduleren. Om ze vet te laten klinken kun je genoeg truckjes uit halen op het mengpaneel met FX..

Een 303 klinkt ook niet vet clean... Toch?
 
Bob Moog

Bob Moog

p.s. CraZ, je mag Bob Moog ook wel noemen.. Alleen die doet het geloof ik wel om de centen.

Hehe.. ik heb Bob Moog met opzet niet genoemd. En inderdaad omdat ie me veel te 'gedistingeerd' overkomt.. als grootvader van de synth (okay.. daar mag ie wel een beetje aanspraak op maken). En daarbij vind ik vooral zijn Moogerfoogers interessant. Het uitbrengen van de Voyager is niets anders dan een licht aangepast Minimoog design met een anusverschrompelend prijskaartje eraan.
 
Back
Top